Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

måndag 29 april 2013

Målande måndag

Hejs vejs!
Ja, jag mår ganska så bra just nu:)! Musiken spelar fullt...oj, är klockan så mycken, måste kanske sänka lite:)
Jag var jätte trött igår kväll och slocknade i soffan! Vaknade tidigt imorse, lampan var på, dator var på, släkte snabbt och gröpte tillbaka i soffan:) Upp åtta tiden, kaffe och kollade lite vad ni har haft för er!
Plockade här hemma och tog en promenad till apotek och Willys och klockan var tolv när jag var redan tillbaka! 


Hittade lite vårtecken här på gården när jag var på väg hem!

Tog ett par timmars lugn stund och kollade på Biggest loser och läste lite reklam tidningar. Jag blev jätte tröt, la mig på soffan...tänkte, nej, upp och gör nått vettigt!


Så jag tog fram den där stora saken i mitt rum...


...målarfärg, svart, och började måla! Den blev inte klar idag men sakta men säkert blir den klar:)

Nu på kvällen jag har kollat på senaste avsnittet av Let´s Dance, lyssnat lite på musik och gjort...nått, lite allt möjligt!

Önskar alla en skoj Valborgsmässoafton !


Kramizar Sirpa

19 kommentarer:

  1. låter som en skön dag, en sådan där dag man behöver ibland och ta det lite lugnt,,
    Ha en fin valborg du med,
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Vad kan det vara för stor sak som du pysslar på
    Jaha så gick den måndagen oxå.
    Må gott i "lill-helgen", Valborg--1 Maj.
    :=) Eva

    SvaraRadera
  3. Jag gillar uttrycket vinka rumpa=))
    Det ska jag börja använda!

    Jag är så nyfiken på vad det är du målar på!

    Härlig valborg till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Härligt det låter som du haft det...skönt att bara ta det lite som det kommer :)
    Önskar dig också en riktigt fin Valborg, vännen.
    Kram från Lollo

    SvaraRadera
  5. Spännande! Vad ska det bli det där du målar på? /Susanne

    SvaraRadera
  6. Aha...du målar en spalje som du ska ha på balkongen, är det så ? Ha en bra dag och hoppas du får värma dig vid någon brasa :))) Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vad i hela friden är det du gör..jättenyfiken nu..halit

    SvaraRadera
  8. Hei, pikavisiitillä vain toivottamassa Iloista Vappua sinne - kera halien!

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att du mår bra och har en sådan energi! Att måla kan ju vara en rätt så trivsam syssla! Jag gissar att du kommer att visa ditt målarprojekt när det är färdigt? :)

    Ha en fin och trevlig Valborg!
    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Oj vilket energiknippe du är:) du fixar och donar. Det blir spännande att se resultatet:)) Hoppas ni får finare väder än det vi har idag på valborgsmässoafton. Kram

    SvaraRadera
  11. Spännande saker på gång !!! Du är flitig som en myra. Ha nu en skön Valborgsmässohelg.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Vilken aprildag du har haft ! - Lika omväxlande som vädret ;)!
    Det ska bli spännande att se ditt senaste projekt när det är klart !
    Ha en skön Valborgshelg du också ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  13. Du är ju så pysslig och duktig! Jag är inte alls nån pysselgumma, har liksom så mycket annat att fixa med :)

    Önskar dig också en härlig Valborg! Jag jobbar hela kvällen och går av imorgon bitti. Det blir firande med sushi och annat gott här på arbetet istället.

    Kram
    SjungandeMamman

    SvaraRadera
  14. Skönt att du mår bättre...
    Ha en fin Valborg/Kram Annmi

    SvaraRadera
  15. hei, minä olen myöskin maalanut, mutta minä olen maalanut kiviä. Minä näytän sitte kun ne olevat valmiit :)
    oikein mukavaa vappua sinulle
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  16. Hej på dig!
    Vad mycket du hunnit, trots att tröttheten dyker upp. Samma här, orkar ett tag, sen behöver jag vila.
    Ha en mysig valborg och 1:a, maj!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Hoppas att du har haft en lugn och skön valborgskväll!!

    Kram kram Sanne

    http://www.stillebenbysanne.se/

    SvaraRadera
  18. Du är så underbart full av energi, jag blir smittade varenda gång jag är här, men det går över lite för fort.....
    Det skall bli roligt att se projektet färdigt sen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  19. Mukavaa vappua!
    täällä voidaan kanssa vähän paremmin.
    Haliterkut!
    Maija

    SvaraRadera