Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

lördag 23 oktober 2010

De härliga rosorna

Go förmiddag alla!
Då var det lördag, ingen snö (skönt), molnigt och +3.5.
Jag uppskattar alla snälla kommentarer som ni har lämnat, tack!
Igår började jag pyssla lite och jag behövde hamra så jag kunde inte forsätta så himla sent. Men när jag tänkte sätta mig på soffan och börja titta in till er så hände det igen...JAG SLOCKNADE på soffan! Jesses vad trött jag är nu för tiden!
Men idag får ni se de två rospysseln som jag gjorde här om dan.
Först gjorde jag en blomsterstrut.
Blommorna har jag sprayat med klarlack att de skulle hålla sig lite bättre.



Struten gjorde jag av ett ca A5 notpapper. Jag fäste ett snöre på sidorna för att kunna hänga den. En söt liten grej.

Efter det gjorde jag en tavla. Tipset till den här tavlan fick jag från Anki med bloggen Landlige Hjem.



Jag målade en gammal guldram vit. Jag behövde bra själva ramen.

Den här rosbuketten har jag vänt upp o ner när blommorna fortfarande levde, så när den torkade var den jättefin. Den fick en spetsrosett. Jag har hängt tavlan ovanför min säng för jag tänkte att den väggen skulle behöva lite färg.

Jag tror att jag ska ha en lugn lördag med lite pyssel och jag skulle verkligen behöva öppna min snickebo´a. Men vi får se vad dagen kommer med!

Önskar alla en fin lördag!


Kramizar Sirpa
(Var gärna med i min utlottning)

19 kommentarer:

  1. Du gör så mycket fint till ditt hem. Kram på dig och trevlig helg! Mita

    SvaraRadera
  2. Så fint med dina rospyssel, du är allsidig du. Själv tycker jag att jag inte får något gjort, trött och ideelös just nu. Grattis till den vinst de är så fina handvärmarna de har du ju nytta av när kylan kommer. Önskar dig en fortsatt skön lördag...
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Grattis till vinsten! *kram*
    Det blev ingen skogspromenad men väl en låååång vanlig promenad.
    Rostavlan var verkligen fin!!!
    Nu ska jag återgå till mina korsstygn. Vill få det klart idag... ska ut på ytterligare nattjobb i kväll. Lite slitigt börjar det bli... *suck*
    Ha en bra pyssel-lördag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilka fina rospyssel, kul idé med ramen! Jag ä också trött nu, men det kanske har med mörkret att göra ... dagarna känns kortare o man vill va inne o bara kura o mysa.

    Ha en skön lördag, kram/Mira

    SvaraRadera
  5. Så fint Du pysslar..
    Och Grattis till de fantastiskt vackra hanledsvärmarna du vunnit...så vackra.

    Trevlig Helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Sirpa,

    otroligt fint du gjort, gillar särskilt rosorna i ramen, jättevackert!

    Hoppas du får en fortsatt bra helg!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Hej, nu är vinnaren uppe i tävlingen som du var med i. Vann du det fina armbandet? Gå in och kolla! Om inte så kan du ju säga Grattis :D

    SvaraRadera
  8. Så vackert du har gjort av dina torkade rosor, som du nu har glädje av mycket längre.
    Rosa rosor är ju så otroligt vackra!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. JÄTTEFINT!!
    Man är allt lite trött nu i höstmörkret.
    Ha det bra.
    Kram' Eva

    SvaraRadera
  10. Men gud så fint du gjort med rosorna.
    Du är allt lika pysseltokig som mig du.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Så fint du gjort med rosorna....
    Såg din fina utlottning idag, synd att jag inte hann vara med!

    Önskar dig en skööön söndag!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Hej
    åh vad fint du pysslat. Ha en mysig söndag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Hej Tjejen!
    I dag är det snö igen ju...inte så kul.
    Så fint du har pysslat. Jag var på promenad i går med Malva, nästan hemma hos dig, men hon somnade precis då.
    I dag ska vi till sonen och där gräver en del och andra gör middag.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  14. Grattis till den fina vinsten... de kommer nog du att ha mytta av i vintre... HA en fin söndag,
    Lotta

    SvaraRadera
  15. sv:hon tackar säkert

    p.s vi har fått mer snö! :D Fick fina bilder

    SvaraRadera
  16. Vilka fina rospyssel du har gjort, du är så duktig. Den här gråa tiden vi går in i nu brukar jag inte ha så mycke energi, kommer förhoppningsvis tillbaka till advent.

    Grattis till dina fina handledsvärmare, verkligen mysiga. gillar det lilla extra hon lagt ner som med de små pärlorna.

    Önskar dig en skön söndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  17. Så vackert du gjort, lilla goa pysselgumma.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  18. Du är inte den enda som är trött. Dagen efter hemresan låg jag till halv tolv!! Jag fick en chock när jag såg hur sent det var. Det är väl mörkret och kylan som gör oss tröttare.
    Jag ser att du har pysslat en massa fint, vunnit priser och fått awarder medan jag varit borta, Grattis!
    Ha en fin söndag
    Kram Elle

    SvaraRadera
  19. Well done! Verkligen imponerad av skaparglädjen. Supersnyggt. Vi är lite nyfikna på vilken din främsta inspirationskälla är?

    SvaraRadera