Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

lördag 13 april 2013

Klar pyssel och sockerkaka

Go kväll alla rara!
Usch, säger jag för vädret! I morse fick jag lugnt sagt chock igen när jag öppnade gardinerna, marken var VIT! Jag tänkte bara...NEJ, vi har ju vår! Men det tok inte lång tid innan snöandet förvandlades till regnet och all snö försvann...som tur! 

För min del blev det igen Let´s Dance från tv-play med frukost. Och jesses säger jag bara! Vem  skulle tro att man tittar Let´s Dance med en näsduk! Ja, det gjorde jag:) Du? Så min dag började med lipandet:)

Just, jag skulle visa vad jag pysslade igår...


Ni såg ju igår vilka materialen jag använde så jag behöver inte babbla om de!
Sanna bjöd oss middag igår på landet och efterrätten bakade svärsonen och praktikanten tillsammans, en mycket go sockerkaka!


Ni har väl fattat redan att jag gjorde en anslagstavla. Man kan ha lappar eller bilder mellan band och man kan fästa med nålar också, det finns skumgummi mellan tyget och bakskivan. Banden är lätt att byta om man vill ha lite annan utseende.
Jag har sagt tidigare att jag ska dela mitt sovrum i två delar och den här anslagstavlan ska tillhöra till den "andra" delen:)


Just nu väntar jag att Anabelle ska komma hit. Hon ringde mig liten stund sen och frågade mig om hon fick komma för hon ville sova med mormor inatt! Så klart hon får göra det! Hon är bara så gullig!

Önskar alla en skön kväll!


Kramizar Sirpa

28 kommentarer:

  1. En sådan jättefin anslagstavla du gjort.
    Underbart när barnbarnen ringer och säger att de vill komma. önskar dig och Anabelle en riktigt mysig lördagskväll
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  2. Så fint du gjort.;-) Kram

    SvaraRadera
  3. Fin anslagstavla! Let´s Dance var en riktig snyftare den här gången.....
    Hoppas du får en fin kväll nu!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Aha... Anslagstavla. Det fattade inte jag:) Snygg blev den. Ha en trevlig kväll och mysigt sällskap du får. Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Jaha. Var det en anslagstavla du skulle ha..jättefint och fiffigt. Då får du sätta upp alla bilder du har av dina barn och barnbarn..det skulle jag göra:)) Visst är det tragiskt med snö, när man vill ha vår. Jag vet en sommar..vi hade gjort iordning dammen och startat fontänen...helt plötsigt börjar det toksnöa. Det blev alldeles vitt den midsommaren. Ha en mysig lördagkväll med lilla barnbarnet. Tack snälla för dina kommentarer hos mej. Kram

    SvaraRadera
  6. Fin anslagstavla
    Ha en fortsatt bra helg

    SvaraRadera
  7. Pyssel är alltid roligt, speciellt om man kan använda det... som din anslagstavla! Ha en riktigt go helg!

    SvaraRadera
  8. Hihi, här har du en till som fick lov att ta fram snyft-handduken till Lets dance :)) Vilken jättefin anslagstavla du gjort, du är så pysslig - superfint!!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Vilken fin anslagstavla o smart oxå =)
    När jag vaknade i morse var det en dm snö här. Inte kul när jag bytte skor igår men tur att jag inte ställt undan de andra. Hoppas du får en skön kväller. Kram

    SvaraRadera
  10. Tänkte ju skriva oxå att visst känner man igen en del gamla mönster o på nåt vis känns det som att jag sett den förr jag med men kommer inte ihåg vart... Min mormor virkade inte men min farmor men henne träffade jag aldrig.

    SvaraRadera
  11. Men så snyggt!
    Det där var en smart idé!

    Skön söndag till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Jättefint. Jag har själv gjort en liknande tavla som jag hade i bloggen för nåt år sedan men med mönstrade band. Min skiva var porös board. Din är mer stilren och jättesnygg. Du är så bra på att både inreda, pyssla och hitta på saker.

    Ha en skön söndag
    kramar

    SvaraRadera
  13. Waooo...Otroligt vacker anslagstavla/Kram Annmi

    SvaraRadera
  14. Vilken toppen idé! Så fint det blev!

    Ha en underbar dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  15. Så snygg den blev din anslagstavla, skulle nog ta mig i kragen och göra nåt liknande då min träram med korkplatta inte är snygg på något vis.
    Ha en skön söndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  16. Nej nej inte börja dagen med att lipa, snyt dig
    och skärp dig *fniss*. Jo så kan det oxå bli ibland, har man lätt till tårar så har man ....
    Tyvärr såg jag inte programmet, vi var på hemväg från Ängelholm o barnbarnen.
    Det finns ju repris.

    Du är påhittig, fiffig anslagstavla.

    Söndagen bjuder på sol o mer värme känner jag.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  17. Underläggen kommer från IKEA.:-) Jättefina!
    4 stycken för 19 kr.;-) Kram

    SvaraRadera
  18. Den blev ju jättefin Din anslagstavla. Ja det blev lite roligt med candyn, men nu är den på väg till sin vinnare. Jag önskar Dig en trevlig vecka och tusen tack för alla söta kommentarer Du ger mig.
    Kram Atti.

    SvaraRadera
  19. Javisst är dom duktiga i Let´s Dance :O) ... (:/)
    Jättetrevlig anslagstavla ... fin ide´!
    Tack för alla kommentarer Sirpa, du är snäll du!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  20. Heiii så härligt att du är tillbaka..jag har varit här och kikat efter dig med jämna mellanrum. Nu har även jag kickat igång bloggen igen..kram

    SvaraRadera
  21. Vilken smart anslagstavla !! Toppen !! Visst är det mysigt att de små barnbarnen hos sig !!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  22. Toppen med en sån fin anslagstavlan, bra jobbat.
    Hoppas att du och barnbarnet hade det mysigt tillsammans.
    Vem kan nek en sån fråga?
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  23. Hej.Vilken fin anslagstavla. Får man stjäla ide´n ?

    SvaraRadera
  24. så fin anslagstavla du gjort!'Ja det där tråkiga vädret hade vi här igår oxå men idag har det varit helt underbart:) man vill knappt gå in när solen skiner och det är 13 grader i skuggan!
    Ha en fin start på veckan fina du. Hoppas solen skiner hos dig imorgon.
    Kramar jennie

    SvaraRadera
  25. Hej! så flitig du är Sirpa! och fint blir det också..hoppas du får en fin Måndag med sol o värme..kram Jessica

    SvaraRadera
  26. hei :)
    oi, se oli ilmoitustaulu sinä teit, minä olin aivan väärässä :)
    oiein mukava että lastenlastasi tuli nukkumaan sinun luona
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  27. Jahaaa nu ser jag ju vad banden var till för! Blev ju riktigt bra det där :)

    SvaraRadera