Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

söndag 14 april 2013

Nu tittar vi ut från fönstret

Go kväll eller natt alla fina bloggisar! 
Jag var helt inställt för tio minuter sen att nu ska jag skriva en inlägg men nu känns det att jag har fått total blackout! Så om mitt babblande "låter" helt konstigt på nått sätt så ni vet att jag har inte blivit galen bara tillfälligt förvirrat:)

Bilderna som jag tänkte visa er idag är från mitt rums fönster...


 Den här söndagen gick ganska så lugnt. Alla mina ungdomar, Sanna, Anton, Leyla och Enis, är ledare för Örebro gymnastikföreningens Bamse-gympa på söndagarna. De leder två barngrupper, från 3 till 6 år, Anabelle är med på gympan också. De är alltid där kl 10-12 men idag hade de lite annorlunda schema. Sanna är just nu på mammaledighet så alla de andra va på gympan och jag var hemma med Sanna och Wilton.


Den där hjärta-ljusstaken fick jag som julklapp från min väninna nu i Julas. 

   
På vintern har jag konstväxter på fönstret i mitt rum för att elementen blir så varm att ingen blomma överlever den värmen har jag märkt och jag kan inte sänka värmen för jag fryser! 
Jag tycker ju att mitt rum är så himla stor och jag har haft svårt att få den mysiga känslan dit som jag vill men nu när jag har lagt mörkbruna panelgardiner bredvid de vita gardinerna så ser rummet mindre ut, de band rummet ihop på nått sett!


Sanna bakade idag en vit chokladkladdkaka som vi åt med hallon. Sååå gott att Anabelle frågade om mamma kunde baka en sån varje dag:)


Och mycket levande ljus som sagt och en härlig rostig lyckta har jag lagt på en bricka på golvet.

Hoppas allas helg har varit skön och jag vill önska alla en bra början på veckan! 
Och jag säger igen Tack! Ni lämnar så snälla hälsningar att jag blir så himla glad och varje ord värmer!


Kramizar Sirpa

27 kommentarer:

  1. Du får babbla på så mycke du vill du härliga goa Sirpa. Nu väntar sängen här...
    Ha en fin och trevlig vecka!
    Kram
    c

    SvaraRadera
  2. Hej på dej. Fint o mysigt har du. Det gäller att lysa upp vardagen med ljus. Det är hur mysigt som helst. Snart har vi så ljust natt som dag hos oss. Då blir det ingen ljus eldning här. Jo kanske någon mörk o jättemulen dag kanske:)) hoppas du får en bra o fin måndag. Tack själv för dina fina kommentarer hos mej . Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det och så mysigt med ljusen på golvet! Vilken god kaka, förstår att man vill ha en sådan varje dag.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Det kan ju bli så ibland när man bloggar att man har helt klart för sig vad man vill skriva om innan, men att det sedan faller bort eller inte känns bra när man väl sätter sig.

    Jag förstår att Anabelle gillar mammas kladdkaka, vit kladdkaka brukar vara underbart god och er ser jättesmaskig ut!

    Jag tycker att du har fått det jättemysigt och ombonat med dina fina gardiner och mysiga lyktor!

    Hoppas att du får en trivsam och skön måndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. http://www.vindsromantik.blogspot.se/

    Godmorgon Sirpa
    Man kan göra mycket med lite ljus och textiler, ditt rum ser så mysigt ut.
    Den ser så god ut kakan, du kanske lägger ut receptet...:)))

    Önskar dej underbara dagar
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  6. Mys! Smart att lägga till en mörkare gardin för känslan. Du har det så fint!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Rummet ser så mysigt ut med levande ljus och ombonat! Kladdkaka är ju bara så gott! Från Örebro hit till mig tar det ca 3 tim, jag brukar ju åka till Arboga titt som tätt! Ha nu en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Så fint du har det i ditt fönster!! :)

    Den kladdkakan verkar livsfarligt god du!

    Jag tycker det ser ut som du bor i Tybble vännen .... i så fall bor du i mina barndomstrakter, och tänk jag hade en barndomsvän som hette Sirpa!
    Önskar dig en finfin dag
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. hei, meillä on aivan toisenlaista, sänkyhuoneessa ei ole lämpö päällä koskaan, ei talvellakaan, ja ikkuna on aina vähä auki, talvella myöskin :)
    siinä ikkunassa minulla ei ole kukkia, talvella ne kyllä jäätyisi kuoliaaksi
    toivon sinulle mukavaa maanantaita
    haliterkuin ansepanse <3

    SvaraRadera
  10. Det ser jättefint ut i rumsfönstret. Vad driftiga och duktiga dina barn är. Vilken fin kaka en sån skulle jag behöva ha recept på till nån av mina tjejkvällar. I dag skall jag provbaka en kaka jag hittade på nätet men då vet man aldrig. Alltid bra med säkra kort.

    Vad fint med lyktan och ljusen. Så som vädret är nu så vill man helst vara inne och mysa

    Ha en härlig början på den nya veckan
    kramar

    SvaraRadera
  11. Tack rara du för så värmande ord hos mig!
    Det är på nåt sätt skönt att veta att man inte är ensam, för lite så känns det...

    Vilken härlig söndag ni fick!
    Och en så rar klapp av vänninan.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  12. Hej Sirpa!

    Vilka fina rumsbilder. Både dag o kväll.

    Sänggaveln köpte jag på IKEA för några år sedan. Tror tyvärr inte att de säljer den numera. Har för mej att den heter Manger. Ifall du vill söka på Blocket eller liknande. Ellos har också haft en som liknar den jag har. Men vet inte om de fortfarande säljer den.

    Ha en toppendag och en fin vecka!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  13. Tycker ditt rum ser väldigt mysigt ut och den där kakan blev jag väldigt sugen på ;).
    Önskar även dig en bra start på veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  14. Tack för din hälsning...avundsjuk blev jag.Visserligen hade vi fint väder igår , satt ute på altanen på jobbet. I drag förstås, nackspärr idag och som om inte det kunde vara nog...hällregn :)
    Imorgon är jag ledig och hoppas på bra väder.

    Kram Marina

    Ps. Du har så himla fint Ds.

    SvaraRadera
  15. Voi, kyllä elävä valo on sitten kaunis - tuli se sitten auringosta tai tulenliekistä;) Täällä toinen vilukissa - kun muut meidän perheessä tarkenee sisälläkin pikkupaidassa, kuljen minä villasukat jalassa ja fleecepusakka päällä.
    Valoa ja lämpöä halausten kera sinulle tähän viikkoon!

    SvaraRadera
  16. Kan tänka mig att kakan var populär - ser gott ut!
    Själv orkade jag inte baka under helgen. Istället var jag utomhus och njöt av solen och värmen. Äntligen kan man ta av alla tjocka jackor. Idag hade jag inte ens en kofta. Nyss visade termometern 22 grader. Det räcker och blir över. Inte för varmt och inte för kallt.
    Tyckte inte att ditt inlägg var virrigare än min kommentar ;-)))
    Ha en skön veckostart!
    kram Elle

    SvaraRadera
  17. Vit chokladkaka låter jättegott,
    och hallon ljuvligt gott till.
    Snyggt med gardiner i två färger.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Kladdkaka är ju bara sååå god! Ser mysigt ut hemma hos dig på alla plan ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  19. Levande ljus är vad som gör hemmet :D Härligt! Och va fint du har inrett runt fönstret! Hoppas att du får en fin vecka! <3 Kram.

    P.S. Skicka hit lite kladdkaka? :D

    SvaraRadera
  20. Vilken fin anslagstavla du har gjort och vilken fiffig idé !
    -Fint har du också gjort i och kring ditt fönster ♥ Den där kladdkakan så väldans smaskig ut, förstår att den hade stor åtgång ;)
    Sköt om dej !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  21. Helgen har varit toppen! Nu önskar jag dig en riktigt go start på veckan! En bit kladdkaka hade inte varit fel här där jag sitter och bloggar :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  22. Chokladkaka låter väldans gott....

    Mys på i ditt fina sovrum men snart hoppas jag du kan komma ut och njuta av solen ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  23. Kakan låter himla god...jag som älskar att fika :) Ha det gott ( Ja, jag har sytt tavlan ) Kramar Anna

    SvaraRadera
  24. Det både ser och låter så mysigt hos dig och barnen gör dig lycklig, det är väl det bästa ändå!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  25. Vad mysigt det är i ditt sovrum!
    Kladd kakan såg ju jätte god ut, det förstår jag att den blev populär.
    Tack för dina kommentarer hos mig.
    Ha nu en fin tisdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  26. Godmorgon vännen.hoppas du sovit gott.. Jag vaknade nyss och ska sätta på kaffe strax. Så härligt rum, du lägger ner så mycket omsorg på ditt hem. Zac är åtta år och Zelda fyllde ett i januari. Visst är det underbart med barnbarn..jag älskar o höra dem säga mummi.. Ha en bra dag idag..

    SvaraRadera
  27. Ser väldigt mysigt ut i ditt rum! Kakan var helt klart godkänd då om A ville ha den alla dagar ;)
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera