Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

måndag 8 april 2013

Trötthet och broderi

Hej på er alla söta!
Ny vecka igen! Just nu är klockan 00.25. Jag sov natten till idag eller närmare sagt till igår jätte dåligt! Normalt jag är en människa som är vaken direkt när jag går upp på morgonen men igår morse jag var det inte! Jag var hela söndagen jätte trött och jag kan inte sova på dagarna, har aldrig kunnat göra det! Men nu, mitt i natten, är jag inte alls trött.
Jag har pysslat lite i mitt sovrum, byggt lite och möblerat om. Jag har hittat en sak som jag skulle behöva till mitt sovrum på Ikeas hemsida men den är en beställnings vara så jag får väl ringa dit.


Jag skrev ju tidigare att jag skulle använda kanske en del av det långa broderiet som jag har gjort, så jag tok en bit från början av det och gjorde en förkläd till den hyllan som jag har i köket. Jag sydde lite spets-band på kanterna och broderade mina initialer.


Den här helgen gick jätte snabbt tycker jag. Hann knappt fatta att det var en helg! Full rulle har det varit här i alla fall, båda barn, barnbarn, svärsonen och "praktikanten" ...vem är det? Juu, jag kallar Leylas pojkvän, Enis, svärsonspraktikant:)


Ikväll tittade vi på filmen "Think like A Man". Den var inte så bra som jag trodde att den skulle vara men lite rolig och man blev lite nyfiken hur den slutar.

Tack så jätte mycket för era kommentarer! Jag är ledsen att jag har varit lite dålig att titta in till er på de senaste dagarna men provar bättra mig!

Önskar alla en fin början på veckan!


Kramizar Sirpa

30 kommentarer:

  1. Vilken bra idé med förkläde på skåpet!

    Jobbigt när det blir sådär med sömnen.
    Själv sov jag middag två timmar igår=))
    Så jag kunde inte somna i tid igår kväll förstås.

    Hoppas att du har en bra måndag framför dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fått sova bättre inatt.
    Jättebra idé med förklädet och fint blev det också.
    Ha en riktigt fin dag

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Vad annorlunda, personligt och snyggt du gjort det och broderiet är ju så fint och det ser svårt ut. Tråkigt när man inte får sova. Jag har själv sovit oroligt i natt men då gör jag avslappning som hjälper till att få mig att piggna till.

    Ser att du har haft fullt upp och en fin helg. Ingen fara man hinner inte in till alla jämt och jag själv har inte kunnat bloggvandra på ett tag.

    Synd att inte filmen var så bra. Den har jag inte sett

    Ha en jättefin dag
    kramar

    SvaraRadera
  4. Oj va jag skrattade för mej själv här när jag lästeom praktikanten, det var en rolig benämning på din dotters pojkvän. Då får du se om han får fortsätta och bli svärson, hihi!
    Så tokigt det blir ibland med sömnen, jag känner igen det! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Visst är det trist när sömnen sviker. Har själv provat det. Jag var sömnlös i 3 månader!! inte klikt. Man är som en disktrasa. Tur att det vänder till slut:) Ha ha det var gulligt sagt om praktikanten:)Du..det blev fint i sovrummet. Du är duktig du:) Du är inte dålig på att titta in på bloggar. Jag tycker du är ett bra exemplar på bloggare och skriver alltid kommentarer. Precis som det ska vara:)) Kram till dig vän

    SvaraRadera
  6. Hei! oi miten nätti hylly sinulla on keittiössä,ei se ole yhtään kivä kun ei osaa nukkua öisin mutta minulla tuli pikku hymyilen kun sinä aloit kalustaa keskellä yötä
    Sv: kiitos että sinä haluat auttaa minua suomenkielen opiskeleen, minä ajattelen jos siellä olisi jotain mitä sinä voisit auttaa minua
    haliterkuin ansepanse
    ja hyvä maanantai sinulle

    SvaraRadera
  7. Du har ju haft huset fullt med besök, såklart du är trött nu efteråt. Vila nu och ta det lugnt.
    Vad duktig du är på att fixa. Blev bra med broderiet på den lilla möbeln i köket.
    Undra vad du ska pyssla till i ditt sovrum ?!
    Praktikanten var ett roligt namn på ev. blivande svärsonen.
    Svar ang. stugan: Ja den ligger bredvid vattnet, havet. Inte strandläge men man ser vattnet och kan bada där.På bilden där man ser ut genom dörren skymtar man vattnet och på sidan på min blogg har jag en bild där det står utsikt från stugan. Jag kan visa mer bilder därifrån, tänker inte på att jag har nyare bloggvänner som inte sett bilder tidigare. Om du vill kan du titta på inläggen från sommaren 2012, där finns många bilder från stugan. Vi köpte den i september 2011. Den ligger ca 28 mil söderut mellan Luleå och Piteå.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Så vackert vännen. vad duktig du är.
    Ha en fin dag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Vilket jättefint broderi du gjort. Det ser riktigt hemtrevligt ut som förkläde där..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Vad tokigt att du blir pigg under sena kvällen, fast du sovit dåligt under föregående natt. Det är tur iaf att du har inspiration att fixa och göra fint hemma! Ditt broderi är jättefint!

    Önskar dig en bra solskensmåndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  11. Jag vänder också lite på tiden så där, ibland. Men när jag ska upp tidigt så måste jag ju sova...
    Kram
    MArie

    SvaraRadera
  12. Så fint :)
    Ha en fortsatt gooer Måndag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  13. Vilket fint broderi du använt - du har broderat det själv alltså, jättefint!
    Det där med att sova är märkligt, jag kan ibland vara precis likadan, det är hopplöst och skulle jag sova på dagen då kan jag rakt inte sova på natten sedan....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Så duktig du är vännen :)
    Det är en konst att kunna brodera, och få det snyggt. Och det lyckas du bara fin fin med♥

    Sv: Dottern och jag brukar ha mys kvällar tillsammans. Bara sitta och surra och ha det bra♥
    Och i slutet på Maj, ska hon och jag ha en mor och dotter dag. Blir en tur till Sundsvall och Ikea :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  15. Vackert broderi! Smart sätt att använda det.
    Ha en fin kväll och hoppas sömnen blir bättre i natt!!!!
    kram Lena

    SvaraRadera
  16. Fint broderat förklä som blev ett "draperi" :)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  17. Så himla fint det blev :) jag är oxå en sådan, sover ojämnt...vet inte vad det beror på...kanske åldern :) ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  18. Fint gjort en bra vecka till dig med, Karin

    SvaraRadera
  19. Ja det här med att inte kunna sova känner jag igen tyvärr. Vad duktig du är på att brodera, jag är djupt imponerad. Du får ha en fin vecka.

    Kramen

    SvaraRadera
  20. ja jag är inne i en period jag med när jag ligger vaken flera timmar varje natt och sedan är man ju himla trött som nu vid denna tiden..gäääsp!!
    ha en fin kväll och hoppas du kan sova i natt.
    Kram på dig.
    Jennie

    SvaraRadera
  21. Så fint du broderat, bra idé
    och hänga det framför hyllan.
    Filmen har jag inte sett, bra med
    tips om filmer.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  22. Snyggt med förklädet du broderat!
    Passade perfekt!
    Jo, ibland är det fullt upp när "alla" anländer :O) men kul!
    Hoppas du sover gott i natt!
    Tack för alla snälla kommentarer hos mig :)
    Kram!

    SvaraRadera
  23. Hoppas du får sova ... det är inte kul att ligga vaken och vrida och vända på sig. Supertrött när klockan ringer, tung i skallen hela dagen och bara längta till kvällen, inget vidare.
    Vad du är pysslig, har du projekt på G hela tiden?

    kram Inger

    SvaraRadera
  24. wow, va fint du har gjort!! passade ju perfekt!! :) så härligt att kika runt i din fina blogg!! tack för de fina kommentarerna du lämnat hos mig. ta hand om dig. kram, tess. <3

    SvaraRadera
  25. Å vad fint du har fixat o donat med hela helgen! Hihi svärsonspraktikant var ett helt underbart ord! Känner igen det där med att inte kunna sova på nätterna, fast jag kan faktiskt lägga mig å sova på dagen om natten varit jobbig! Hoppas du piggnar till! Kram Iréne

    SvaraRadera
  26. Så mysigt du har det:), typiskt att man inte kan sova på natten och är jättetrött på dagen. Jag hade sömnproblem förr men nu har jag blivit kvitt dem. Hoppas du får sova bra i natt i alla fall:)
    Kramar Frida

    SvaraRadera
  27. Hej på dig Flitiga Lisa! Vilken energi du har...härligt.
    Ser att du har firat födelsedag. Grattis i efterhand. Ni verkar ha firat ordentligt.

    Sov så gott i natt.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  28. Flitiga lisa var rätta namnet :))) Vad charmigt det blev, fint och personligt - me like :)) Men vad tråkigt med sömnen... hoppas det blir bättre snart!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  29. Tack gulliga du för dina peppande ord på min blogg.
    Dessa varma ord behövde jag verkligen och jag blev så varmt att så många människor stötte mig idag.
    Alla elaka ord känns som bortblåsta och i stället har jag fått världens lyft upp i himlen, ler.
    Tänk vilka snälla, omtänksamma och gulliga människor som finns här i blogvärlden som inte vill se ens ledsen.
    Nej jag har rest mig igen och stolt går jag vidare med min egen stil:)
    Ha en skön kväll.
    Varm kram Gerda

    SvaraRadera
  30. Vad fin du har broderat igen! Sist jag broderade var typ i lågstadiet, och kan säga att jag var långt ifrån ett proffs. hihi. Det är en konst.
    Jaså, den filmen har jag inte ens hört talas om. Är alltid på jakt efter nya bra filmer. Kanske borde ta och titta på den nästa gång det är filmkväll, eller är den bara ok eller värd att se?

    <3 Sköt om dej fina Sirpa!

    SvaraRadera