Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

måndag 22 april 2013

Slapp måndag

Hej på er!
Ååå vilken slapp måndag den har blivit!
Har inte just flyttat mig från soffan idag eller ju på förmiddagen fixade jag bena till bordet som ska vara på balkongen.


Och sen byggde jag ett till bord från återvinningsmaterial till "den andra delen" till mitt rum.


Det bordet är inte klar än. Jag ska måla det vit.

Leyla och Enis stack nånstan fem tiden. Jag åt rester från igår och har haft mys kläder på mig hela dan.


Jag har fastnad på soffan idag och tittar på Prison Break-maraton...ja, igen eller det är ett tag sen jag såg den men den är beroendeframkallande:) Men jag måste säga att det har varit riktigt skönt att ha en dag att inte göra så mycket, bara slappa!


Hittade en bild som jag har tagit ett par år sen. Med den önskar jag alla en skön kväll och en trevlig tisdag!


Kramizar Sirpa

23 kommentarer:

  1. Det finns ingen bättre känsla än att sitta i mjukisbyxor hela dagen! Härligt! Och oj så aktiv du har varit igen, du är en riktig bob the builder! Jättefint!

    Hoppas att din vecka har börjat bra :D har haft en liten paus i bloggandet på grund av skolarbeten, men nu är jag tillbaka igen <3 Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Prison Break har jag aldrig sett, men något ska man väl ha kvar att göra i livet! Inte sett på TV på flera veckor, allt är dubbat här i Spanien och min spanska är för dålig för att jag få någon behållning av programmen.
    Måste nog erkänna att jag längtar efter en kväll hemma i TV soffan!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Va duktig du är som donar och fixar! Här har det blivit jobb i trädgården i dag också, plantering m.m. Ha en fin vecka! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Skönt att ta dagen som den kommer och mest slappa! Hoppas du får en fortsatt fin vecka!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Laiskottelupäivät on ihania! Ei kiire minnekään, ei tarvitse laittautua ja saa röhnöttää kotivaatteissa, katsella mielisarjoja telkkarista tai lukea hyvää kirjaa. Tai vain miettiä syntyjä syviä;)
    Ihanaa alkanutta viikkoa sinne - ja monta halia♥

    SvaraRadera
  6. Du har gjort helt rätt att bara ha det lugnt och skönt idag, det behövs emellanåt. Det är ju så skönt att bara sätta på en film eller serie och titta å titta. det är avslappnande tycker jag.
    Ha det så gott.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Härligt med mysdag!

    Hoppas Oriptan kan hjälpa döttrarna!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Sånt där ska man göra oftare, bara unna sig att ta det som det kommer i myskläder!

    Jag har inte heller sett Prision break, jag verkar ha missat något=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Åh vad skönt m mysdag. Det behöver man för att ladda batterierna:) Vad duktig du är med ditt pyssel m borden bl.a. Jag måste nog oxå sätta mig o se Prison Break igen. Det är den bästa serien jag sett. Ha en fin dag idag Sirpa. Här kommer regnet nu på morgonen. Trist väder, men behövligt för snön som ligger kvar. Kramiz fr mej:)

    SvaraRadera
  10. Du är så bra på att fixa och det blir ju mer personligt när man gör nåt själv. Den serien har jag själv missat tyvärr. Jag slappade också i går och det behöver man göra ibland.

    Ha en fin dag själv
    kramar

    SvaraRadera
  11. God morgon vännen!
    Vad duktig du är som fixar och bygger själv.
    Men du såna där slappdagar är ju helt underbara. Jag har haft en del såna på slutet då jag inte riktigt känner mig på topp, förkylning som bara går runt.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  12. Härligt med en riktig slappardag!:)
    Fina bord du bygger och pysslar med:)
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Låter som en bra dag :) Här är för kallt för att fixa ute. En bra dag till dig. Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Vilken trevlig helg du haft och snygg i håret!
    Dansa är jag såå dålig på och gör aldrig, tyvärr...skulle man ta sig ut kanske man skulle bli bättre ;)
    Härligt med slappar dag, vill också ha en sån.
    Vad du fixar och grejar, kul och duktigt tycker jag :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  15. Huomenta. Vilken mysdag du haft..tänk om jag skulle göra likadant idag..hade varit härligt. Jag har svårt att bara vara..måste alltid ha nåt i händerna. Ha en skön tisdag halit..

    SvaraRadera
  16. Inte helt fel :)
    /Kram Annmi som är tbx efter en dryg vecka...

    SvaraRadera
  17. Härligt med en slappardag emellanåt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  18. Skönt med en slappar dag i mellanåt :)
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  19. Så gott att kunna slappa en dag utan alla måsten! Bilden med halsbandet å blomman var så fint! Kram Iréne

    SvaraRadera
  20. Låter som en härlig slappdag..sådana måste man unna sig ibland.. <3 Här hemma har det inte blivit mycket gjort heller idag..ont f-n fortfarande så jag blir helt slut.

    Kramen <3

    SvaraRadera
  21. hei, sellaisia päiviä pitää myöskin olla, eiko niin? (tai miten) hyviä sielulle ne ainakin ovat
    tänään täällä on kyllä tuulenut, melkein kuin syksyn myrsky
    mukavaa tistainiltaa sinulle
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  22. Vilken skön dag du hade ! Visst ska man "unna" sej själv sådana dagar emellanåt !
    Tack för din grattis-hälsning ♥
    Ha en fortsatt härlig vecka !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  23. Så härligt med en slappardag!:)
    Kram Anna

    SvaraRadera