Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

fredag 17 maj 2013

Kaos med hockey och ESC

Hej alla fina där ut!

Så var det fredag...IGEN:) Härligt! 
Igår hade vi ...oj, hur ska jag säga...ööö, ja,total kaos här hos oss men jätte härlig kaos:) Lite saker överallt och folk här o där men man kan säga att vi hade ordning i kaoset:)


Nu gör jag så här! Jag lägger hit först nu min favorit från andra ESC Semi-Finalen som var igår så ni kan lyssna på den om ni vill när ni läser vidare! Den är Farid Mammadov - Hold Me från Azerbaijan! Och så klart undrar jag vilken låt gillade du bäst igår?

Jag hade alla mina nära och kära här igår! Först grillade vi och åt en middag tillsammans. Vädret kunde inte vara bättre så vi satt på balkongen ganska så länge!


Och senare började springandet in o ut när hockeyn började! Först spelade Finland mot Slovakien...åååå jesses vilken match!!! Den varspännande!


Men FINLAND VANN!!! Semifinal plats, härligt!!!

Efter det började den andra matchen Sverige-Kanada, vilken match, kunde inte sluta mer spännande! Och det slutade ju att Sverige vann och möter Finland på lördag!
Den gick ju samtidigt med Eurovision Song Contest så jag tittade på den i vardagsrummet och hade en hockeymatch dialog men Anton som satt i andra rummet och kollade på matchen. Men matchen fick avgöras på straffar och den tittade jag på!

Bland hockeyn och ESC var det mycket prat, Anabelle pysslade med att klippa o klistra, Leyla o Enis fixade mobiler med datan och Sanna matade Wilton som sov sen genom hela ESC.


Jag tog ett glass vin på balkongen igår. Den här La Revedere köpte jag ett tag sen. Jag blev nyfiken för det stod på hyllan smak: äpple och jord! Men på systemets hemsida står det smak av äpple och mandel, konstigt men helt okey vin den är i alla fall, den är halvtorr! Och ett halvt glas till blev det när Finland vann:)

Vad som kommer att hända idag har jag ingen aning om än! Min förkylning är mycket bättre men är inte 100% borta än men jag orkar inte bryr mig om den längre så vi glömmer den!

Önskar alla en mycket härlig och mysig fredag! Blå himmel o sol! Kan inte blir bättre!


Kramizar Sirpa

17 kommentarer:

  1. Det var ungefär likadant här när det gällde TV-kanalerna. Maken tittade på hockey och jag på Eurovisionsschlagersemifinalen (långt ord)... Men jag tittade på straffarna precis som du. Kul att Sverige vann! Jag gillade förresten samma låt som du! Den var riktigt bra!

    Soliga och varma pingsthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Vi tittar inte på hockey så här var det inga problem. Däremot tyckte vi att första finalen i tisdagens mello var mycket bättre än den i går, vi lyssnade faktiskt inte färdigt. Min favorit är Danmark! Ha nu en fin pingsthelg! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Hej! Sitter just nu och tittar på semifinalen i Eurovision. Här visas den alltid dagen efter på en...typ udda TV-kanl som visar saker från andra länder. vi gillar den kanalen då de är en hel del udda grejer där. Ännu så länge har ingen visat sig speciellt bra. Så mycket mysko från östra europa!!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hej!passar på att önska dig en fin Pingst helg ♥ har varit utan data i 2 dagar ..usch!! men nu hoppade den i gång så jag måste kika runt i blogglandia... kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Låter som du haft det jättetrevligt :))) Jag har missat det mesta på TV:n, får ta igen eurovision på lördag! Bra tips på vinet där också :)


    Önskar dig en fin helg

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Jag kan tänka mig att det var lite kaos med både hockey och eurovision på en och samma gång. Här har vi också haft fint väder, det är en underbar tid nu :)
    Må så gott!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  7. Att ha ordning i sitt kaoset låter som ett trivsamt kaos!

    Idag får vi hoppas att det blir sol och fortsatt fint väder!

    Ha en finfin lördag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Tur jag får rapport hos dig, för här har inte
    tv´n varit på de senaste veckorna...fullt upp ändå liksom ;)
    Härligt gott och trevligt ni haft det tillsammans allihopa.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  9. Sverige hoppas jag på ska vinna även detta året annars tror jag Danmark, Holland, Armenien, Georgien, Moldavien eller Malta vinner :D

    SvaraRadera
  10. Låter som en perfekt dag hos dig, vin familj, hockey( inte min smak) och mellon. Kollade faktiskt inte på alla låtar men danmarks var helt ok tycker jag.
    ha en fin söndag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  11. Jag tyckte den låten hade ett fint scennummer. Vad härligt ni haft med nära och kära.

    Ha en fin söndag
    kramar

    SvaraRadera
  12. Ett härligt rörig kaos hos dig förstår jag.
    Här var det 'lugnt som i en filbunke'.
    Att ha 'grejat' i trädgården hela dagen fram
    tills åskan o regnskurarna kom,behövde både vi och naturen en rejäl dusch. När så det blev dax
    för Speedway då gick Tv:n på,sen blev det
    'Mello' med alldeles för många låtar o lång röstning. Men det är ju tradition och man ska 'tycka o skälla o gnälla' lite,det är oxå tradition, *fniss*. Öststaterna röstar på varandra o norden på varandra (ibland)
    Robins låt var mkt bättre än 14 ? placering.
    Malmö gjorde ett mkt bra 'Mello' den där bron
    med alla deltagare som marcherade in var bra.
    Jag tycker ändå att rätt låt vann.
    Många av öststatsländerna hade svenska låtskrivare, de hade inte kommit så långt utan dem. Men Farid hade jätte bra röst o även snygg
    Att Grekerna gick så lång berodde på en rolig
    'ploj' låt, den var medryckande men ej en
    riktig schlager. Men så är det, vi har alla olika smaker som tur är.

    Sådana fina kvällar som det varit de senaste dagarna får man leta efter, då vill vi ej sitta
    inne och glo på 'dumburken'. Så nu har vi en sådan inne på vår altan 'pensionärskuvös'
    *fniss*
    Idag har vi oxå bara latat oss,det är söndag.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  13. Ordning i kaoset, precis så ska det vara. Allt måste inte vara perfekt. Jag gillade också samma låt som du, men jättekul att Danmark vann. Robin borde ha kommit högre tycker jag. Han gjorde ett toppenuppträdande.
    Gott med ett glas vin då och då.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Ja nu är sjungtävlingen avgjord och skridskotävlingen ska få en vinnare ikväll... Är föga intresserad... men iallafall... så undrar jag om du är med på FACEBOOK? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Agneta! Ja, jag är med på FB! Jag undrar vad hete din blogg?
      Kram Sirpa♥

      Radera
  15. Låter bra att du är bättre nu. Vi hade samma stress i helgen med hockeyn. Jättespännande. Jag gillade oxå samma låt som dej. Dom var bra. Ha en fin måndag. Kram

    SvaraRadera