Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

lördag 19 juni 2010

Två dagar och mycket hänt

Äntligen hinner jag sätta ner mig och skriva lite.
Torsdag var ju jätte fint väder och då tog jag en liten mini picnik med min dotter, som tyckte att jag behövde liten avkoppling från all syssel som jag gör hemma. Vi var bakom vårat hus vart vi har en jätte stor gräsmatta.Vi tog med oss jordguggar, läsk och godis och hade mycket trevligt med lite tjejsnack.


Senare förvandlades våran hall till måleriverkstad igen. Hade en hel del att måla, runda bordet, stegen, spegeln, ramar. Det är nånting som jag gillar, att se hur sakerna får en helt ny utseende.
Jag gör ju om mitt sovrum och har märkt att det händer inte över en natt. Jag syr och målar, planerar och fixar, det tar tid och nu väntar jag att få nya tapetter till väggarna där också. Men andra sidan har jag inte bråttom nånstans heller.

Igår, fredag, gick vi till optiken. Min dotter hade linsundersökning och skulle få sina första linser. Allt gick ju bra, hon var jätte duktig att sätte in och ta ut linserna.
Efter det gjorde vi nåt som vi båda gillar mycket SHOPPA! Vi åkte till Marieberg köpcentrum. Först till Skopunkten att leta efter sommarskor till min dotter, hittade två par och hon kunde inte bestämma sig så vi la undan de tills idag.
Vi tog en promenad till "andra sidan" till Galleriet och tog verkligen tid att gå runt, pilla och prova! En liten bit mat blev det också. Vi hade jätte trevligt med mycket skratt.
Min dotter hittade några saker till sig själv och jag shoppade lite saker till mitt sovrum från nice. och DIMODA båda är affärer vart jag skulle kunna spändera hur mycket tid som helst!

Hem kom vi närmare halv nio och tänkte att vi skulle ha en myskväll med gosaker och en maraton med Dallas avsnitter från säsong 12 som jag köpte ett tag sen. Och det blev ganska så sen kväll, vi la oss halv tre, ju till sängen, jag hade under kvällen slocknad några gånger på soffan redan:)

Jag kan säga att jag hade en jätte trevlig dag med min dotter!

Kramizar Sirpa


1 kommentar:

  1. Hej Sirpa! Vilka fina iköp du gjort och gillar dina nymålade saker. Det kommer att bli jättefint hos dig med allt det du sytt och grejat med. Jag har planterat blommor idag och var en sväng i en loppisaffär där jag fyndade en porslinpotta med rosor på och en liten silverbricka. I pottan ska jag sätta blommor i tänkte jag. Här har det varit soligt men kom en regnskur under eftermiddage men då tittade jag på prinsessbröllopet. Hoppas du haft skön lördag..och får en fin kväll.
    Kram Anneli

    SvaraRadera