Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

torsdag 18 april 2013

Liljekonvalj

Godmorgon alla sköna!
Jaha, då var det dags igen sånt väder att jag skulle vilja ligga under täcket bara! Regnar som Fabian och jag har "gympa passet" idag! Tanken bara att jag ska släpa de där tre tons påsarna där i regnet känns inte så lockande! Nej nej, nu ska jag inte deppa! Jag mår faktiskt bra idag!


Mitt broderi blev klar sent igår och imorse har jag lagt den i en ram (20x25), den ska hänga i köket.


Min tanke är att brodera alla mina tre favorit blommor. Nu är Liljekonvalj klar så det fattas Syren och Vit Ros. Ja, de tre är mina absolut favorit blommor.


Så här blev min Liljekonvalj!
(Jag hade en mall från nätet som jag ändrade och gjorde till mitt eget)

Jag hoppas att på de närmaste dagarna jag kan komma vidare med "den andra delen" i mitt sovrum. Jag skulle behöva hämta en ganska så stor sak dit men måste bara komma på först hur ska jag får hem den!


Önskar alla en trevlig torsdag! Tänk, det är fredag imorn, IGEN:)


Kramizar Sirpa

32 kommentarer:

  1. Du pysslar så fint jämt du rara.:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint du broderat, och
    du har fina favoritblommor.
    Kommer bli tre vackra tavlor.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. hei, täällä sataa myöskin, ei ole yhtään kiva
    miten nätti kielontaulu
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  4. Jisses så kvickt det gick ! Och vad fint det blev.Liljekonvaljer är en riktig favoritblomma. Vi har några i vår trädgård men det är ju mysigt att gå till sitt "ställe" i skogen och plocka en hel bukett..
    Jag letar !!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Nu har jag letat men ingen syrén. Däremot har jag en bok som heter Korstygnsboken. I den finns korsstygnsmönster på vitsippa och klöver och tvistsömsmönster på blåklint, prästkrage,linnea,kungsängslilja, styvmorsviol och näckros. Man kan ju sy korsstygn efter dessa mönster.
    är du intresserad så hör av dig.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. HÄR Sirpa !!!

    http://cross-stitchers-club.com/Blooming-lilac

    Kram igen Eva

    SvaraRadera
  7. Vilken fin tavla på liljekonvaljen! Ska bli kul att se vad det är för stor sak du ska få in i sovrummet, kanske du behöver en sådan där kärra som går i trappor!! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Duktiga du!!! Grönt är skönt...åh vad jag längtar efter syrener :) Nu kom jag på mig själv, jag längtar jämt efter något :) Får skärpa till mig. Ska bli spännande och se de andra sen. Skynda nu till gympapasset. Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Hej!så roligt att du visar ..o så fin,blir säkert lika fint det andra med..passar på att önska trevlig helg! kram o må så gott/ Jessica

    SvaraRadera
  10. Vackert broderi och liljekonvalj är så vackra. Du får ha en fin kväll.

    Kramen

    SvaraRadera
  11. Vad vackert, med lijekonvalj!
    Tack för kommentarer! Nu är jag hemma igen!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert broderi.
    Önskar dig en trevlig helg.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Så fint! Jag har inte tålamod att brodera. Hoppas att du hittar en syrén också.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Fin konvalj tavla! Snart kommer de på riktigt med! :) Vi har regn och stormigt värre här med! Varit en perfekt dag att sova på... fick lov att rycka in och jobba natt då så många har influensan på jobb. Ska ut i natt med, skulle gå bra men då jag har sån värk ännu... är det influensan måntro!? Ingen temp men värkt en vecka nu och har fått en torr hosta:( In med panadol så vet jag att jag orkar i natt med! :)
    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Jaså din dotter var ett öronbarn. Det har jag alltid varit så rädd för efersom man hört så mycket om just sånt. Alva har, tack och lov, bara haft öroninflammation en gång hittills men den gången var hemsk! Då fick hon faktiskt antibiotika men annars brukar de nog låta det gå över av sig själv. Katarren hon har nu gör tydligen inte alls ont utan är som att ha lock för örat så det är ju skönt. Varför hon sover så dåligt kommer vi nog aldrig att få veta utan det är nog mycket genetiskt, efter mig, med nattlig oro som är inblandat i det hela. Vi är så glada över att de inte hittar nåt medicinskt fel på henne i alla fall även om det hade varit skönt med en förklaring av nåt slag.


    Tack, kläder är ju himla kul :)

    Trevlig kväll till dig också!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hej! Kul att du hittade in till mig. Vilken mysig blogg du har. Gillar blandning av lite allt möjligt. Jag såg att du kanske fått napp på syrénbroderiet. Jag har kollat mina mönster, men inga syrener...
    ha en fortsatt fin vecka
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  17. Men så fin tavlan blev. Du kan verkligen känna dej stolt. Här vräker regnet ner. Men tur är att snön försvinner då.Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  18. Sv: hei, meillä oli ensin vesisateeta, sitten oli vähä aikaa aurinko näkyisinä mutta se oli oikein vähä aikaa. On tuulut paljon, aivan kuin syksyllä ja juuri äsken alkoi uudelleen sataa
    onko sinä nyt valmis pesutuvasta?
    mukavaa torstainiltaa sinulle
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  19. Beundrar alla som kan och har tålamod att handarbeta. Fint blev det!

    SvaraRadera
  20. Kul med nya broderier! Snart blommar dina favoriter! Kram /Finas mammis

    SvaraRadera
  21. Så fin tavla du gjort! Jag är tyvärr allergisk mot liljekonvaljer, men älskar dem ändå! Undrar vad du ska hämta hem till sovrummet??
    Ha det gott!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  22. Tack för att du ville delta Sirpa! :)Kram!

    SvaraRadera
  23. Härligt och rofyllt att sitta och brodera, fint blir det ju dessutom!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  24. så fint det blev och kommer bli där i köket hos dig. Liljonkonvaljer är ju en helt underbar blomma, tänk om man kunde spara den där lukten oxå och ha på flaska:)
    Ha det så fint.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  25. Jag älskar oxå dessa underbara väldoftande
    liljorna. Men de ska helst få vara på plats, men ändå gillar jag att gå där o plocka
    det gjorde vi ju som barn.
    Så mkt som vi plockade gör aldrig barn nu
    förtiden, man gick där i egna tankar och filosoferade.
    Ja Sirpa du har gjort en vacker konvalj
    av nål och tråd. Du kan även ha den inne utan att du tappar andan av den starka doften,hi hi
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  26. Vilken fin tavla du broderat. Det är kul med korsstygn men jag tar mig aldrig tid till att försöka. Gör annat handarbete och pyssel så det får räcka.
    Fin blogg du har. Kul att jag hittade hit.
    Tjingeling!
    Anette

    SvaraRadera
  27. Broderi är vackert det! Min mamma broderade mycket och jag är så glad över alla hennes fina alster som jag nu sparar och använder med glädje.
    Du är duktig, så vackert du broderat! Liljekonvaljer är en av de vackraste blommorna med sin underbara doft...så fint att ha broderade liljekonvaljer :)
    Hoppas du får en fin helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  28. Vilken fin tavla du har broderat. Har broderat mycket förr men nu har det inte blivit på flera år.
    Längtar till att liljekonvaljerna blommar för det är så underbar doft.
    Önskar dig en härlig helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  29. Tittar in för att önska dig en fin helg.
    Sköt om dig
    kram Agneta

    SvaraRadera
  30. Oj vad fint..heerejesses det var nog över trettio år sedan jag broderade nåt sist. Ha en underbar fredag vännen..var rädd om dig

    SvaraRadera
  31. Så fint du broderat!
    Kul att du tänker fixa de tre favvo blommorna :)
    Spännande med vad det är för stort du ska ha hem?!

    Skönt med fredag, bara halvdag kvar på jobbet och sedan äntligen helg ;)

    Önskar dig en fin helg, utan regn ;)

    Kram Sussi

    SvaraRadera
  32. Åh så fint du har broderat! Liljekonvalj är min favorit blomma!! :)Luktar ju så ljuvligt.
    Nu blir jag nyfiken på vad det är "för stor sak". Spännande att se :)
    Ha en fin lördag!
    Kramar Marina

    SvaraRadera