Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

fredag 26 april 2013

Inviga "sommaren"

Halloi sötisar!
Och så var det fredag IGEN!
Ja, klockan är bara halv tio så det har inte hänt så mycket än så vi tar istället torsdagen...ja, vad hände igår!

Ju, Wilton var ju här...


...och han sov så skönt i min famn när jag knappade datorn:)
Det var helt strålande vädret igår! Jag tog en promenad till Blomsterlandet med min lilla "Gimi"- kärra och jag måste säga att det var inte lätt att går där bland alla fina blommor för jag hade bestämt att inte köpa några blommor nu, det tar vi nästa gång, så det var bara att blunda! 


För nu var det dags att köpa bara jord och några krukor för mina sticklingar som har fått enorma rötter redan!

Det va som sommar igår! Helt underbart! Öppnade balkongen, fortfarande ofixat...


...men det störde inte oss! Det var bara hemma vi, praktikanten (visst är han söt:) och jag, så vi bestämde inviga "att äta på balkongen" med en lätt lunch och det var sååå skönt! Senare på eftermiddag, när jag hade en ledig stund...


...tog jag en iskall Long drink och njöt i solen! Då var det SOMMSAR:) Jag är så lycklig lottat och har söder balkong, sol från 10 till 18!!! Perfekt!

När jag läste kommentaren till föra inlägg så blev jag helt paff! Ni har skrivit sååå himla snälla kommentarer att jag sa högt VA! OJ! När jag läste de! TACK TACK snälla ni! Ni kan inte ana hur mycket roligare ni gör mitt bloggande:)

Idag då...ju nu ska jag passa Anabelle och Wilton liten stund, blockar här hemma lite och gör mig själv i ordning. Senare åker jag kanske med Sannas familj till en liten shoppingrunda!

Ingen sol just nu men hoppas den är inte blyg hela dagen och visar sig!

Önskar all en mysig fredag!


Kramizar Sirpa

21 kommentarer:

  1. Så skönt för dig med en söderbalkong. Efter den långa vintern behöver vi alla solljuset. Så gullig liten Wilton. Mysiga små bebisar !!! Har just gjort ett babykort till en nyfödd i vänkretsen. Du kanske inte sitter på balkongen idag ( Här regnar det ) men ha en skön helg.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. hei, ei täälläkään ole oikein aurinko, meillä on suuri kuisti, mutta se on vielä liian kylmä siellä istua
    kyllä se harjoittelia on söpö :)
    mukavaa perjantaita sinulle
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  3. Så söt han är Wilton och han har ett sånt häftigt namn också. Vilka fina sticklingar och som du säger så är det inte lätt att låta bli att köpa blommor när man är på ett sånt ställe. Vi har ingen trädgård längre att sköta om men vi skall försöka få lite fint på balkongen i år.

    Verkligen söt kille på sista bilden. Sån tur har inte vi med balkong utan har bara morgonsol ett tag. Andra sidan där vi inte har nån utgång så är det sol hela dagarna så man får dra för så man inte blir bländad ;))

    Vi hade en dyster morgon men nu skiner solen igen

    Ha en härlig fredag
    kramar

    SvaraRadera
  4. Du är värd fina kommentarer, du själv är såå duktig på att kommentera i min blogg så jag nästan skäms för jag är dålig på att ge tillbaka! Men inte dåligt att du kunde gå förbi alla blommor och inte köpa! Ha en fin helg! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Härligt med premiär på balkongen :)
    Kul att du vill vara med i utlottningen - önskar dig lycka till ;)
    Trevlig helg
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Det ser skönt ut på balkongen och "hemmapraktikanten" är så söt. Min balkong är också ofixad, den ligger mot gatan så du kan tänka dig så mycket damm det är...men det får bli en annan dag:)

    Önskar dig en fin helg...KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Visst var det en underbar dag igår! Ser att du hade det skönt på balkongen!
    Önskar dig nu en riktigt skön helg!!!! Vi hoppas på mera sol!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Åh, så söt han är lilla Wilton! Ljuvligt att få sitta i solen på balkongen och bara njuta av livet :o)

    Ha det gott och trevlig helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  9. Så söt han är lille Wilton. Hemmapraktikanten vem är det :O)
    Ha en underbar helg vännen
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Så söt han är! Lille Wilton alltså, ja praktikanten var ju söt han också :)
    Kram
    MArie

    SvaraRadera
  11. Jisses vad söt den lille gossen är, måste vara roligt att ha honom. Nu önskar jag dig en jätte trevlig helg och så hoppas jag verkligen att Du kan sitta och njuta på Din balkong.
    Kramar Atti.

    SvaraRadera
  12. Visst är det härligt att få sitta ute och och må gott med nära och kära. Hoppas ni får en fin helg också. Kram till dej

    SvaraRadera
  13. Sicken liten going!! Ha det gott och så hoppas vi på sol imorgon :) Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Lilla plutten så söt han är.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  15. Det låter som en härlig dag!!
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Vilken söting lille Wilton:) visst är det härligt med barn och barnbarn,man är verkligen RIK har du tänkt på det:) Jag hänger med mina jämt:) önskar dig en finfin helg vännen..kramizar

    SvaraRadera
  17. Instämmer... åh vilken liten sötnos!!! Wilton ser verkligen jättego ut!

    Att kunna sitta ute på balkongen låter toppenskönt! Tänk vad underbart det är att det äntligen är vår!
    Ha en fin helg!
    Kram♥

    SvaraRadera
  18. Så söt han är lille Wilton. Och
    så härligt det ser ut på balkongen,
    gissar att du kommer vara där idag
    också.
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  19. Så söt han är lilla Wilton♥
    Härligt att kunna sitta ute på altanen. Här börjar solen kika fram hos oss♥
    Så en cykeltur blir det för dotra, jag och Izor. Vi ska ta en sväng till huset :)
    Kramen fina♥

    SvaraRadera
  20. Inte helt lätt att låta bli att köpa blommor när det kliar i fingrarna efter en lång vinter. Själv går jag i tankarna att jag ska handla lite nytt, sådant som lyser upp vår höst och vinter, sånt som klarar en lätt frost någon gång ibland.
    En sådan liten sötnos på första bilden.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  21. hei, täällä sataa rakeita :( toivon sinulle paljon parempaa säätä ja
    mukavaa viikonloppua sinulle
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera