Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

tisdag 16 april 2013

Broderiii

Godmorgon alla sköna!
Ute ser det mycket dimmigt ut just nu men jag ska prova ha en mycket positiv tanke om att det SKA blir soligt idag!
En snabb inlägg här nu för jag ska träffa Leyla på stan efter hennes skola och hon slutar redan kl 10.50 idag. Tänkte hinna duscha och plocka här lite innan jag åker.

Igår hade jag lite svårt att flytta mig från soffan! Nej, jag hade inte ont nånstans! Jag satt fast med mitt broderi:)


När jag börjar göra nått sånt så har jag svårt att släppa det och göra nått annat. Men jag fick vara lite sträng mot mig själv och bestämde att alltid när tråden tar slut måste jag göra nån hemmasyssla:)


Att brodera är en avkopplings pyssel för mig. Lite lugnare än tex. snickra! Jag tänkte redan på påsken att jag skulle börja den här brodern men men bättre sent än aldrig:)


Men jag hann göra lite hemmasysslor också! Vi lagade med Leyla en jätte go kycklingsallad!

Efterlysning:
Jag letar efter en broderi-mall för Syren! Jag har provat titta på nätet och har varit på alla affärer som säljer broderi-mall men ingenstans finns mall för Syren! Så alla ni som broderar, rota igenom lite och kolla om ni hittar Syrener!:) Om ni gör det så hör av er snälla!
Jag använder mall bara för att får en riktning men jag vill gärna göra min egen tolkning av bilderna.

Nehe, nu är det dags att hoppa upp! Önskar alla en trevlig tisdag!
Tack för alla snälla ord om mitt sovrum, de värmer oerhört mycket!


Kramizar Sirpa   

15 kommentarer:

  1. Vad duktig du är. Jag kan inte brodera så jag kan tyvärr inte hjälpa dig :)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Kan tyvärr inte brodera
    Förstår att det är svårt att slita sig
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Härligt att brodera. Verkligt avslappnande o kul.

    SvaraRadera
  4. hei, aikaisemmin minä "broderade" paljon, mutta ei enää, toivon sinulle jag Leylalle mukava päivä kaupungissa
    Sv: minun äitini ja mummoni sanoi sänkykamari, minä sekoitin sanat :) kiitos että sinä huomauttit minua
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  5. Här var det också tokdimmigt i morse, men nu skiner solen så fint och vi har 13 härliga grader:-)
    Ja, jag har tittat till mina snödroppar och de såg först väldigt tillplattade ut, men efter ett par dagar så hade de rest fint på sig, efter att jag hade rensat bort allt skräp:-)
    Hoppas bara att vi kan bli klara med fasaden snart, för snart sätter väl pionerna igång och dem vill jag inte att vi ska trampa ner...
    sol-kram från Maria :-)

    SvaraRadera
  6. Blir också sugen på att brodera, hittade en ängel som jag nog ska köpa garn till. Ska höra av mej om jag hittar syrénblommor! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  7. Ska bli spännande att se när ditt broderi är färdigt. Själv har jag slutat brodera - det är många, många år sedan.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  8. Vad spännande o se vad du broderar på =)
    Hebreiska säger du fnissar...är det lättare att virka om det är ritat då? Jag tänkte att alla föredrar ju olika o jag lade till en liten ritning på rosorna. Jag ska kolla bland mina broderier efter syrén ;*)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt att du finner ro i att brodera! Kanske att du visar oss när det är färdigt?! :)

    Här har vi lite sol till och från idag! Hoppas att även du får njuta av ett skönt vårväder!
    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Visst är det avkopplande och skönt att få handarbeta. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig ang din efterlysning:) sorry. Jag är mer en sy och virkmänniska:) Min mamma hon har broderat massor i sina dagar...men sömnad o annat pyssel gillar jag mera. Man kan glömma tid och rum då man pysslar. Men det är balsam för själen. Tackar dej igen för dina trogna kommentarer också hos mej. Ha en fin kväll:) Kram

    SvaraRadera
  11. Så fint det kommer att bli! Jag har beställt lite broderigarn från Panduro för någon dag sedan. Jag brukar sitta ute i solen och brodera :o) Blir så rastlös om jag bara ska sitta stilla ;o)

    Hittade tyvärr bara mönster till syrener där man måste köpa ett helt materialset. Hoppas du hittar det du söker.

    Må så gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  12. Så duktig du är..men visst är det svårt att slita sig när man fastnar för något!tyvärr har jag inte den finger färdigheten!hoppas du hittar det du söker..ha en fin kväll<3 Kram Jessica

    SvaraRadera
  13. Vad kul med broderi, mysigt att sitta med handarbete, förstår att tiden tickar iväg när du pysslar, så tycker jag det blir framför datorn också. Hoppas du får tipset du söker! Mums, gott med kycklingsallad, det var ett tag sedan jag gjorde det :)

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  14. Hoppas det blev riktigt soligt hos dig idag! Jag lämnade den ifrån mig en liten stund nämligen men bara en liten :) Här har det varit sommarvärme nämligen!

    Kramar
    SjungandeMamman

    SvaraRadera
  15. Visst är det så... man blir fast i ett handarbete som man tycker om. Det kvittar vad det är. Min mamma broderade massor, men syrener ???? Ska titta i alla fall.
    Kram Eva

    SvaraRadera