Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

onsdag 29 september 2010

Himmelriket

Hej alla rara! Vilken härlig dag vi har!
Tack så mycket för alla fina råd om mina blommor! Nu känner jag mig lite klokare :)

Jag har mått lite så där på de senaste dagarna, hosta och så men imorse tänke jag att nu får det räcka! Så jag tog min rullator (Anabelle i vagnen) och en härlig bromenad upp till stan. Jag kännde där ute att jag är i himmelriket och kunde inte känna mig mer levande! Blå himmel, sol och alla fina färger! Äppelträden på garngården har så fina röda äpplen och andra träden har på bladen alla möjliga färger från gult till rött.



Luften var så fräsch och kylig men ändå samtidigt lite varm, så skönt! Om ni klickar på den vänstra bilden så kan ni se en liten vit pricka ungefär mitt i bilden, det är månen! Mitt på dagen på den blåa himlen! Jag hade kommit nästan upp till stan och såg en röd vägg! Husets hel vägg var totalt täckt av röda blad! Den var ganska häftig!



Jag var inte den enda som var ute i det fina vädret. Det var jätte mycket folk på stan. Först gick jag till Idé & Hobby jag köpte lite små saker och ett verktyg. Jag var tvungen att ta bara det som jag behövde och gå ut snabbt för den där affären är också lite "farlig" för mig :). Jag hade tänkt hälsa på Lisa på Else´s Bod men hon var inte där idag. Jag gick istället då till en loppisaffär och hittade där nånting till mitt kök som ska få nu en rejäl behandling!
På hemvägen plockade jag lite blad och bär med mig. Hemma dekorerade jag ett ljus och gjorde en höstligbricka.

Jag köpte en lite sak att jag kan göra klart det vad jag syr och jag hoppas att det blir lite mer smyckes tillverkning senare idag.

Nu tror jag att jag får plocka lite här hemma och laga mat och sen kan jag pyssla lite!
Vad har ni haft för roligheter för er idag?

Önskar alla en härlig onsdag!

Kramizar Sirpa

24 kommentarer:

  1. Hej Sirpa!
    Vilka härliga höstbilder du tagit och jättevackert ljusarrangemang du gjort. Hösten är så vacker i solen, här var det också sol i förmiddags men då var jag tvungen att köra in och besiktiga bilen, handlade och sen hem och vila. Förkylningen vill inte ge med sig, så får vackert stanna hemma resten av veckan också. Jag har virkat fler rutor, tur jag orkar virka i alla fall :-) Har fixat lite med mina nyinköpta saker jag hittade igår när jag var en snabbis på stan.
    Nu ska det snart bli mat här, men önskar dig en fortsatt fin eftermiddag och kväll.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Nydelige bilder, og for en vakker dag.
    Godt du fikk mange råd om inneplantene dine, det er helt utrolig at du har hatt noen av dem i så mange år.
    Her hos meg varer ikke inneplantene så veldig lenge. Stor forskjell på plantene inne og ute hos meg.
    Så nydelig du har pyntet med lys og blader, lekkert.
    Håper det går bra med deg.
    Ønsker deg en fin onsdagskveld.
    Klem Mio

    SvaraRadera
  3. Hei igjen,
    Bildet er tatt på Tonstad, et lite sted på veg til hytten vår. Dette er innenlands på fjellet.
    Klem

    SvaraRadera
  4. Hei Sirpa :)

    Kiva - laskuri näyttää toimivan.

    Kaunis ruska on teilläkin siellä. Nuo köynnökset - liekkö villiviintä ovat upea näky.

    SvaraRadera
  5. hej Sirpa, visst kan man njuta riktigt ordentligt dessa fina höstdagar. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Tänk att vi kan ha blandade dagar, idag var det en härlig solig dag!
    :)

    SvaraRadera
  7. Vilka fina höstfoton, du verkar ha haft en härlig promenad!
    Ljusbrickan blev jättefin :).
    Det ska bli spännande att se vad du syr för något :).

    Kram/Annie

    SvaraRadera
  8. Ja du nu händer det saker igen här och man är helt slut suck. MEN samtidigt är det roligt också. Badet var härligt så det njöt jag av. Ska ta ett bad idag med tror jag. Har en låsning som heter duga i axlar och nacke så jg har en huvudvärk som heter duga. Nu har det varit lite mycket på sistone och mer lär det bli. Fick precis en beställning från en butik i Boden på 100 st kort. =). Oj oj. hihi. Hyllan får ni se sen när den är klar. Den kommer vi att ha kvar i vårt lilla showroom. Där ska vi ha upp våra saker sen. Ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
  9. Hej Sirpa
    Vilka fina färggranna höstbilder du levererar i dag. Vist är det kul att gå in i hobbyaffärer, men det kan bliii dyrt...
    Nu är ledigheten slut, men jag har hunnit med att skära ut glas och förberett till mina smycken.
    Kul att du har hittat till min 3;e blogg (ska inte skaffa fler) hinner inte uppdatera så ofta som jag vill.

    Önskar dej fortsatt sköna dagar.
    (Du är så positiv, och glad, så det spelar nog inte någon roll om det regnar, hihi)

    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  10. Härlig dag du haft när jag låg och sov. Jag jobbar nätter så då sover jag bort många dagar.
    Idag när jag vaknade strålade solen från en klar himmel så jag tog sekatören och höststädade vår lilla rabatt utanför entren här hemma.
    Jag missar många av allas inlägg men när jag har några lediga dagar får jag läsa ikapp mig. Du är så flitig med inlägg men det har jag tyvärr inte tid att vara.

    Kram aidi

    SvaraRadera
  11. I just found your blog and thought I would stop and say hi.


    Janice

    SvaraRadera
  12. Hei!

    Kauniita kuvia ja ihana ruska sielläkin:)

    SvaraRadera
  13. Ihania syyskuvia ja miten kaunis kynttiläasetuksesta tuli! Kauniit värit näyttää siellä syksyssä olevan. Eilen kävelyllä ollessani näytti siltä että meidän puissa lehdet roikkuu kuivuuttaan ja tippuu pois ennen kuin ehtivät väriä vaihtamaan.

    Pikaista paranemista sinne ja kauniita syysauringon säteitä!

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  14. Hej,
    vilken härlig dag du haft, man blir på bra humör bara av att läsa om den. Fint arrangemang med ljuset!

    Ha en bra onsdag!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  15. Vilka vackra bilder från vårt Örebro, tänk att nu är det bara två dagar kvar, hoppas du inte blir sämre!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  16. Ja igår var en vackerdag, och idag vaknade jag till ett tjockt vitt frost täcke. Barnen hade både mössa och vantar när de gick ner till skolskjutsen. Men solen skiner och även denna dag ser ut att bli vacker. Nu skall taket i tv-rummet få sig en strykning till...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Hej söta du!!
    Ja, igår var en fin dag! Och dagen i dag är lika fin!! Tjhoho!
    "Lånehunden" har smällt väl in i flocken våran. Alma blev dock ganska kränkt i morse när Sierra allt för ivrigt råkade trycka in en leksak i ansiktet på Alma. Blev ett ilsket morr från Alma. *ler*
    Hoppas du får en superdag!!!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  18. Hej vännen!
    Vilken härlig höstdag det är, solen skiner och de vackra färgerna blir fler och fler. Får se om jag gör något lättare pyssel idag, är fortfarande otroligt förkyld och trött. Hade behövt komma ut lite i solen, blir nog en kopp kaffe på altanen i alla fall.
    Önskar dig en skön och härlig dag..
    Varma kramar Anneli

    SvaraRadera
  19. Vi hade lika fint väder, så vi vistades utomhus mycket.
    Jag tror att jag också ska ut och samla blad och bär, det ser så fint ut med ljuset!!

    Idag är det disigt och grått...inte lika roligt. Men huvudsaken är att det inte regnar!

    Ha en fin dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  20. Hej Sirpa,
    Tusen tack för din som alltid rara hälsning hos mig - allt är bara bra. Det har varit fullt upp på senare tid med planering och genomförande av den lyckade Inspirationsdagen i söndags, så jag har behövt några dagars återhämtning och vila ! Vi har också ett fantastiskt härligt höstväder hos oss, med klarblå himmel, solsken och frisk, hög luft. Härligt ljusarrangemang du gjort, själv tänkte jag hinna ut under eftermiddagen och plocka ihop lite kastanjer - får se vad jag gör med dem..
    Önskar dig en fortsatt skön vecka.
    Varma kramar/Marita

    SvaraRadera
  21. Underbara höstbilder!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  22. Hej hej!
    Ser ut som en underbar promenad...;)
    ...husväggen...me like...;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  23. jag har också hostat något förfärligt den senaste veckan. ett par gånger har jag försökt trotsa förkylningen då jag blivit tvungen att åka till affären eller gå på lite annan shopping, men det straffar sig varje gång. och jag som ska på en bloggträff till tampere på lördag, suck.
    ha en fortsatt solig dag!

    SvaraRadera
  24. Nu visar hösten upp sin bästa sida!!!
    Vilket härligt sätt att ta in hösten på. SNYGGT!!! Kramar från Anneli

    SvaraRadera