Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

tisdag 9 april 2013

Vårtecken

Hej!
Tack för alla snälla kommentarer, hoppas ni vet hur mycket de värmer! Älskar att läsa eran tankar!

Igår tog jag en promenad upp till stan. Blå himmel och sol var det men ganska kall vind.


Dessa fina blommor hittade jag på vägen, Krokusar och Snödroppen. Jag såg också Pärlhyacinter men lyckades inte ta en bra bild på de. Riktiga vårtecken!


Alltid när jag tar en promenad upp till stan så går jag förbi den här ställen som jag kallar krokus-ställen. Nämligen hela den här gräsmattan blir fullt med krokusar men igår syntes ingenting än. Som ni ser så har vi ingen snö kvar!


Stunderna när det blåste inte så var det jätte härligt att gå under blå himmel och sol, varmt och skönt!

Igår hade jag pysselfri dag! Undrar hur den här dagen kommer att ser ut! 
Vad har ni för er idag?


Kramizar Sirpa

29 kommentarer:

  1. Men åh! Vårtecken!
    Jag längtar så...Just nu på morgonen är det -8 här så det är bara att ta fram vinterjackan=))
    Härligt att se dina bilder då så man får lite vårhopp!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Underbara vårtecken!!! Man blir så glad :)). Ha en bra dag. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Just där på den nedersta bilden brukar det vara såå tidigt med krokusar och vårlökar efter väggen, såå fint :)
    Tänk vad många gånger man gått där.
    Ja det blir fint när dessa krokusfält i stan blommar som hav av krokusar...snart så är det dags :)
    Hoppas din dag blir fin vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Men så härligt med vårtecken. Jag längtar till våra snöhögar också försvinner. Vad härligt att få promenera och få se att det börjar spricka och komma fram blommor. Det är en härlig tid. Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, så underbart det är med vårtecken!! Det är så skönt att ljuset har kommit tillbaka också!
    Ida fyller 10 år idag, så det blir lite firande av henne...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det ser ut med vårblommorna. Här har vi inte fått några än men det dröjer nog inte så länge till. Här har det också blåst lite.

    Vi skall åka till min mamma i dag när min man slutar sitt jobb.

    Ha en skön dag
    kramar

    SvaraRadera
  7. Åh, man blir så glad när solen lyser och vårblommorna poppar upp lite här och där:-)
    Mina snödroppar blommar faktiskt också, men jag tänker inte på dem eftersom de växer i rabatten där vi håller på att byta fasad. De är just nu "begravda" under gamla nerrivna fasadbrädor, (och vissa är nertrampade) och jag skäms lite för att vi behandlar dem så illa. Hoppas de förlåter mig och kommer snällt nästa år istället:-)
    Ha en härlig dag i solen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Visst får man en liten kick, när vårblommorna börjar poppa upp ur marken. Här finns inga vårblommor ännu, men bara vårvärmen kommer så hoppas jag också få njuta.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  9. Härliga vårtecken, en blå himmel och sol gör en människa glad.
    Jag har en kort arbetsdag till kl 14, sen blir att gå en runda i trädgården och se
    > det som gömms i snö kommer upp i tö <
    fika på altanen som är inglasad(kan bli 25 gr)
    då uppnar vi upp och njuter.
    Senare måste jag göra ett inlägg om fortsättning av Tenerifa resan, min familj vill gärna ha mera,(de är utspridda i Sverige
    och en dotter i Nya Zeeland). Hoppas inte datorn krånglar som igår, nu skriver jag på jobbet.
    Ha det så gott/ Eva

    SvaraRadera
  10. Härligt mad dessa vårtecken :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Onpas sinulla kauniit kävelymaastot! Ja kevät on jo noin pitkällä. Viime viikon lopulla oli Uppsalassa ja Tukholmassa vielä aika kylmää, vaikkakin aurinkoista. Ja täällä Turun seudulla saimme taas lunta eilen.
    Mutta täytyy vaan jaksaa uskoa, että tulee se kevät vielä tännekin!
    Aurinkoisia kävelysäitä sinulle sinne ja haleja!

    SvaraRadera
  12. Så härliga vårtecken du visar♥
    Tyvärr kan jag inte visa någonting hos oss ännu.
    Jo det är klart, om jag gräver djupt ner i snön, så kanske jag finner nått hihihi
    Sitter här och vaknar till med en mugg kaffe, innan dagen tar vid :)
    Kramen goa vännen♥

    SvaraRadera
  13. Härligt med solsken och vårblommor! Har jobbat idag och njuter när jag åker runt, här på landet, i hemtjänstbilen!!!
    Ha en fin kväll!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Det ser mysigt ut på dina bilder. Enda vårtecken som syns här är alla hundlortar som tinar fram :)
    Jag har varit på stan i dag och tittat i affärer och handlat lite till hemmet.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  15. Kram till dig kära och goaste Sirpa. Stina

    SvaraRadera
  16. Härligt med vår blommor! Alltid kul med vänner som bor söderut för då får jag först se deras vår bilder och längta till våren här och sen får jag uppleva den live då den äntligen dyker opp!! :) Nästa vecka utlovas varmare väder så då hoppas jag snön börjar smälta för vi har alldeles för mycket kvar här än!!
    Dagen har gått i arbetets tecken och sen massage och nu straxt möte/föreläsning med en förening jag är med i. Vi håller på med en serie föreläsningar om "att må bra".
    Kram!

    SvaraRadera
  17. hei :)
    kevätkukat olevat ne jotka me kaikki pidämme eniten, ne ovat niin innokkaasti odotettu :)
    olen pessyt vaatteita tänään
    haliterkuin ansepanse

    SvaraRadera
  18. Visst är det underbart med vår...vi hade också krokusar på landet! Man blir alldeles glad och varm i hjärtat av att veta att NU kommer våren! :)
    kram på dig!

    SvaraRadera
  19. Underbart att hitta de underbara sötnosar när man ta en promenad.
    Fick de också följa med dig hem?
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  20. Ja visst är det härligt när små färgklickar poppar upp lite här och var. Det ger en hopp om att våren är här och att sommaren kommer så småningom :)
    Kram Marina

    SvaraRadera
  21. Hej! i dag blev det en loppis tur dock utan ett enda inköp!! man har alltid lite förväntningar på att hitta det där...må så gott Sirpa ha en fin kväll!kram Jessica

    SvaraRadera
  22. Det är ungefär så långt blommorna har kommit här med! Dock såg jag några blåsippor för några dagar sedan :)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  23. Lite mera vår än här hemma ...

    ha en fin onsdag/kram Inger

    SvaraRadera
  24. Känns skönt att våren är på kommande... lite glest med vårtecken här där det ännu finns mycket snö och is!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  25. Härligt med lite sol och vårblomster
    På vårna födelsedagsutflykt i dag var det strålande sol och riktigt skönt
    Men vi åkte uppåt i landet och där var mycket snö kvar
    Ha en riktigt skön onsdag

    SvaraRadera
  26. Vilket vårligt och härligt inlägg Sirpa !
    - Hoppas att du visar oss alla krokusar när dom blommar !
    Här har det varit sol,men kalla vindar i dag. -Men faktiskt har det dripp, droppat från taken,, och det är väl ett litet vårtecken i alla fall !
    Sen har vi haft barn och barnbarn på middag, och det är alltid lika roligt ♥
    Ha en fortsatt fin vårvecka !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  27. Sån vår du visar! Skönt att veta att den finns iaf. Snart kommer den nog hit med =)
    Hänger och njuter här så länge...
    Kan behövas efter att ha börjat rensa pappas lägenhet.
    Sov gott,
    Sussi

    SvaraRadera
  28. Inte lätt för blommorna att visa upp sig nu när det är så kallt. Men kanske om några dagar blir det varmare. Vad man längtar efter värmen i år. Det har varit en dryg vinter.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  29. Tack för länken och vad kul att du är med och tävlar om armbandet! Inte så många som verkar gilla det men jag tycker det är riktigt snyggt! Stor vinstchans i alla fall ;)

    Verkligen en jättefin blogg du har förresten.

    Kram
    SjungandeMamman

    SvaraRadera