Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

torsdag 9 september 2010

Snodd lista...

Ja, jag snodde en lista från Scrap Linda, fast jag vet nog inte vad jag gett mig in på..... den är låååååång! Så nu ska jag bjuda på lite strunt...

Hur gammal är du om fem år? 49.
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Med min dotter Leyla och barnbarnet Anabelle.
Hur lång är du? 157-158.
Vilken är den senaste filmen du sett? Remember Me, somnade mitt i Bounty Hunter.
Vem ringde du senast? Min dotter Sanna
Vem ringde dig senast? Sanna.
Hur löd det senaste sms:et du fick? ”Huomenta. Telepatia toimii…”
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa, oftast.
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Min pappa är änkling, mamma dog 2005.
När såg du senast din mamma? På samma dan hon dog.
Vilken ögonfärg har du? Bruna.
När vaknade du i dag? Kl 07.00.
Vilken är din favoritplats? Hemma!
Vilken plats föredrar du minst? Hos tandläkare.
Vad skrämde dig om natten som barn? Att någon kommer och ta mig, jag sov alltid under täcket.
Vad fick dig verkligen att skratta senast? Leyla igår kväll när hennes beteende påminde mig om min mormor.
Hur stor är din säng? 120 cm.
Har du stationär eller bärbar dator? Båda.
Sover du med eller utan kläder på dig? Med.
Hur många kuddar har du i sängen? Fyra, jag sover nästan halv sittande.
Hur många landskap har du bott i? I Finland bodde jag i Uusimaa (Nyland) och i Sverige i Närke.
Vilka städer har du bott i? Helsingfors och Örebro.
Är du social? Ja, det tycker jag men gillar att vara själv också.
Vilken är din favorit efterrätt? Blåbärspaj.
Tycker du om kaffe? Ja, det första vad ja måste få på morgonen!
Vad dricker du till frukost? Kaffe.
Sover du på någon särskild sida? Nej.
Kan du spela poker? Nej.
Tycker du om att mysa/kela? Ja.
Är du en beroendemänniska? Hih, ja, choklad.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, min gamla klasskompis.
Vill du ha barn? Jag har två underbara döttrar.
Kan du några andra språk än svenska? Finska, engelska och turkiska.
Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, betyder mycket för mig!
Vad spenderar du helst pengar på? Pyssel och inredning.
Äger du dyrbara smycken? Nej.
Vilket är ditt favoritprogram på tv? Oj, svår fråga, för jag är ”allätare”.
Kan du rulla med tungan? Ja.
Sover du med gosedjur? Nej.
Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja.
Vad har du närmast dig just nu som är rött? Förbakning med kopieringspapper i.
Flirtar du mycket? Njää ;).
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En anteckning.
När var du i kyrkan senast? I augusti på min mormors begravning.
Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hemkunskaps lärare.
Hur länge har du campat som längst i ett tält? En vecka på ett scoutläger.
Vad lyssnar du på just nu? Barnkanalen.
Vem såg dig naken senast?
Vad är det för färg på din tandborste? Grå/ljusblå.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Beror på om saken.
Har du någon piercing? Nej.
Din största vinst? 50 kr.
Civilstånd? Skild.
Vilka hemsidor besöker du dagligen? Blogger.
Är du fåfäng? Nej.
Vilket är ditt drömjobb? Jag är ju sjukpensionär, men det skulle kunna vara ägare till någon liten inrednings butik eller florist.
Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Köpa en bra kamera eller åka till New York…har inte råd :(
Vad har du haft för husdjur? Hundar, fåglar, fiskar, marsvin och kaniner.
Svär du ofta? Nej, gillar inte det men någon gång kan det hända. Använder helst ordet Fabian.
Sverige när det är som bäst? En mycket varm och solig sommardag!
Kan du åka slalom? Nej, verkligen inte! Har inte ståt på skidor över huvudtaget sen 1988!
Vad har du ätit i dag? En kopp kaffe, en smörgås och några bitar choklad.
Vad har du för utbildning? Merkant och barnskötare.
Vilken är din bästa egenskap? Glad.
Vilken är din sämsta egenskap? Svårt att säga nej.
Saknar du något? En rejäl Lottovinst!
Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja och nej.
Vad gör dig ledsen? Orättvisor, fysiskt- och psykisktmisshandel.
Vad gör dig glad? Min familj och vänner.
Vad ska du göra i helgen? Vet inte än.
Vad är det knasigaste du gjort? Tror inte att jag vill skriva om det här:)
Vad har du för laster? Choklad.
Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Leka med Anabelle.


Kopierar du listan till din blogg? Låt mig gärna veta då, så jag kan få veta lite strunt om dig med!!

Önskar alla en trevlig torsdag!

Kramizar Sirpa

19 kommentarer:

  1. Hej vad roligt att få veta lite mer om dig! Kramis semlan

    SvaraRadera
  2. Hallojsan!Vad skoj att få veta lite om dej.Ja det var en stunds härlig läsning.Ha en fin dag rara du.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Ha,ha ... trodde jag var den enda som sade "Fabian" ...! *ler*

    SvaraRadera
  4. Kul att veta om dig men attans så mycket att svara på.
    Hoppas att din dag har varit bra så här långt. Jag har cyklat mellan två skolor och träffat trevliga lärare.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Vad kul att få veta lite mer om dig! :)
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Hei, hei
    Så kjekt å få vite litt mer om deg.
    Men for en lang liste med spørsmål.
    Håper du har hatt en fin dag.
    Ønsker deg en fin torsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  7. Oj vilken lång lista, men vad roligt att få lära känna dig lite mer...När det gäller laster håller jag med dig...choklad!

    Önskar dig en fin torsdagskväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Gumman, vadå göra nytta...vi har ju heeeela dan på oss, hihi...man får passa på att vara lite onyttig oxå!
    Vilken rolig lista, den kanske jag snor så småningom!
    Rolig läsning om dig och jag upptäcker att vi nog är lite lika...förutom snickrandet då, där slår du mig med hästlängder, haha!

    Hoppas du får en mysig helg vännen!
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  9. Hej Sirpa
    Vad jag har träffat rätt, kika in på min blogg.
    Du har en award att hämta. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Måste nu läsa lite mer om dej...
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!
    Kul att läsa mer om dig, en del stämmer på mig också...vi Helsinkiflickor..:-) Idag har jag varit och sytt gardiner hos min dotter, sydde ju hissgardiner till dem för ett tag sen och nu blev det längder till ett till köksfönster. Har även bytt gardiner i köket..mina rosa-rutiga hissgardiner.
    Önskar dig en härlig fredag..
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  11. Hej Sirpa!
    Vad kul att få läsa lite mer om dig, men vilken lång lista.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Önskar dig ett härligt veckoslut
    Kram Britt

    SvaraRadera
  12. Oj vilken lista...det var mycket nytt man lärde sig om dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Det var en bra lista om man vill lära sig mer om sina bloggvänner.....ska se om jag hinner göra en hos mig i morgon...Kram från Mita

    SvaraRadera
  14. Tusen tack sipra för din rara hälsning =) och visst träffa jag rita de var hon som gav mig den vackra rosen =) så kul att få läsa lite info om dig ...hoppas du får en skön helg
    kram pia

    SvaraRadera
  15. HEj!
    Tänk att det är så kul att läsa listor, jag älskar det och det var kul att läsa om dig.
    Jag kanske, kanske kopierar listan en dag, men i så fall talar jag om det för dig då.
    Ha det riktigt bra, kram
    Agneta

    SvaraRadera
  16. Åh vad kul att du ska med till Falun!! Och vad kul att läsa lite om dig, vet inte om jag orkar skriva ner allt ;o)
    Ha riktigt härlig helg!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera
  17. Hej Sirpa!
    Vad kul att få veta mer om dig:)

    Hauskaa viikonloppua!

    Halein Jenny

    SvaraRadera
  18. Vilken skojig lista! Roligt att få veta lite mer om dig. Jag ger mig inte på den dock, vill ju vara lite HEMlig ;). Trevlig helg!
    Kram L

    SvaraRadera
  19. Vilken lååång lista med skojiga frågor.
    Nu fick man veta lite av varje om dig.
    Kram:)

    SvaraRadera