Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

lördag 27 april 2013

Jag är så lycklig!!!

Hej på er!
Oj, vilken fart lördag det har varit här hemma idag!
Inatt hade jag nattgäster, Sanna med barnen, så vi hade liten "väckarklocka"  här hela natten...vem sov, vem inte:)

Jag är så lycklig, Jag är så lycklig!!! Jag fick hem sakerna från Bauhaus igår, Yihuuu!


Min kära svärson, Anton, kunde låna sin pappas släp och vi kunde köra hem sakerna! Den andra saken är på kärran också men vad det är får ni veta senare:) Om ni kan inte lista ut det själva! Visst är jag elak:D


En av sakerna var den här sjögräs-mattan som jag ville till balkongen, lite skönare under fötterna än betong!


Så imorse, innan alla hade ens vaknat, så hade jag fixat balkongen i ordning. Nu fattas det blommorna och jag har lite andra planer för balkongen också men de tar vi sen!

Just, farten här....först alla va här, alla som brukar vara här! Och det var lite springande hit o dit! Sen plötsligt alla försvann och jag är själv med Anabelle och Wilton nu, har gett lite ledigt till Sanna och Anton har öppethus i sin skola. Men lilla Wilton har hållit mig på gång idag! Lite kolik tydligen och svårt att "hitta sömnen", men just nu ligger han lugnt och nöjt här bredvid mig!

Än är inte dagen slut så ingen vet vad kan hända idag:)
Ai juu, nån undrade vem är praktikanten! Han är Leylas pojkvän, Enis, svärson praktikanten:)

Önskar alla en skön lördag kväll!


Kramizar Sirpa

22 kommentarer:

  1. Sirpa du fixar ju i 100 knyck!!!!! Herregud vad du hinner med :) men mysigt blir det på din balkong. Ha en bra kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det är härligt att få vara lycklig.
    Det blir en jätte mysig balkong ser jag redan.
    Härliga glada färger, sen blir det väl grönska
    kan jag tänka mig.
    Gott med värme på golvet, så har vi typ gjort oxå, men ej sjögräs.
    Väntar med spänning på nästa . . . .
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Åhhh vad fint det blev med mattan!
    Super!
    Önskar dej en fin helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Låter mysigt med barnbarnbesök.
    Fint med mattan på balkongen. Ser så skönt ut på den. Vi har en balkong från sovrummet, men det är kvälls-sol på den sidan. Tänkte ändå piffa lite där. Funderar på såna golvplattor i plast som man klickar ihop. Det är inget tak över balkongen så jag kan nog inte sätta dit en matta. Vi kan även sitta ute i solen vid bron, har ju egen ingång fast det är lägenhet. Där ska vi ha ett litet bord och stolar. Väntar ett tag till, vi har snö ännu.
    Tack för din fina kommentarer hos mig.
    Ha en trevlig kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. hei, miten kiltti vävypoika sinulla on, nythan sinulla on hieno parvekke, matto pöydän ja tuolien alla se tekee kodikaan tunteen
    kyllä teillä on ollut lämmin päivä, mukavaa :)
    mukavaa lauantai-iltaa sinullekin
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  6. Høres koselig ut med besøk av barnebarna.
    Det ble kjempefint med sjøgressmatte på balkongen din. Blir moro å høre hva annet du har anskaffet deg.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  7. Så fint det blir på din balkong!!!!
    Ha nu en fortsatt skön helg, med barn och sötaste lille Wilton!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hej Sirpa!
    Vad fint det blir på balkongen:)

    Ha en skön söndag,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. så härligt att du fått hem dina saker från bauhaus nu då:) han är ju bara för söt lille killen, syns ju att han diggar mormor stort!!
    Hoppas det slutat snurra med tankar i huvudet, man blir så trött av sådant tycker jag..
    Ha en fin kväll nu.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  10. Det blev så bra på din balkong! Alltid kul fixa till det då man fått hem nya saker! :)
    Kul med barnbarns besök mfl!
    Kramiz

    SvaraRadera
  11. Snyggt, det blev jättesnyggt på din uteplats, och skönt när det går lättvindigt med transport!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Så fint det blev på balkongen...ombonat och trevligt.


    Kram
    annika

    SvaraRadera
  13. Så fint det blev med mattan på balkongen, kan tänka mig det är lite skönare att gå på den än betongen :)
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  14. Vad kul att det löste sig med transporten=))
    En sån matta kanske jag skulle ha på balkongen.

    Ha nu en riktigt skön söndag!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  15. Vad kul att du fått hem sakerna. Det blir ju hur snyggt som helst på balkongen. Nu blir jag inspirerad att göra iordning på vår också men den är så långsmal så det går inte att ha så stora möbler där tyvärr. Ja du barnen går igenom många perioder och grannarna har ett barn som är in trotsåldern just nu.

    Ha en skön söndag
    kram

    SvaraRadera
  16. Så fint du har på din uteplats. Tänk snart kan man hitta ute i solen och må gott♥

    Ha en fin dag vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  17. Blir nog superfint bara det blir klart.=)

    SV: Tack snälla <3 Ja jag älskar gamla saker, dom är så mycket mer välgjord än dagens massproducerade "skräp". <3

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  18. Hej! så snäll svärson du har! som körde hem sakerna så du kunde göra så fint på din balkong :) härligt ..ha en fin Söndag kram på dig Sirpa från Jessica

    SvaraRadera
  19. Blir ju så mysigt på balkongen! Hoppas du har en riktigt fin söndag

    Kram

    SvaraRadera
  20. Waooo,så fint det blev :)
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  21. Men så roligt att det löste sig till slut:) skam den som ger sig. Snällt av honom att hjälpa dig med detta. Nu blev det pluspoäng till honom där:)
    Det blev fint. Kram

    SvaraRadera
  22. Så trivsamt du har gjort på balkongen! Det kan ju inte bli annat än superfint när du fått pynta med lite blomster!

    Fin söndagkväll till dig!
    Kram♥

    SvaraRadera