Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

måndag 6 september 2010

4/4 äntligen klar!

Hej på er alla goa!
Först vilja tacka alla ni som har lämnat så himla snälla kommentarer om mitt förra inlägg. Jag är mycket tagen! Ni är sååå rara! Tack!
Jaha, då var det en ny vecka och nya tag! Jag hade en slappdag igår, gjorde bokstavligen inte så mycket eller allafall nästan...Bara åkte till Ikea, gick och hälsade på Nina på nice. och släpade hem 10 kilograms påse och monterade ett skåp. Efter det gjorde jag ingenting!
Så idag har jag haft mycket energi! Först hemmafix, tvätta, diska, damsuga och plocka. Och sen var det dags för inredningsfix!
Har äntligen gjort klart hörnet 4/4!
Kommer ni ihåg klämslingan som började från "Mellan 3-4"? Här är den med alla gamla och fina bilder. På alla bilder är mina föräldrar eller mina föräldras föräldrar som barn eller unga. Jag måste bara visa er bild på min farmor som brud på 40-talet. Jag tycker hon var så vacker! Hon har berättat till mig att deras bröllop var på vinter och att nån blomsteraffär importerade vita syrener för hennes brudbukett.


Militärmannen på bilden är min morfar. Han jobbade på militär hela sitt liv.
Mellersta ljustake på böckerna är en krona som jag köpte från Katarina i lördags på Bloggmarknaden.

Här är en krok från Indiska som jag har spraymålat vit den var svart innan. Där hänger ett hjärta som min moster har gjort i skolan ett antal år sedan. Hon ville inte ha den så hon gav det till mig. Jag målade den, gjorde ett hål och satte en snöre dit. Undrar om jag ska skriva nått på det. Nyckeln tillhör till hallen men dens plats är inte färdig än. Liljekonvalj - tags är från Home No. 1 och sen häger det ett par halsband där.

Hemligheter köpte jag från från Else´s Bod och Drömmar från Ebbas Änglar i lördags på Bloggmaknaden.


Ni kanske märker att jag gillar hängande saker. Här hänger kortet från Mia som jag fick med vinsten från NO 47 och det andra kortet köpte jag på loppis i Finland. I mitten hänger lite smycken.

Och då är det dags att presentera mitt senaste loppisfynd! Som fick ha en besök i Sirpas måleri, den var träfärgat innan, och en liten pysslande skönhetbehandling (och attans, nu glömde jag före - bilden! Okey, vi tar det nån annan gång).
Här är min lilla hörnskåp! Jag bara älskar den!
På den ligger mina spets i en två våningsfat, En Hjärtan på tråd och en kristallvas med rosor.



Har satt på hyllkanterna en small spetsband som syns inte så bra nu men jag får väl visa mer detaljer i en annan inlägg. På översta hyllan har jag mina ljus och dit har jag gjort en liten förvaringslåda som jag kan också visa senare lite bättre. På andra hyllan har jag en trälåda som jag köpte i Finland. I den har jag mina pärlor. Och på botten har jag just nu min vinst från NO 47, ljuvligt doftande ljus.

Brevid skåpet står en spegel som är också en loppisfynd. Den har jag målat, träfargat innan. Ovanpå spegeln finns kortet som jag fick från Christa. Lilla vita hjärtat fick jag i Finland från en loppisägare. Vit vas med rosor är från loppis. Framför spegeln är ett ljus i ett glasfat med vita stenar i, ljuset har en pärlkrans runt sig. Spegeln har en liten hylla. Där har jag fyra små bokstäver som jag målade och skrev HOPE.

På byrån har jag en gammal löpare som nån av min mammas sida av släktingar har gjort nån gång. Där syns också min pappas föräldrarnas bröllopsbild.

Så här ser ut min fjärde hörn! Där hänger också den annorlunda tavlan från Angels & Dreams. Byrån har jag målat tidigare men den behöver en sandpapperbehadling som alla andra mina möbler i sovrummet.

Nu är det inte så mycket kvar att mitt sovrum skulle va klar eller klar och klar man kommer väl alltid fixa lite med detaljerna men det är just det som är så roligt med hela inredningen eller hur?
Hoppas alla har haft en bra start på veckan!
Önskar en trevlig måndagkväll!

Kramizar Sirpa

24 kommentarer:

  1. Tänk om man hade plats i sovrummet för mer än bara sängarna! Fint!
    :)

    SvaraRadera
  2. Utrolig flott, så mye lekkert du har pyntet med. Hjørneskapet var kjempeflott, likte det så godt.
    Tusen takk for alle dine koselige kommentarer hos meg, setter stor pris på dem.
    Her har vi hatt enda en solskinnsdag, bare herlig.
    Ønsker deg en fortsatt fin mandagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Vilken härlig romantisk minneshörna du gjort..så mycket vackert på ett ställe. Kul att ha sina gamla minnen framme istället för undangömda i skåp och lådor..nu ska jag ta ännu en titt på allt det fina du bjuder på..du ser ju det varje dag och måste ju känna dig stolt över den fina förvandling ditt sovrum har fått.
    Ha en underbar tisdag..:-)
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert litet hörnskåp! Så fint målat och pyntat. Din 4/4 hörna är väldigt vacker. Alla dina tags är så fina, med många mysiga ord.

    Jag provade att lägga in länken, men det blev bara texten i sidebar, inte någon ikon för google översättningsverktyg:-(

    Ha en mysig kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Du får till det så himla fint. En blandning av nyt och gammalt och många saker med nostalgi i.
    Såå fint.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Oj vad du pysslar och donar, och fint blir det...Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Hej Sirpa!
    Sååå fint allt blev!!!!!!!
    Jag förstår verkligen att du älskar skåpet. Det är verkligen så fint!!!
    Hoppas att du får en bra dag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Vad fint det blev!!!!!!Vilket gulligt skåp förstår att du älskar dej.Ja det var fint pyntat med mycket gulliga saker ♥ Önskar dej en härlig dag rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Vad fint du gjort o mycket du hunnit med! Jag fortsätter i rensa-temat denna veckan, så skönt! Spraymåla kroken var bra tips, har faktiskt en svart ligger som jag aldrig säter upp. Kanske den får bli vit...

    ha en skön dag!

    Kram/Mira

    SvaraRadera
  10. Hej Sirpa!
    Oj vad du har grejat! Och jättefint blir det. Visst är det roligt att hålla på. Jag gillar din kedja med alla kort på dina släktingar. Det tycker jag var jättefint!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  11. Hej Sirpa,
    Tack för din rara hälsning hos mig. Ser ut att ha varit en härlig bloggmarknad med mycket fina grejor att shoppa. Så mysigt du gjort i ditt sovrum och hörnskåpet kan jag förstå att du blev nöjd med - det är jättefint !
    Ha det så bra och varma kramar/Marita

    SvaraRadera
  12. Så fint du fixar...Kram från Mita

    SvaraRadera
  13. Sirpa! va roligt att se all din kreativitet!! det blir ju jätte bra!!
    Å du... snyt på du bara jag har fler!!! Fnisss...
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  14. Moi Sirpa!
    Tack för din hälsning hos mig, kul att du skrev på finska:)
    Vilken fin blogg du har, här kikar jag gärna in igen!

    Halein Jenny

    SvaraRadera
  15. Hej Sirpa!

    Sååå fint du har det hemma hos dig! *avis*
    Tyvärr vann du inte utlottningen hos mig :( skulle ju vilja ge ett av mina trognaste fans ngt :) Ska snart ha utlottning igen, DÅ kanske det e din tur att ha tur!?
    Kram o tack för dina fina kommentarer hos mig!/Git

    SvaraRadera
  16. Hej Sirpa!
    Men Åh, vilken fin blogg du har!! & vilka underbara bilder! va vackert du har det! älskar din stil!!!

    Tack fina du för din hälsning hos mig. Blev så glad!
    Hoppas du mår bra & att du haft en fin dag!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  17. Skåpet blev verkligen jättefint!
    Vilket mysigt hörn med mycket fina
    minnen...
    Vad kul det var att se alla dina bilder
    från bloggmarknaden!
    Ha det bra!
    Kram NIna

    SvaraRadera
  18. Det var superkul att träffa dig med! Vilken fin blogg och vad fint du har det hemma. Syns att du är pysslig och har inredningskänsla.

    Hoppas du får en fin dag!

    Kram, Maria

    SvaraRadera
  19. Vau,ihana nurkka,olet ollut ahkera.
    Hyvää päivänjatkoa ja isot halit!
    Märta

    SvaraRadera
  20. Vilken underbart vackert hörna du har så fint!!!!
    Och så roligt med så mycket kommentarer!
    Hoppas din dag blir fin!
    kram kathrine

    SvaraRadera
  21. Du får till det du.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  22. Så mycket fina saker du har!

    Fabriken är en helt ny blogg som har Tisdagstema och Söndagsbilden för alla inredningsbloggare. Där kan du gå in och hitta länkar till alla som är med, och kanske gå med själv också?
    http://inspirationsfabrik.blogspot.com/

    Det finns också en länk på min sida i högra spalten.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  23. Hallå där! Nu har jag äntligen fått till min google översättare, skam den som ger sig=)

    Tack för hjälpen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  24. Hej Sirpa,

    Så händig du är som snickrar och har dig!! Att lära mig snickra är nåt jag vill men inte vågar. Vågar inte använda cirkel, hammare och vanlig såg & borrmaskin törs jag nog ha i handen men inte cirkel. Skulle laga små hyllor och skåp med fina gammaldags detaljer som skall cirklas!
    Tack, för dina ord hos mig!
    Klockan på min hylla har jag hittat i Våga affären i min hemstad, tyvärr har de ingen nätbutik men man kan ju alltid höra om det går att skicka ändå!!

    Ha en bra dag!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera