Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

söndag 28 april 2013

Vinka rumpa och hockey

Hej!
Helgen är slut snart och det är April också! Jesses vilken fart den här månaden gick!

Igår sa jag ju att dagen var inte slut och man visste inte vad som skulle hända:) På kvällen vädret var så fin och jag var på go humör så jag tänkte åka till stan...


...märkte att uteserveringar var redan öppna så det blev årets första sittning på uteserveringen:)
Och därifrån gick jag till Harry´s att vinka lite rumpa med en vän! Jag ligger på vintrarna i ide så här på våren och sommaren brukar jag gå och dansa ganska så ofta! 
Jag älskar att dansa!

Idag var hela familjen samlat igen. Först var det dags för mina ungdomarna att hålla terminens sista Bamse-gympa och sen klocka två satt vi alla i soffan och tittade på hockeymatchen mellan Sverige och Finland!


Eller det var faktiskt bara Anton och jag som ville titta på matchen men alla andra satt där också och babblade:) Vi hade beställt en jätte stor familje pizza, cola mm.
Men men den matchen slutade ju inte så bra:( så inte mer om det!

På tisdag är Valborgsmässoafton och jag vet inte riktigt än vad jag ska göra då! Vad ska du göra? 

Men nu har jag den där stora saken till mitt rum så jag har en hel del att fixa både i mitt rum och på balkongen! Jag hade ju tänkt att piffa upp lite badrummet men den får vänta nu och 
jag fixar först balkongen i ordning för sommaren är på väg och man vill ju sitta där och äta osv.

Jag ligger lite efter med Biggest loser och Let´s Dance också så jag vet inte riktigt hur ska jag hinna med allt:) Jesses vad upptagen man har blivit plötsligt:)!

Hoppas alla har haft en fin helg och önskar alla en bra start på veckan!


Kramisar Sirpa

23 kommentarer:

  1. Jag skrattar till lite när jag läser ditt inlägg :)) Så kreativ som du är så får du välja bort TV ;)) Men vad kul att uteserveringarna kommit igång och skaka rumpa är aldrig fel. Ha en bra start på veckan. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Låter som du har haft en toppenhelg med din familj och roliga aktiviteter.
    Kul med dans :)
    God natt ♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg du verkar ha haft. Så mysigt att uteserveringarna kommit igång då kanske man skulle ta tåget in nån kväll och äta lite gott och glo på folk :).
    Valborg blir det väl att gå ner och titta på elden en liten stund sen hem och sova, jobbar fm på första maj.
    Ha nu en bra start på veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Huomenta,måndag igen..o vi har det grått o mulet..hoppas du får en solig fin dag. Halit

    SvaraRadera
  5. Ja då var det måndag igen...jag är hemma och sjuk?! En rejäl förkylning, så jag hoppas vara piggare på sista april ;) så får jag utgå från det i vad jag orkar göra.
    Härlig helg du haft inte konstigt tv hamnar efter, vad gör väl det mot att dansa se hockey och ha det bra tillsammans med familj och vänner!
    Ha en toppen vecka,
    Sussi

    SvaraRadera
  6. Låter verkligen som en härlig helg!
    Jag gillar också att dansa ;)

    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Jag dansade mig själv igenom både 70-90-talet och kunde inte tänka mig att vara utan dans. Det har blivit ytterst lite på 2000-talet utan mer av andra nöjen. Härligt att du njutit på uteservering, nu börjar det verkligen att komma igång ute.

    Vi har inte bestämt nåt inför Valborg. Jag tycker inte att Let´s dance är lika roligt denna gång som förut. Biggest loser brukar jag se reprisen av.

    Ha en fin början på veckan själv
    kram

    SvaraRadera
  8. Fullt ös!
    Härligt när man vaknar till liv efter en lång vinter:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med dans. Jag fick också dra en svängom i helgen när vi var ute m husbilen. Det är så härligt med dans.Visst är det så att vi går i ide under vintern. trist nog. Men nu spritter det nog i många. Ni verkar ha det jättevarmt och skönt. Härligt att få sitta på den ny stajlade balkongen:)) Vi ska grilla hos vänner i valborgs. Hoppas du också får det härligt. Kramiz

    SvaraRadera
  10. hei, miten kiva käydä tanssimassa, aikaisemmin minä myöskin kävin mielellä tanssimassa
    no, miten sina jääkiekkopelissä meni, me emme katsoneet
    täällä tänään sataa
    mukavaa viikon alkua sinulle myöskin
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  11. Så dansfötterna har vaknat till liv! Kul, vi dansade mycket för men nu är det en bristvara! Hoppas du hann med allt du skulle göra.... ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  12. Alltid kul att dansa. Här är en till som inte hänger med riktigt. Ommöbleringen och katterna tar för mycket tid *ler*. Efter helgens alla aktiviteter har vi bestämt att ha en lugn och skön valborg med lite god mat. Du får ha en fin start på veckan.

    Kramen

    SvaraRadera
  13. Kram och hoppas att du får en fin dag. Här regnar det bara idag.
    Stina

    SvaraRadera
  14. Jag älskar också att dansa! Det är ju så härligt!
    Du är en upptagen kvinna, vad roligt. Alltid roligt när man har att göra.
    Ha en fin måndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  15. Härligt! Du verkar ha det roligt, med dans och annat skoj.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  16. Tiden går fort så ibland blir det lite kvar på att-göra-listan. Vi har valborgsmässofirande här i vår by. Jag är med i kommittén så det blir att sköta kaffeservering och tombola. Undrar om det går att tända brasan. Här blåser fruktansvärt.
    Du har alldeles rätt...jag är mer för starka färger. Vet inte vad som flög i mig. Men det blev i alla fall snygg och lite variation.
    Ha det gott. Kram Eva

    SvaraRadera
  17. Det är roligt och dansa, det gjorde jag i lördags också. Tyvärr blir det alldeles för sällan.
    Ha en härlig valborg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig held du har haft.
    Uteservering....ja då är våren riktig på gång elöler hur, super mysigt.
    Härligt att du njuter av att "rocka" loss, ler.
    Ha en skön kväll.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  19. Hihi ja tiden går alltför fort och några timmar till skulle dygnet allt haft! :)

    Tack söta Sirpa för din kommentar! Jag lär fortsätta som jag gjort den senaste tiden bara att jag nog inte skriver de inläggen som känns överflödiga på nåt vis. Ibland känner jag att jag inte hinner skriva eller visa upp allt jag så gärna vill visa upp så då måste jag sålla bort lite. :) Det blir ju ändå personligt eftersom det är mitt hem, mina kläder, min inredning mm jag skriver om. Hoppas du fortsätter gilla det jag skriver om även i fortsättningen för ja det blir ju inte nån hiskeligt stor förändring ändå.

    Kram!
    Sjungandemamman

    SvaraRadera
  20. Ja, tiden går fort när man har roligt!
    Det har varit en underbart vacker helg och uteserveringar är bara så mysigt!
    Ha nu en riktigt skön valborg!
    Själv jobbar jag imorgon och sen orkar jag nog inte så mycket mer!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  21. Kikar in för att önska dig en fin Valborg vännen:)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  22. Det där med Valborg är liksom inte sig likt sedan vi flyttade till Skåne från Uppsala! Vi var ju vana vid att det är en festdag från morgon till kväll, studenter överallt och farkoster på Fyrisån. Spring i backen och bubbel på Nationerna! Nu blir det brasa på kvällen och så satser vi på en familjedag på 1a maj och hoppas på att solen lyser över barn, barnbarn och grillen!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  23. Verkar som du förgyllt vardagen med en massssa trevligheter..
    Kram
    C

    SvaraRadera