Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

torsdag 11 april 2013

En klar del i sovrummet

Hej alla söta!

Nu är vissa delar av mitt sovrum klara och jag är ganska så nöjd! Visar er bilder från en del som är klar och babblar lite mellan bilderna:)


Mitt hörnskåp fick plats på byrån (igen, stod där också när jag hade mitt lilla "vita sovrummet").


Jag tycker texten "Amor Vincit Omnia"  passar bra mellan mina barnbarn och döttrar! 
På mittersta bilden är mina föräldrar, deras bröllopsbild, och en bild som jag tog på de i Stockholm 1992 och jag har framkallad den brunaktigt att den ser lite äldre ut.
På sista bilden är en text som Leyla har skrivit till mig och jag har printat ut den till ett papper som jag skrynklade, behandlade med kaffe och strök att får den ser ut som gammal papper.


Dörren är till vardagsrummet men vi använder den inte, bakom den står en soffa. Jag har valt metallkrukorna till mitt rum och jag har mycket levande ljus! 


Så, sakta men säkert börjar mitt sovrum får form:)

Jag fick en liten chock igår när jag var i tvättstugan! Jag tittade ut från fönstret och såg att det  SNÖADE! Men som tur varade den bara liten stund och när jag var klar och gick hem så var solen framme igen! 

Önskar alla en fin torsdag!


Kramizar Sirpa

23 kommentarer:

  1. Det ser så mysigt ut!
    Och helt underbart med alla tända ljus.
    Förstår att du är nöjd=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det blev, särskilt när ljusen är tända.
    Kaffebilden har du gjort riktigt bra, ser verkligen gammalt ut.
    Här snöar det inte, men regnar idag. Tack och lov ska det äääääntligen bli lite varmare nu och jag ser fram emot en helg utomhus.
    Ha en fin dag!
    Kram Elle
    Ps. Tack för alla dina kommentarer hos mig!

    SvaraRadera
  3. Så himla snyggt du gjort det. Du är jättskicklig på inredning, har verkligen känslan. En sån där byrå skulle jag vilja ha till sovrummet. Du har fixat så fint med fotona också. Jag har själv inte fått upp allt från källaren sen vi flyttade och längtar efter att få fixa till fler bilder på familjen.

    Här skiner solen som vanligt och snön är borta på gator och torg men man vet inte för dom har lovat både snö och regn innan våren kommer

    Ha en härlig dag
    kramar

    SvaraRadera
  4. Tack och detsamma vännen. Så mysigt du har fixat till i ditt sovrum.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Så jättefint du fixar och grejar :)
    Ser så mysigt och fint ut.
    Samma här igår, snöade och haglade! Helt plötsligt, usch och fy!
    Men nu skiner ju solen och till helgen blir det fint säger de...hihi.
    Tack för dina kommentarer hos mig :)

    Önskar dig en fin dag
    Kram Lollo


    SvaraRadera
  6. Vad mysigt och ombonat det ser ut. Härligt med alla ljusen.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Så fint och mysigt du gjort i sovrummet! Vackert både dag och natt!
    Ha nu en riktigt skön dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. hei :) miten nätti sinun sänkyhuoneesta on tullut, sinulla on hyvä maku. Eihän me nyt haluttaa lunta, kyllä se nyt riitä, eikös niin
    Sv: kyllä minä sain ne risut poltettu, vain vähä on vielä siinä risukasassa
    täällä me odotamme vesisateetta
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  9. Så fint du har gjort det. Och så mysigt med alla ljusen :)
    Kramen i solen

    SvaraRadera
  10. Hej! så mysigt..tycker också om att pyssla o dona hemma..för det är ju där man är mest..förrutom jobbet då förstås :) ha en fin Torsdag ♥ kram kram Jessica

    SvaraRadera
  11. Jätte mysigt blev det, du får vara helt nöjd :)
    Kramiz!

    SvaraRadera
  12. Oj vad fint du har fått till det. Det ska du verkligen vara nöjd med:) jag älskar oxå att ha foton framme o uppsatt på mina barn. Dom är det bästa jag har. Så är det nog för dej oxå:) härligt m levande ljus. Det gillar jag me:) tack för alla fina kommentarer hos mej. Kram

    SvaraRadera
  13. Mysigt med alla ljus ... och fy för snö ... nu vill inte jag ha någon mer ... den vi har tinar inte heller ... fick paket från Odla.nu idag! skrev ett argt mail och påpekade att jag beställt växterna till ett mycket senare tillfälle ... nu får jag krångla med dem ut och in minst en månad skulle jag tro, grrr ...

    tack för dina besök hos mig/kram Inger

    SvaraRadera
  14. Så mysigt och fint du har det.

    Stor kram

    SvaraRadera
  15. Vad det ser mysigt ut hos dig. Tycker om orden man sätter på väggen. Det är ju bra att få ögonen på så viktiga ord emellanåt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  16. Så mysigt!

    Tack så hemskt mycket! Blir så glad för alla fina kommentarer om min sångröst.

    Trevlig fredag och helg!
    Kram
    SjungandeMamman

    SvaraRadera
  17. Fint du har fått till det och härligt med tända ljus!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  18. Vad fint och stämningsfullt du fått det i sovrummet!! Och vad fint att ha personliga foton uppe, det gör mycket :) Vackert också med mycket levande ljus, här går det åt massor, älskar ljus och tänder dem gärna varje kväll :))

    Stööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  19. Om jag skulle spilla kaffe på ett papper då skulle det bli katastrof, men du gör det med flit, hi hi. Men jag fattar din idé och den var
    smart för det blev bra. Fina foton oxå på föräldrarna och de små raringarna.
    Det är roligt att få "stila om" i huset,jätte
    ombonat och mysigt.Levande ljus är alltid en stor mys-faktor men farligt oxå.
    Glömm aldrig tända ljus de kan "hitta på"
    många farliga händelser. Vi ska på brandutb.
    igen på jobbet (vi gör det med jämna mellanrum)
    levande ljus är den största brandfaran.
    Vi har en katt som rör sig i huset, den kan oxå
    tyvärr göra en olycka. Jag propagerar ofta om detta,för jag har sett och hört händelser.
    Nog om det, men var försiktig Sirpa.
    Njut av ditt sovrum o ha en trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  20. Tassar in och önskar en trevlig helg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  21. Så mysigt och ombonat du har fått till det i ditt sovrum!!! Och så många fina fotografier du har på dina käresta! :)

    Här har det också snöat... stora vita flingor som tack och lov smälte bort! Förövrigt har vi ju haft tur med vädret de senaste veckorna, det är bara idag som solen inte skiner.

    Hoppas att du får en behaglig och trivsam fredag!
    Stor kram♥ till dig

    SvaraRadera
  22. Tittar in för att önska dig en trevlig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  23. Hej igen!
    Jo jag tycker att persilje avkok hjälper då man börjar bli förkyld! Kokar opp vatten och häller på persiljan som får dra och svalna ca 5-8 dl. Sen dricker jag nån dl nu som då under några timmar och försöker vila. Brukar kännas bättre dan efter. persiljan har en utrensande verkan.
    Kram Maja

    SvaraRadera