Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

måndag 20 september 2010

Inne i pysselvärld

Hej alla goa!
Tack så hemskt mycket för era snälla kommentarer! De betyder mycket för mig och Leyla hälsar alla och tackar för "Krya på dig!" Jag är jätte ledsen att jag har varit lite dålig att svara för er! Just nu sväsar jag inne i pysselvärlden och i sånna stunder skulle jag vilja göra hundra saker samtidigt. En av de är att sitta bara vid datan och kolla rund på eran fina blogger och skriva för er men då skulle jag inte får nått gjort här hemma:) Men jag lovar att skärpa mig!
Posten kom med en fin roskort till mig idag från Finland. Min farbor och hans fru skickade det till mig för jag hade namnsdag i Finland den 15. september

Förmiddagen tog jag bussen halv vägs till stan och hadlade lite mer pysselgrejer och sax för jag lyckades tar sönder de gamla. Jag tog en promenad hem sen för det var så skön väder.

Jag har öppnat min syateljé idag. Jag har nästan låst in mig i köket med mina tyg, tråd och nålar. Jag har gasat fullt med symaskinen. Jag syr nånting som blir fem delar och nu är två av de klara.

Jag tog en liten paus (inte lätt direkt) att skriva det här och laga mat. Leyla mår bättre, fortfarande feber men hon är piggare än igår. Som sagt så pysslar jag fullt nu och idag var jag tvungen att göra en prioritering i vilket ordning ska jag göra allt för annars skulle jag bara hoppa hit o dit. Sovrum klart och sen allt annat!
Nähä, nu ska jag laga mat!


Hoppas allas vecka har börjat bra och önskar alla en skön måndagkväll!



Kramizar Sirpa

20 kommentarer:

  1. Verkar som du haft en skön och härlig dag med lite små fixande och grejande.Idag har det varit kanon väder ute,bara så skönt.Vad gott att höra att Leyla är bättre.Fint kort du fick.a en skön kväll rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Beautiful!
    Thank you for comment my blog!
    I love red roses:)
    Kisses.

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott till namnsdagen!
    Skönt att Leyla är lite bättre!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Hej kikar till dig.. Du pysslar o donar som vanligt.. Hoppas tjejen din snart kryar på sig..halit halit

    SvaraRadera
  5. Åhh vad jag blir nyfiken vad du pysslar med:) Jag är också en riktig pysselmänniska men det har legat i träda ett tag. Kommer kanske tillbaka vem vet hihi. Stor kram Annr

    SvaraRadera
  6. Oj vilken energi! Skönt att Leyla mår bättre så att du kan pyssla hela dagen ;o.
    Ha en skön kväll.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  7. Grattis till namnsdagen i efterskott. Jaha här pysslas det högt och nästa låst in dig? ska bli kul att se vad som skapas. Hörs snart igen kram

    SvaraRadera
  8. Eller hur...ibland flyr man in i pysselbubblan å mår väldigt bra när man äntligen kommit ut.
    Fin blogg by the way...

    SvaraRadera
  9. Hej Sirpa!
    Nu när hösten är här så är det härligt att pyssla.
    Ha det gott,kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Tack för rara kommentarer hos mig!
    Det skall bli spännande att se vad det är du syr! Pyssel är härligt och nu när hösten kommer är det läge för det!
    Kram från Agneta

    SvaraRadera
  11. Huomenta Sirpa!
    Grattis i efterskott på namnsdagen (samma dag som min pappa fyller år:))!
    Vilket fint kort du fick från Suomi!

    Hauskaa päivänjatkoa!

    Halein Jenny

    SvaraRadera
  12. Vilken energi du har !! Men jag vet .....sätter man sig med pyssel så är borta från omvärlden ett bra tag. Ser fint ut det du syr.
    Hoppas dottern mår bättre. Inte kul när ens nära är sjuka. men det är sjuk-tid nu.
    Ha det gott !! Eva

    SvaraRadera
  13. Hej Sirpa!
    Ja, man känner ju igen det där när man kommer in i pysselivern.. Då blir det inget annat gjort! Och Grattis på namnsdagen också även om det var ett par dagar sedan.
    Och varje gång jag har varit härinne så har jag glömt bort att tacka för den fina awarden jag fick av dig! Tack snälla du!
    Och inte har jag visat den på bloggen heller... usch, jag är så glömsk, och har så mycket omkring mig just nu... Jag hoppas du förlåter mig!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  14. Hej Sirpa!

    Ska bli spännande att se vad du syr på, kan verkligen se hur du gasar för fullt med symaskinen :)

    Ha en riktigt bra dag!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  15. hej,,nu har jag äntligen fått iväg ditt paket:)
    Jag hoppas så att du ska bli nöjd..Kram Susanne

    SvaraRadera
  16. Kul med allt pyssel tycker jag. Jag blir så himla imponerad av all kreativitet. Och du, grattis i efterskott!;)

    Ha det finast
    Lisa

    SvaraRadera
  17. Vad ska du sy, du ska väl visa när det är färdigt? Trevlig att höra dottern mår bättre.

    SvaraRadera
  18. Kul projekt du har på G. Kram från Mita

    SvaraRadera