Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

onsdag 10 november 2010

Nästa Karibien! Ska du med?

Go kväll alla! Jag fryser! Enda som värmer är datan i famnen. Det hände att jag var tvungen att gå ut, till Ica, klocka åtta imorse, hrrr och den här synen mötte mig där, usch! Då tänkte jag att jag måste få lite annat att tänka på idag. Kanske ta en liten resa...

Så jag handlade lite matvaror till lilla resan att laga kyckling med ungsbakade rotfrukter.

Jag pysslade i Marint tema lite ihop saker som kan behövas på resan, flaggor, rep osv.

En livboj måste man har eller hur?

När man har kollat att allt är med så är det bara att lätta ankaret och åka...

...till Karibien med en fin segelbåt! Ska du med?

(Från nätet)
Visst är det skönt att drömma bort sig ibland?! En sån där resa skulle inte sitta fel!
Som ni ser så har jag fortsatt mitt pysslandet idag. Jag har pynttat tre till och helt klara är nu sju stycken. Gott mat blev det och lite hemmasysslor också. Jag är ganska så nöjd för dagen!
Hoppas alla har haft en fin dag!

Kramizar Sirpa

21 kommentarer:

  1. Åh jag vill inte heller vara med just nu avskyr denna snö följer med dig.....
    Ha en fin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Tack för erbjudandet men jag tackar nej och stannar hemma. Jag är en sådan där som älskar snö.
    Ha en skön kväll med fortsatta drömmar om varmare land.
    Kram:)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag du haft, med god mat och pyssel!!! :) Längtar också efter att få greja lite!!! Hann i alla fall att var ute lite... älskar snö och vinter! ;)

    Må väl och var rädd om dig!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  4. Följer gärna med på resan..:) vilket fint pysseö du ahr gjort, hrä börjar det mesta bli klart..nu är det bara att invänta marknadsdagarna, kramen

    SvaraRadera
  5. Ja det ser verkligen ljuvligt ut! Sol och värme är ju inte fy skam. =) Tur att det är gratis att drömma. Synd att man inte är ekonomiskt oberoende så att man bara kunde göra slag i sina drömmar och dra till varmare breddgrader då men fick lust! =)

    ha en härlig kväll

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  6. Jag följer definitivt med!!
    Har hellre vatten nedifrån än uppifrån.

    Ha en skön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  7. Karibien ???? Javisst men bara vi är hemma igen till jul !!Jag älskar julen i vårt juliga hus. Vad roligt du fixade denna trista dag . Kram till dig // Eva

    SvaraRadera
  8. JAG följer med till karibien!!! Är så trött o hängig.........
    Kram Git

    SvaraRadera
  9. Vad du grejar! Klart att jag hänger med på resan;).
    I dag har det gåtts och cyklats hit och dit. På väg till kören i kväll så for jag omkull och gjorde illa mig i ena knät och foten. Som tur var har jag en ny hjälm med en liten skärm så den här gången klarade jag ansiktet.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag gillar vintern, hellre snö än blask. Men skulle gärna åka till Karibien med dig. Hälsa på Jack Sparrow. Drömma måste man ju...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. For en herlig dag du har hatt med god mat og pynting.
    Ja takk, jeg blir gjerne med til Karibien.
    Vi har heldigvis ikke fått snø enda, men synes det begynner å bli vel kaldt nå.
    Ønsker deg en fortsatt fin onsdagskveld.
    Klem Mio

    SvaraRadera
  12. Hej Sirpa
    Jaa, det är inte lätt att bo i ett land med snö, mörker och kyla.
    Jag kan tycka det är lite mysigt, för att jag har flera ljusslingor ute, i en stor lykta, och i två mindre, Så jag tycker det är så mysigt när jag närmar mej hemmet, med dessa belysningar. Du kanske ska prova göra något sådant på din balkong.

    Önskar dej sköna dagar
    /Kramar
    Maggan

    SvaraRadera
  13. Åh, va härligt!! Pysslig du är! Jag åker faktiskt till Karibien om tre veckor...;)

    Ha en härlig vinterdag! Kram C

    SvaraRadera
  14. Härligt att få dröma ibland, då kan man ju resa vart man vill i fantasin! Så pysslig du är med allt! Ha det bra! Kram Iréne

    SvaraRadera
  15. Hej Sirpa!
    Ja, nog skulle det sitta skönt med en resa till värmen och solen.
    Det är bra att man kan drömma sig bort ibland.

    Önskar dig en fin dag.

    SvaraRadera
  16. Ja, jag vill också följa med på din resa! Och får jag dessutom kyckling, så blir det ju ännu bättre... hihi
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!
    Oj så mycket snö ni fått, blir ju lite avundsjuk. Här är det bara grått och grått...man blir så trött av gråvädret . Men snön för gärna vänta till första advent för julkänslans skull. Så pysslig du varit kull att du mår bra igen och har fått tillbaka energin. Här har det bara blivit virkning varje kväll..en del grytlappar har jag gjort reda..faktiskt riktig kul.
    Önskar dig en skön kväll....du får drömma om Karibien i natt..hihi
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  18. Alltså...nu gillar jag ju snö men inte kyla. Konstig kombination - jag vet :)
    Men jag följer gärna med dig till värmen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  19. Ja, jag följer med till Karibien!;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  20. Ååå vad härligt... fast jag måste fira julen i Stockholm innan... ingen resa utan julfirande inte!!ღღღ Jag älskar faktiskt vinter och snö hi hi ;)) Men JA jag kan alltids resa till Caribien !!ღ
    Oj vad härligt att läsa ditt sköna inlägg gumman!!
    Du det var tyvärr inte i går jag hälsade på dig.. fy farao, dagerna ruser i väg! Jag provar att komma i kapp men hinner tyvärr inte!!! Dårligt samvete är det ända jag sitter igen med! *usjh* ,(
    Men det blir säkert bättre efter julen och all fadderei ;)
    Passa på att njuta nu!!ღ
    Tack snälla för dina söta ord!! ,)
    Kramissar Anki

    SvaraRadera
  21. En resa skulle verkligen inte sitta fel :) speciellt idag när det regnat hela dagen

    Ha det fint

    SvaraRadera