Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

fredag 19 april 2013

Sista biten av nattilandet

Hej på er!
Då var det fredag IGEN:)
+7,3, grått molntäcke, blöt och fuktigt men lite ljusnar det ibland!
Sinnesstämning: uppåt:)
Stor tack för alla snälla kommentarer om mitt broderi, de gör det mer roligt att fixa sånt!
Och tack för alla er som skulle leta efter Syren-mall, nu har jag fått såna så letandet är över!

Nu tar jag er till den sista biten av mitt sovrum. Den "andra delen" visar jag sen när jag har fått den i ordning.


Den här påslakansetet älskade jag direkt när den kom till Ikea! Jag fick den som julklapp från Leyla samt den där "Benzy Land" -kudden. Från Sanna fick jag b.la en brun underlakan och några bruna örngott och så vad allt komplett!:)
 Mörkare "Benzy" -kudden köpte jag från fyndhörnan, för 89 kr, utgående vara. 
Den lilla skulpturen på väggen ovan på mitt nattduksbord är en liten ryggsäck, jag hittade den på nån loppis några år sen, tyckte den var så söt, bakom den står Siw Carlsson -94. 


Idag ska jag träffa Leyla på stan och vi ska springa några ärenden och troligen tittar lite runt också.


Sanna gjorde här om dan vit chokladkladdkaka och några ville ha receptet till den så den hittar ni här


Här är mitt nattiland! Jag har mycket saker här o där, jag gillar inte så mycket tomma ytor. Mysigt är för mig fullt, trångt, mörk, tända ljus och kuddar...nått ditåt:) Nu vill jag hitta mörka mattor till båda sidor av sängen.

Och nu är det väl dags att hoppa upp och göra sig i ordning om jag ska nånstans idag. Hoppas solen tittar fram idag!

Önskar alla en mysig fredag!


Kramizar Sirpa

17 kommentarer:

  1. Vad mysigt nattiland du har :) förstår att du sover gott där!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en bra dag mysgumma.:-) Kram

    SvaraRadera
  3. hei, minä sanon jälleen että sinulla on hyvä maku :) makuuhuouneessi on niin nätti että siellä sinä kyllä saat kauniita unelmia
    oikein mukavaa perjantaita sinulle myöskin
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  4. Så fint du har i sovrummet. Där sover du som en prinsessa kan jag tro :)
    Här skiner solen så vackert på himlen idag♥
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  5. Kanonfint!!! Verkligen snyggt påslakan!
    Hoppas du får en fin dag på stan´!!!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Mysigt! Hoppas solen skiner lite på dig idag!

    Alva är snart 2 år gammal så det är på tiden att sömnen rättar till sig nu :)

    Jaså du ska snoka runt du :) Hoppas du snokar upp nåt riktigt fint på stan!

    Tack och detsamma

    SjungandeMamman

    SvaraRadera
  7. Det blev fint med den där färgen i sovrummet. Den är riktigt fin o behaglig:) Du sover nog gott där. Det sista du ser innan du somnar är dina tjejer:) kan det bli bättre:) Ha en jättefin helg Sirpa:) Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint och mysigt du har gjort!
    Själv är jag ju världens kuddoman så jag fastnade ju direkt på för dina vackra kuddar :o)

    Mys & Må o trevlig helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  9. Du har ett jättefint sovrum,
    så fint med rutigt påslakan.
    Ha en bra helg vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Där sover du gott! Kul att träffa dig i dag.
    http://www.youtube.com/watch?v=Yf0iszkeYkE
    Här hittade jag låten som du undrade över. Här är det Agnetha Fältskog som sjunger.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  11. Flott soverom! Håper du sover godt der.

    Ønsker deg ei god helg! Klem,

    SvaraRadera
  12. Vilket fint NATTILAND du har. påslakanen var ju ursnygga..Ha en trevlig helg
    Kram
    carina

    SvaraRadera
  13. god kväll, ja här blev det lets dance, så fina de är.
    Så fint ditt sovrum blir;) hoppas du haft en fin dag med dottern på stan idag.
    Ha en fin helg nu.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  14. Ser mysigt och ombonat ut!
    Förstår att du sover gott där=))
    Håller med om påslakanen, snygga!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  15. Så snyggt, personligt och ombonat du har i ditt sovrum. Du kan verkligen inreda.

    Ha en riktigt bra helg
    kramar

    SvaraRadera
  16. Ser skönt och rofyllt ut. Här är det natt nu och jag ska gå och sova snart. Sitter med datorn i knät i soffan framför tv:n efter en lång jobbdag. Så det ska bli skönt att lägga huvudet på kudden.
    Nattinatt!
    Anette

    SvaraRadera
  17. Ihana unimaa - sinulla on muutenkin kauniin harmooninen, kodikas ja lämmin koti. Sellainen, jossa on hyvä olla!
    Ja kiva, kun kävit ilmoittautumassa arvontaani;)
    Ihanaa lauantaita sinne - ja haleja♥
    Täällä paistaa aurinko täydeltä terältä:)

    SvaraRadera