Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

torsdag 19 augusti 2010

Shoppingrunda mm

Halloo Halloo alla rara!
Så nu kanske jag har lite tid att sitta vid datorn och tänkte faktiskt börja med gårdagen. Först tog jag en vals med damsugaren.
Sen kom posten och jag fick världens härligaste kort från min väninna så ett stort TACK till Christa! Jag älskar ju vita rosor så det där kortet var perfekt, det gjorde mig mycket glad!

Sen visade det sig att det blev en härlig o solig dag så jag tog min rullator, alltså Anabelle i sin vagn. Vi tog en promenad upp på stan. Det blev en liten runda, först till en ganska så nyöppnad butik som heter LL Design, det var faktiskt som att vara i en godisaffär men jag nöjde mig med att bara gå runt o titta den här gången. Efter det blev det en snabb visit på Korthuset, där trivdes jag inte så länge för att dom bygger om. Village blev nästa stopp och Entré efter det, där köpte jag lite smått o gott till sovrummet som ni får se senare.

Då var det dags att gå till den andra saken som gjorde mig extra glad igår, jag fick grejerna som jag hade beställt från Home No.1 och jag fick en trevlig pratstund med Annica som har denna webbutik, en härlig tjej.

Ursäkta dålig bildkvalite!
Sista visiten blev hos Idé & Hobby och där köpte jag lite pysselgrejer men de får ni inte se för jag vill inte att ni ska veta vad jag ska pyssla på än :)
Då kommer vi till den här dagen. Det regnade men jag bestämde mig för att inte låta det hindra mig för jag hade ju bestämt mig för att fortsätta min runda på stan.

Det blev:

  • Röda Korset, de har ju 3 olika lokaler bredvid varandra o jag va inne i alla men hittade ingenting.
  • Else's Bod, en söt liten butik och där träffade jag Lisa, gullig tjej o vi hade en liten pratstund. Vi bytte faktiskt bloggadresser, det är trevligt att hitta andra bloggerskor i Örebro och jag ska snart titta in på hennes blogg.
  • H&M, köpte en mascara.
  • pk design, de öppnar tydligen en hemsida nu i höst.
  • Ninas tyger o presenter, hittade faktiskt en liten krok där som jag funderar på ifall jag ska köpa eller inte.
  • Textil & Presentia, tjejen som jobbar där är alltid lika trevlig.
  • Myrorna, kollade bara läget lite.
  • Bra&Begagnat, oj vad mycket folk det var där. Letade faktiskt efter tunt och smalt spets men hittade inte.
  • Idé & Hobby, jo jag vet, där igen men köpte lite mer pysselgrejer. Kan bara inte låta bli :)
  • clas ohlson, äntligen en ny bläckpatron till skrivaren och en stickpropp till min lampa.

Som ni kanske förstår så var jag helt slut efter den rundan så det var bara att ta första bussen hem. Visst så fanns det fina grejer i både loppisar o i affärer men jag hade bestämt mig för att ha med mig hjärnan idag och bara köpa det nödvändigaste, i alla fall nästan ;) Och jag tror faktiskt att jag slumrade till en stund förut på soffan. Runt 3 tiden så kom Leyla hem. Orkade faktiskt inte laga mat så vi hämtade en kycklingtallrik från restaurangen i centrum här. För min del blir det en lugn kväll, eller jag vet inte än eftersom att Leylas två tjejkompisar sover över här ikväll så jag kan tänka mig att det blir lite "hihihi o hahaha" men det gör inget för jag tycker om de tjejerna. Har känt de ett antal år redan.

Önskar alla en trevlig fortsatt kväll!

Kramizar Sirpa

9 kommentarer:

  1. Åååå vilken underbar dag du har haft.Bara så härlig.Mysigt att t och promenera.Skönt.Vad snygga kort du har köpt av goa Christa.Hon är ju bara så himla duktig.ha en skön kväll vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken härlig shoppingdag du haft idag. jag shoppade mat och nya skor igår..inget inredningsgrejs :-) Hmm fast idag var jag ute på återvinningen med lite saker som jag rensat ut från förrådet..där hittade jag två jättesöta ljusskålar..3kr/st..Så de fick följa med hem.
    Nu är det Ernst som gäller på Tv..Ha en mysig kväll vännen..
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Å här har det sprungits på stan och handlats. Inte ett dugg avis NEJ inte jag inte hahah. Härligt med tips på nya butiker, me like. Härligt att du vart så glad 2 ggr samma dag. KRAM på dig vännen! Kram♥

    SvaraRadera
  4. Men va många affärer du hann med. Eftersom jag bor i Örebro så vet jag ju var du gick. LL design va lustigt jag fikade med en kompis idag och hon hade varit där och köpt ett kakfat i två vångingar. Jag får bege mig dit och titta.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  5. Oj vad mycket du hunnit med och vilket underbart kort du fått av Christa.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka shoppingdagar! :)
    Vad roligt att hinna med så många olika
    butiker...
    Hoppas höften är bättre!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  7. For en herlig shoppingdag du har hatt.
    Nydelig kort du har fått fra Christa.
    Var i Ørebro forrige måned, men kan ikke huske LL Design, (den hadde sikkert ikke åpnet da).
    Håper det går bedre med deg.
    Ønsker deg en fin fredag.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  8. Jisses vilken shoppingrunda! Förstår att du var trött efter den... Men visst är det roligt :)
    Undrar nu vad det är du ska pyssla med? Nu blir jag nyfiken...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Hihi så bra att du känner dig välkommen! FÖR det ska du vara. Tack, du är så snäll. Fin webbutik det där. Nej då ingen fara ska vila emellan. MEN när man får fart på sig brukar man inte kunna stoppa det hihi. Jag har haft det bra tack. Hoppas att du också har det min vän. Å så kul med Bio. Nästa helg är det shopping i Stockholm på schemat, hoppas det blir av nu. Kungafamiljen på Menyn?? hihi ? kram

    SvaraRadera