Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

onsdag 30 juni 2010

Farewell!

Hej alla söta!
Det passade bra för mig idag att det var "mellan dag", inte så mycket sol. För jag har haft fullt upp idag med sysslor: plocka, diska, sy, stryka och packa! Javisst, väskan är klar!
Leyla och Sanna har varit på bio att titta på "Eclipse" och Leyla är på väg hem så jag passar på att göra ett inlägg här nu för jag kan tänka mig att hon har "massor" att göra vid datan innan vi åker:) Ja, vi åker imorgon till Finland och stannar där nästan tre veckor!
Det känns skönt men det är svårt att vara borta från bloggandet och inredningen. Jag kanske kan komma till datan nångång, hoppas jag! Till båten imorgon och det är faktiskt jätte skönt att stå på däck och titta på den fina skärgården!

Och fredag morgon är vi sen i Helsingfors men bara liten stund för vi åker till min brors sommarstuga som är från 1800-talet som ligger i Sysmä. Det blir så där perfekt blandning med lant-och stadsemester, helgerna på landet och veckorna i stan.


Jag önskar alla tre trevliga veckor! Vi "ses" snart! Tar hand om er!

Kramizar Sirpa

10 kommentarer:

  1. Det låter verkligen jätte mysigt Sirpa, men samtidigt förstår jag att du kommer sakna bloggandet, man blir ju lite biten. Men jag önskar dig några härliga lugna veckor i Finland!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ha nu en underbar semester. Vi finns kvar när du kommer tillbaka.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Ha det nu riktigt härligt på eran ledighet. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  4. http://vindsromantik.blogspot.com/

    Hej
    Tack för att du vill vara med i min utlottning av ett smycke.

    Önskar dej Solvarma Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  5. Åh ha det gott på er ledighet! Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Sirpa!
    Blir avis på dig som fått åka till Finland. Länge sen jag åkte med Vikingline och var i Helsingfors..min födelsestad :-) Finland är ett vackert land med vacker natur, många sjöar och ett trevligt folk..
    Ha en fortsatt skön semester, här är det bara bra..
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Det är nog inte bara du som är ute och rör på sig den här tiden på året men jag förstår att du kommer att sakna bloggandet.
    Ha en jätteskön semester så hörs vi när vi är tillbaka. Själv åker jag snart till Jämtland i 2 veckor men jag tar datorn med mig.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni får en underbar semester!
    Kan tro det är härligt att stå på däck på
    en sån stor båt... Åker mest eka i norra
    bohuslän på somrarna...
    Varma sommarkramar! Nina

    SvaraRadera
  9. HEJ! Så kul att hör ifrån dig! Ok du är kvar i Finland, å jag vill också dit har inte varit där på flera år, eller ja i Haparanda men mina föräldrar har ju stuga i mellersta Finland och dit skulle jag vilja åka. Hoppas du mår bra.Tack för din fina kommentar om vårat bröllop. Ja det var som en saga hela den dagen. Idag har vi ingen sol så det kan bli lite regn, Äntligen! Hörs söta du ha det bra kram

    SvaraRadera
  10. Hej Sirpa
    Ja sommaren är helt fantastisk. Hoppas du har det bra.
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera