Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

måndag 13 september 2010

Mellan 4 -1 In och Ut

Hej alla goa!
Så var det ny vecka igen och nästan mitt i september! Dagarna bara flyger i väg!
Jag som säger att jag har aldrig ångest så tror jag att jag hade lite igår. Jag hade verkligen tänkt färdigt vad jag ville göra och så blev det inte så!
Igår efter den sköna tystheten började lilla kaos här hemma hos oss! Sanna låg halv svimmat, Anabelle var grinig för hon fick inte mammas fulla uppmärksamhet och Leyla var halv hysterisk för Sanna skulle ha färgat hennes hår och nu hon kunde inte göra det! Så jag fick springa hämta vatten, hostmedicin, nässpray, näsdukar där emellan prova uppmuntra lilla tjejen samt prata med Leyla om hon skulle kunna fråga min väninna om hon kan hjälpa henne med håret! Så det bara gick inte att jag skulle ha börjat pyssla där emellan!
Men allt löste sig! Sanna fick tempen lite ner, Anabelle började bygga Dublo och min väninna färgade Leylas hår. Och jag var helt slut :)

Men idag har jag redan målat, borrat och hamrat. Väggen mellan 4 och 1 är klar nu eller allafall tillfälligt, det kan ju alltid komma nåt mer med tiden. Och det är den väggen vart man rör sig in och ut från mitt sovrum. Ovan på dörren har jag en mycket fin plåtskylt som jag köpte på bloggmarknaden från Kicki - MIN SKATTKAMMARE. Jag tycker texten passar bra för våran familj!

På dörren har jag en träskylt "ÄITI" (Mamma) som Leyla har gjort till mig i skolan några år sen.

Härom dan var jag hos Nina på nice. och köpte en liten svart krok för jag hade märkt att jag behövde nånstans att hänga mina kläder på kvällarna och på morgonen mitt nattlinne och morgonrock. Jag målade en gammal galge vit och en liten ros på den.


Där brevid är tavlan som jag gjorde i juni "En bit av det förflutna" och ovan på den är mina föräldras bröllopsfoto. Ovan på foton har jag skrivit "Love" och ritat en liten hjärta. Ramen är en gammal metalram med fin graverat mönster på.


Så här ser det ut just nu mellan 4 och 1. Det kanske duker upp nått mer där t ex ovan på hörnskåpet.

Nu är det kvar en vägg och lite till!

Hoppas allas vecka har börjat bra! Nu ska jag till affären och köpa ingredienser till en go soppa!

Kramizar Sirpa

19 kommentarer:

  1. ad duktig du är att fixa och greja,Blev fint med skylten.Lilla kroken och galgen.Vad gott det lät med soppa .Ha en fin måndag raring Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. En så svart krok har jag med, men jag har inte bestämt mig för var jag ska hänga upp den.
    Jag har även gjort soppa idag, en grönsakssoppa smakar alltid bra under hösten!
    Ha en skön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Hej Sirpa!
    Vad kul att du följer min blogg. Det var så kul att träffa dig. Det är inte alltid lätt att ha döttrar, men det gick ju bra till slut. Vad mycket fint du pysslat till i ditt sovrum. Jag har idéer, men jsut nu är jag sjuk och har feber, så idéerna får vänta lite...
    Ha en fin vecka!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. That this beautiful corner of your bedroom!
    I really like the pictures of your wedding.
    The hook came carino.Un very big kiss and good week. Gilda

    SvaraRadera
  5. Hej du rara :) ja ibland önskar man att man hade 8 armar eller kunde klona sig. Man kan ju inte vara överallt och göra alla nöjda:P tur att det lugnade ner sig till sist ,

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  6. Det vart lite kaos hemma hos dej ser jag. Ibland skulle man behöva vara en bläckfisk med många armar. Skönt att det löste sig till slut.
    Jättefint du fått till i sovrummet.
    Själv sitter jag nu i soffan med enorm halsont och snuvig.
    Ha en härlig kväll.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Hoppas du haft det lugnare idag..fint du gjort i ditt hörn med galgen och de fina tavlorna. Skylten är också jättefin även den handgjorda som din dotter gjort..det betyder så mycket mer än det köpta.
    Alltid lika spännande att kika in hos dig..
    Ha en skön lugn kväll
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Vilken fin krok såg inte den när jag var på Nice i lördags. Skyltarna var jättefina. Hopppas att soppan blev god.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  9. Full rulle hemma hos dig är det i alla fall!
    Och vilken enegi du har, imponerande.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Hej Sirpa
    Det är så roligt att kika in till dej, du är så härlig och kreativ. Du har alltid nya "upptåg" på
    gång, kul!

    Önskar dej underbara dagar
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  11. hallo sirpa
    oj oj vad du fixar o donar =) o fint blir de, ja herregud vad tiden flyger iväg jag behöver en handbroms snart =) men visst är de kul när man får fixa till de lite snyggt hemma
    kramar pia

    SvaraRadera
  12. Hej Sirpa!
    Oj, vad du pysslar och fixar! Och fint blir det!!! :)
    Jag har slutat säga att jag är klar med någonting när det gäller hemmet.. det pågår en ständig förändring men för tillfället är det stiltje.. har jag börjat säga. :)
    Hoppas du haft en bra dag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  13. Hej..igen! :)
    Tack!
    Trådrullar har jag oxå letat efter länge. Blev överlycklig när jag såg 8 st ligga i en låda. Jag tog 4 och min brors sambo tog 4. Kosta vad det kosta vill tänkte jag. Blev så paff när han som sålde dem inte ville ha en krona för dem!!!!
    Njäää... inte så mycket loppisar här inte. Ibland mer ibland inga. Med det är höga priser!! Bäst vore det om man kunde komma iväg på auktioner som är runt här i skogarna ibland. Där kan man göra fynd! Tyvärr så har vi ingen bil så... det är lite svårt.
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  14. Ja här har vi fullt kaos lite titt som tätt, med en treåring och en femåring som slår halvt ihjäl varandra och ibland med en tolvåring som lägger sig i;-)
    Å andra sidan så leker de ibland som små änglar tillsammans, så det är faktiskt inte hysteriskt jämnt:-)
    Önskar dig en skön vecka med mycke pyssel:-)
    kram, Maria

    SvaraRadera
  15. Hej Sirpa!
    Ville bara kika in och önska dej en fin Dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  16. Haha stackars Sirpa!!! Låter som om mina näsdukar kanske kom till nytta iaf!!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  17. Herran jestas kyllä sinä kerkiät rakennella ja puuhailla..taas tosi kiva katsellla kaikkia ja lukea..voi hyvin ja kuullaan

    SvaraRadera
  18. Heii taas..kyllä saat kysyä ja mina yritän vastata..mutta ongelma on että minä en oikein tiedä mikä se antaa nämä kivut.. Minulla on ollut hartiat ja niska ja selkä kipeänä ihan mukulasta asti.. Ja pahentuu vuosia mittaan..minulla on selässä mikä se nyt on suomeksi..diskbråck..kolmessa eri paikassa. Ja kädet ei toimi..ne paisuvat ja jäävät ihan kouruun..samoin kyynärpäät ja polvet eivät toimi Niitä oireita on vaikka millä mitalla..mutta ei diagnoosia..minä olen ollut kotona sairaslomalla ja sitten pari vuotta saanut sitä sairasavustusta..mutta nyt olen ihan ilmassa roikkumassa..kolme kuukautta työnvälityksellä on tehthy ja uusi sairastodistus on lähetetty..mutta sieltä ei kuulu mitään..Niin että tulevaisuus on vähän synkkä

    SvaraRadera
  19. Ja, ibland snurrar det till sig! Kram från Mita

    SvaraRadera