Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

söndag 20 januari 2013

Härlig helg

Och då va det söndag igen! Va fort dagarna går!
Hittills har helgen varit bra. I fredags hade vi här i Örebro solig och skön väder. Jag åkte till Ö o B som ligger en liten bit borta. Där gjorde jag faktiskt en fynd på nått som jag velat ha länge och jag blev jätte glad. Har inte fotat det än, så när jag hunnit göra detta får ni se vad jag fyndade:)
 

                  
              
Vädret va så skön att jag tog en härlig promenad hem med min lilla kärra "Gimi" som hon heter:) och som jag alltid har med mig när jag vet att jag ska handla lite mer, trogen kompis:)

Igår planterade jag två avokado kärnor. Har aldrig tidigare gjort det så jag hoppas att jag lyckas med de! Har någon nån bra tips kanske som jag bör vet? 


Igår eftermiddag åkte jag och Leyla till IKEA och hade en härlig runt tur där, planera och drömma brukar vi göra:). Visst blev det fika också och shoppande på några små saker b.l.a en stekpanna som jag akut behövde!

Oj just idag är Fabians namnsdag! Och varför tar jag upp den! Ju, för Fabian är min enda svärord som jag använder eller ibland kan jag säga Fy Fabian också:) Jag är bara sån, jag svär inte!

Vad den här söndagen kommer med så har jag ingen aning än!

Önskar alla en skön söndag!


Kramizar Sirpa  

16 kommentarer:

  1. Tack vännen. Tittar in för att önska dig en mysig söndag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Jag tror minsann att vi haft fint väder i hela landet denna helgen.. Här är det vitt och frostigt och solen skiner så fint.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Vilken fin header du har gjort .Bara så himla fin.Önskar dej en skön och härlig söndag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Bra väska, sån är bra i många
    lägen. Du har haft en bra helg.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Tack för din fina hälsning :)

    Idag har det varit en underbar, kall och solig dag hos oss..Varit på en långpromenad..

    Ha det gott
    Kram Lily

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att få mysa med en dotter sådär! :) Jag har ingen aning om hur man driver upp avokadoplantor.... Men jag ser fram emot att få se hur dina tar sig! Lycka till!!!

    Hoppas att du har haft en skön söndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. så roligt att du är tillbaka och bloggar. tror du tog en paus en stund efter att jag hittat hit. men nu ska jag följa med vad du har för dig.
    Nä du..vissa dagar är sämre än andra. jag hoppas bara jag hittar det 'något' som kunde vara min grej och som gör en glad.
    Du ska ha en riktigt fin kommande vecka.
    ~M~

    SvaraRadera
  9. Moi Sirpa!
    Det låter som du haft en härlig helg! Blev nyfiken på ditt fynd från Ö o B,ska bli kul att se vad det är;)

    Ha en trevlig kommande vecka,

    Halein Jenny

    SvaraRadera
  10. Avocadokärnor, så spännande att se vad det kommer upp för blad!
    Och ser fram emot att se vad du hittat för fint på ÖB!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  11. Tack för den fina hälsningen! Roligt att du tycker om bilderna! Jag gillar egentligen vår och sommar bäst, men det är något särskilt med vinterbilder... Jag tycker att vintern är så vacker...

    Vinterhälsningar :-)
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. Tack för din goa kommentar hos mig.Här har vi också riktig vinter med snö och kyla hoppas det ger sig snart.
    ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Spännande att få se vad du fyndat även spännande med avokado sådden, du får visa utvecklingen av den.
    Vilken fin och härlig helg ni haft, dottern, hon på skidorna berättade att ni har mer snö i Örebro än vad vi har ändå bor vi ca 7 mil mer norrut.
    Ha en fin måndag
    Kraaaam

    SvaraRadera
  14. Undrar vad du fyndat? Det är jag lite nyfiken på eftersom jag nog har vägen förbi närmsta ÖoB i veckan.
    Gratulerar till ditt "fula" ord, det är ju ganska harmlöst, själv har jag Attans, men jag tror inte det har namnsdag....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Tack för kommentar på min blogg.
    Vilken härlig och inspirerande blogg du har.
    Ha en fin vecka önskar jag dig med!
    kram Susanne

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Då får jag med säga välkommen tillbaka ;) Så nyfiken jag blev på vad du har fyndat.

    Kram Susanne

    SvaraRadera