Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

tisdag 17 augusti 2010

Går som en anka

Hej kära bloggvänner!
Jag är jättetagen av alla kommentarer som jag har fått, tack snälla ni!

Idag har jag inte haft någon rolig dag. Jag har haft jätteont i min vänstra höft och har gått som en anka hela dagen. Jag har en kroniskt inflamation i mina muskler och en mjukdels reumatism och det är det som spökar igen. Men, men, det är bara att ta det, bita ihop och sätta på min "finska sisu" :) Kan berätta nu samtidigt att jag blev sjuk -95 och blev pensionär 2002. Sjukdomen syns inte utanpå och jag har lärt mig att leva med det. Ibland kan inflamationen vara så kraftig att jag får feber. I värsta fall får jag ta kortisonspruta.
Oj vad deprimerande det där lät, äh, jag kan ändå leva helt normalt liv som tur är!

När jag gick ut och hadlade så la jag märke till rönnar som växer runt om här och hur mycket rönnbär det finns! I Finland man säger att "om det finns mycket rönnbär så blir det mycket snö till vintern" och jag tänkte bara, NEJ, inte en gång till!...tänkte bara på hur det var förra vintern, usch! Jag är 110% sommarmänniska!

Lite tidigare ikväll kom min väninna hit. Det var jätteroligt att träffas för vi har båda varit på varsitt håll under sommaren och har inte träffats på ett bra tag. Så det blev fika och mycket semestersnack.
Imorgon börjar vanlig vardag igen, skolan för Leyla och klockan som ringer på morgonen. Men på ett sätt känns det ganska så skönt att komma in i vardagliga rutiner igen.
Hoppas jag mår bättre imorn och kan göra något vettigt!

Ta hand om er!

Kramizar Sirpa

12 kommentarer:

  1. Hoppas att du har lite mindre ont idag du gumman.
    Jobbigt med värk.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Krya på dig vännen! Livet är som en vågskål, en negativ och en positiv och om den negativa tynger ner för mycket brukar det bli bättre om man fyller på med positivt i den andra så livet får jämnvikt.
    Jag har också muskelvärk så jag vet vad du pratar om och det är väl så att man vill för mycket och då säger kroppen ifån...det är ingen lätt balansgång.
    Kram från Mita

    SvaraRadera
  3. Usch då, det var inte kul att läsa att du är sjuk! Men jag vet hur det känns. Mina kroniska sjukdomar syns inte heller utanpå och även om jag med accepterat dem, så är det ibland svårt för andra att förstå...

    Kul att du vill vara med i min tävling iaf! Och tack för att du länkar!
    Jättefin blogg du har och vad duktig du är! Jag gillar med att sy och bodera, men jag blir sällan färdig... Alltid något annat som kommer emellan, speciellt med både valp och 4-åring :)

    Ta hand om dig och hoppas du mår bättre snart!
    Kram ia

    SvaraRadera
  4. Hej Sirpa,
    Fy vad tråkigt att du är sjuk. Hoppas du mår bättre imorgon. Ja jag tycker faktiskt också det är skönt med lite rutiner igen.
    Sköt om dig
    KRAM Agneta

    SvaraRadera
  5. Uff, så trist du er syk, håper det går bedre med deg idag.
    Her i Norge sier vi at når det er mye rognebær blir det lite snø til vinteren, for rognebærtrærne kan ikke bære tungt to ganger.
    Håper det er den norske versjonen som gjelder.
    Ta vare på deg selv.
    Ønsker deg en fin onsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  6. Usch så tråkigt att läsa att du har haft en dålig dag med din värk! Stackare. ja du det där med rönnbär och snö, stämmer det verkligen så får vi en massa i år. En anka dag hihi du är bra för rolig. Ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
  7. Hej Sirpa! Tråkigt att höra om din sjukdom, hemskt att behöva ha ont. Du verkar vara en person som trots detta verkligen tar vara på livet och gör varje dag till någonting bra.

    Jag tror rönnbären har rätt, känner på mig att det blir mycket snö i år.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Det låter inte kul alls det du drabbats av.
    Själv är jag under utredning, då de inte hittar riktigt vad som är fel, eller rättare vad som kan lindra mina besvär.
    Ska till en reumatolog i Stockholm i oktober som anses vara en av Sveriges bästa.
    Hoppas på någon lösning då.

    Undrar om du har Facebook?

    Kram Helene

    SvaraRadera
  9. Glömde att jag skulle fråga om du vill vara med i Vita gåvor.
    En swap där man byter gåvor med varandra, lottning, 4 ggr per år.
    Maila i så fall Karoleen
    mail@karoleen.se

    SvaraRadera
  10. Hej Sirpa, ville bara tacka för idag och det tokiga slutet med lapplisan,men jag var rädd för böter när jag stod så tokigt med bilen! Hoppas varorna var till glädje. Kram Annica.

    SvaraRadera
  11. Usch, inte kul när man har så ont, hoppas det vänder och att du blir bättre snart!
    Du har en väldigt fin blogg, jag la mig som följare direkt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Nej fortfarande inte hihi men det kommer. TAK Sirpa! Du är så snäll. Här vräker regnet ner idag. Mindre kul. Ha en bra dag kram

    SvaraRadera