Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

fredag 17 september 2010

En vanlig fredag

Go kväll! En ganska så vanlig fredagkväll hemma hos oss!
Sitter i vardagsrummet på soffan och väntar på att Idol ska börja. Leyla är i sitt rum med fyra kompisar och det hörs :) En av komppisarna ska sova över här.
Anabelle åkte igår med sin pappa till Göteborg för hennes gammelmormor fyller år. Hon är så rolig. Direkt när jag tar fram min mobil att ta en bild på henne så början hon går mot mig så det är bara tur om man lyckas tar en bild på henne nu för tiden.

På förmiddagen idag var det fint väder så jag åkte till stan med Sanna som skulle till jobbet. Jag hamnade till Idé & Hobby, överraskande :) ! Jag skulle kunna vara där hur länge som helst, jag tycker att det är så mycket att titta på! Här är lite grejer som fick följa med mig idag därifrån.

Jag tog bussen till halvvägs hem och tog en runda på Ö&B, Goop Extra och Willy´s, handlade lite vardagliga saker. Sen kom jag till Ica och jesses vad det doftade gott där! De hade just tagit ut från ugnen nybakade bagetter! Så klart var jag tvungen att köpa en! Jag kom hem, kokade kaffe och njöt av min färska bagett! Så gott!

Jaha, nu har Idol börjat. Men jag kan ju titta på det samtidigt. Jag har gjort lite planer till mig själv till den här helgen sen får vi se hur mycket av det blir gjort. Pyssel, loppis, Ikea, Jysk, Rusta, sy, måla, virka mm.

Vad har ni för planer till den här helgen?

Kramizar Sirpa

13 kommentarer:

  1. Planer för helgen? Tapetsera efter katten i den gamla lägenheten och städa det sista. Suck hihi kram

    SvaraRadera
  2. Heisan ..hyggelig at du kikka innom meg.. ser at du informerer meg om en gevinst hos Maria... hvilken blogg????
    Nyt helgen og kos deg med alle gjøremål O=)O)=
    Klem =)

    SvaraRadera
  3. God kväll!
    Jo jag tänkte väl fortsätta med mitt tvättstugeprojekt. Men det blir nog också en tur till staden, det fattas lite grejer. Vet inte om jag hinner med någon loppis, har sett att flera loppisar har öppet för sista gången i år:-(

    Vad söt hon är, Anabelle!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Wow, härligt gumman!!♥ Mmm varma baguetter är ju himmelriket *mums*;) Oj vad hon är söt!♥ Ha ha, jag känner igen det här med att busa omkring när man vill ta kort ;)) Barn är underbara!♥ Ja där ser man, ska bli kul att höre och se vad du har pysslat färdigt över helgen!♥ Själv ska jag måla klart 2 stk tavlor, sen börja måla några tavlor till en affär i Stockholm, så på kvällen fira min snälla pappa och söndag ska vi till min sons skola för att vi föräldrar ska läre bli känt.. himla roligt♥
    Jag hoppas jag orkar sitta uppe litet i kväll, men känner redan nu att mina ögon känns som trasmattor..
    Tackar så jättemycket för dina gulliga hälsningar, jag blir hur glad som hälst!!♥
    Ta hand om dig och ha nu en mysig pysselhelg!!♥
    Varma kramar Anki

    SvaraRadera
  5. Så nydelige hun er.
    Mye spennende du har kjøpt, gleder meg til å se hva du lager.
    Så kjempegodt ut med baguett.
    I helgen har jeg tenkt å prøve å rydde i noe av alt det jeg samler. Men det er ikke så lett å kvitte seg med noe, kan jo få bruk for det senere engang.
    Ønsker deg en kjempefin helg.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  6. Hej Sirpa!
    Eftersom jag sitter på jobbet så ringde jag hem till sambon och frågade vad som står under burkarna. Rörstrand, svarade han.
    Vilket litet charmtroll hon verkar vara, Anabelle. :)
    Åh, vad roligt med pyssel grejer!!!!!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  7. hej =) Tack för kryapådig hälsningen! Låter som en jättemysig helg! Kram Annica.

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Tack rara för hälsningen. Vilken liten sötnos med bus i blicken som kikar in där i kameran :-) Gullig bild. Här ska målas tak imorgon har jag planerat, men om jag sen orkar ta tag i det och börja är en annan sak, från tanke till handling är steget långt ibland...hihi men först ska här sovas :-) Trevlig helg. Kram Paula

    SvaraRadera
  9. Vad trevligt med så mkt roligt pyssel. Jag ska kanske med göra ngt smycke idag =)
    kram

    SvaraRadera
  10. Tusen takk! for alle koslige kommentarer hos meg.
    Søt jente!

    Skal innom et lite loppis på et hestesenter i dag. så skal eg luke litt i hagen, bake eplekake, kose meg i høstsola.

    Klem fra Mira.

    SvaraRadera
  11. Önskar dig en skön, pysslig helg! Kram från Mita

    SvaraRadera
  12. Jag hör att det blir en pysselhelg hos dig igen *ler*
    Själv sitter jag också med nybakat och en kopp kaffe här vid datorn! Var nyss och handlade och även de lockar med goda dofter.
    Resten av helgen blir nog fylld med vidare renovering...känns som om vi aldrig blir färdiga.
    Ska även börja röja bland barnens leksaker, eftersom vi snart ska byta rum och möblera om.
    Kvällarna ska jag tillbringa framför tv:n, med tänd kamin och bara slappa!
    Ha en skön lördag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  13. Varma baguetter så gott det låter och jag känner nästan doften ända hit.
    Så mysigt att hamna i en pyssel affär.
    Skall nog ta och åka till en på måndag.
    Idag har jag farit runt med dammsugaren, skurborsten och dammtrasan, imorgon blir det tvättstugan i fyra timmar.
    I mellan bloggar jag också tänkte jag göra lite höstkort.
    Kramar:)

    SvaraRadera