Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

söndag 21 april 2013

Härlig söndag

Hej!
Ett varmt tack för alla snälla kommentarer till förra inlägg!
Helgen är nästan över men jag måste säga....vilken härlig söndag det har varit! En sån skön  atmosfär har vi haft här hemma idag!


Ute har det varit helt underbar vädret och den har speglat sig här hemma. Balkongdörren har varit helt öppen hela dagen.


Vissa av mina små odlingar har börjat växa. I bakgrunden spelades musiken, Leyla städade sitt rum, Anabelle, som var hos oss idag, tog tupplur och jag började måla benen till bordet som jag fick från Sanna till balkongen.


Samtidigt när vi, Leyla och jag, pysslade i varsitt håll så pratade vi lättsamt.


Ungefär när jag började laga mat vaknade Anabelle med go humor och ville ta en dans på balkongen som är som kaos just nu men det ska fixas på de närmaste dagarna.


Till mat blev det fyllda paprikor. Vi åt och halv åtta tiden kom Anton att hämta Anabelle hem. Just nu sitter vi, Leyla, Enis och jag i vardagsrummet och tittar på Prison break. 


Eller jag sitter vid datorn och tittar med andra ögat:) Jag har sett den tidigare ändå.
Det kändes som en härlig sommardag idag! Soligt, musik och alla på go humor, så skönt!

Hoppas alla har haft det bra och jag vill önska alla en trevlig början på veckan!


Kramizar Sirpa 

22 kommentarer:

  1. så fin dag du haft det. här hos oss har det varit en bra dag med.
    ~M~

    SvaraRadera
  2. Underbart! Visst går allt mycket lättare när solen värmer...;)
    Ha en fin start på veckan!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Oj vad det växer hos dog...
    Skönt att du njutit av solen, själv har jag jobbat. Men lite sol på tisdag tack:)..då är jag ledig.
    Kram
    C

    SvaraRadera
  4. Oj vad det ser gott ut med fyllda paprikor - har inte gjort sådana på länge!
    Och så härligt med rejäl vår, växter som börjar spira och öppen balkongsdörr.

    SvaraRadera
  5. Ja jag håller med, oj vad det ser gott ut. Måste jag göra någon dag, det var längesen. Härlig helg och tänk vad mysigt när man kan öppna upp och njuta av vädret. Vi har grillat...men fick ha jackor på. Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Verkar som du haft en fin helg med familjen och lite vick på rumpan med vännen hihi, Jätte fin i frissan och nya tröjan!
    Ha en fin måndag imorgon,
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Vilken helg vi fick! Underbart väder. Kul att pyssla då allt flyter på. Så du gick till frissan :)!
    Kul att se dig igen.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  8. Å..så trevligt och fint!!
    Önskar dig också en fin ny vecka vännen.
    Varm kram från Lollo

    SvaraRadera
  9. Hej!vilken mysig Söndag,härligt när alla är på humör o solen skiner och allt känns så bra <3 i dag regnar det igen..underbart är kort!kram Jessica

    SvaraRadera
  10. Vilken mysig dag med familjen. Ha en fin måndag
    kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Låter som en kanonhelg!:)
    Här har det varit mycket pysslande i trädgården i det underbara vädret!
    Ha en fin start på en ny härlig vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken fin helg du haft!
    Man blir så glad när solen skiner, och man kan vara ute och njuta♥
    Kramen fina bloggvän♥

    SvaraRadera
  13. Ni verkar ha haft e helt underbar helg. Hörde att det vart soligt varmt och fint söder över. Äldsta sonen har varit i Stockholm. Varmt och skönt, sa han. Tydligen lika hos dej enl din termometer:) vi hade +6 grader. Liiite skillnad:O. Man lever upp om solen tittar fram och man kan vistas ute. Inte kostigt man vill dansa när man vaknat då:)) Ha en fin början på veckan du också:)) Kram

    SvaraRadera
  14. hei, kyllä meilläkin on ollut kaunis sunnuntai päivä, me olimme ulkona koko iltapäivän, voit tulla minun blogin katsomaan mitä me teimme eilen
    minä olen ajatellut jos sinä voisit autta minua löytämässä suomalaisia blogia
    mukavaa alkavaa vikkoa sinulle myöskin
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  15. Ja sådana helger vill man ha flera av,
    även om min blev jobbhelg,är jag glad för att
    andra ska få njuta.
    Sen fick vi den bästa vår-presenten,
    en liten Leonard.Nu är vi gammlingar och mkt
    glada sådana.Vårat b.b Jennie fick sin första.

    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Låter som en super dag!
    Mångas sådana vill man ha!
    Önskar dej en fin Vceka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  17. Det har verkligen varit toppenväder i helgen men nu är det grått och regnigt. Dom fyllda paprikorna ser jättegoda ut. Härliga bilder du tagit.

    Ha en fin början på den nya veckan
    kram

    SvaraRadera
  18. Härligt med dagar som man bara kan få njuta utav livet sådär.. <3

    Ha en fortsatt fin vecka! <3
    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  19. Vad härligt ni haft det, Visst har det varit en fantastisk helg
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  20. Låter så fint det där med härligt sköna dagar! Ha en fortsatt bra vecka!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  21. Tycker april bjudit för det mesta på fina dagar...härlig tid vi går till mötes :) ha de, kram

    SvaraRadera
  22. Så söt hon är den lilla Annabelle och vilken god mat ni fick!
    Och apropå förra inlägget, du blev jättefin i håret, verkligen och du har så mycket och tjockt och fint hår. Tröjan var också fin!
    Agneta kram

    SvaraRadera