Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

fredag 24 september 2010

Mellan 1 -2 finns experimentet /KLAR!

Oj, fredag igen! Jag är glad men jag mår inte bra. Hostar, små feber och jag har inte sovit på de sista tre nätterna. Men det blir inte bättre att klaga så strunt i det!
Kära herrskap!
Mitt pågående projekt "Mitt sovrum" ÄR KLAR!
Men först mitt experiment. En liten sån men ändå! Jag ville prova göra från helt vanlig kopieringspapper en "gammal" dokument. Jag har tidigare behandlat papper med te men jag fick ett tips att göra det med kaffe istället. Jag skrynklade, blötte, torkade och strök papret. Sen skrev jag med datan och nu måste jag säga att ni som kan franska LÄS INTE texten på dokumenten för ni kan få andnings svårigheter efter skrattattacken och det är ju inte bra! Jag skrev helt enkelt bara strunt på finska och googleöversatte det på franska och ni vet ju hur galet det kan bli :) Sen printtade jag ut det. Och det var viktigt att stryka papret att det ska inte fastna i skrivaren. Här är slutresultatet! Jag är lite ledsen för på bilden syns inte ordetligt hur papret ser ut i verkligheten men jag tycker den ser ut "gammal".

Jag har fått mitt dröm sovrum! Det tog ungerfär ett halv år att förverkliga det! Planeringen började slutet av mars i år.
Under Dream är Leyla som liten.

Jag tyckte så mycket om mitt första "gammal"dokument att den fick plats i en ram, som jag hittade på loppis och slarvmålade vitt. I den andra ramen är notpapret från Home No.1.



Jag fick mitt rum ser ut ungerfär som jag ville. Mycket saker, mycket att titta på och jag är säker att det bli mer! Nån annan kan tycka att det är stökigt men jag gillar det!

Jag har redan en plan vad det blir ovanpå Dream!

Så det här var sista biten i mitt sovrumsprojektet! På ett sett känns det skönt, nu kan jag börja planera ordentligt köket och hallen.

Leyla är inte frisk heller. Hon orkade inte vara i skolan hela dan igår. Så vi är båda lite hängiga. Anabelle är här med oss och hon mår bra! Hon har varit bland det här virukset sen Sanna blev sjuk och som tur har inte hon drabbats av det!
Här är det inga speciella helgplaner, kanske loppis imorn!
Vad har ni för helgplaner?

Önskar alla en mysig fredag!

Kramizar Sirpa

28 kommentarer:

  1. Ack, ni får krya på er, tänk att det alltid kommer förkylningar på hösten, men det är väl naturligt och nån har sagt att det är bra, det stärker immunförsvaret.....

    Ditt papper blev ju helt underbart vackert, det ser verkligen ut som om det varit med ett tag!

    Och ditt sovrum - ett riktigt drömsovrum! Jag tycker också om att titta på vackra saker och saker som man minns osv. Det blev verkligen fint!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Så nydelige bilder, så lekkert det er på soverommet ditt.
    Virkelig et drømmesoverom!
    Skal jammen prøve å lage et slikt gammelt dokument du har laget, det var kjempestilig.
    Ønsker dere begge god bedring, håper det går bedre med dere.
    Ha en fin høsthelg.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  3. Dina dokument ser gamla och fina ut.
    Tycker att ditt sovrummet blev jätte fint.
    Krya på er:)

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev! Jag kan inte se vad det står, men du har verkligen lagt ner mycket jobb på att få pappret att se gammalt ut.
    En gång översatte min tyska väninna ett av mina inlägg till tyska. Hon ringde sen till mig och läste upp översättningen. Jag höll på att skratta ihjäl mig, det blir helt konstigt!

    Hoppas att ni snart kryar på er!!!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev! Ser verkligen ut som ett riktigt gammalt papper. Bra jobbat!
    Ditt sovrum är så romantiskt!

    SvaraRadera
  6. Hej Sirpa!
    Så fint du har gjort, det ser verkligen gammalt ut!

    Här blir det lungt i helgen för vi är förskylda, så det blir en sköön slapparhelg!

    Hoppas att du får en fin o skön helg!
    Kram T

    SvaraRadera
  7. Hej Sirpa!
    Så fina lakan du har sytt och så mycket du har pysslat... Så mycket du hinner med...
    Och ditt "gamla" dokument blev ju jättebra! Dont mind my french, brukar man ju säga... hihi
    Och så roligt också att armbandet passade så bra på din arm! :))
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Hej vännen
    tack jag har haft en bra vecka =) vad roligt att göra gamla dokument ser verkligen gammalt ut..önskar även dig en jätte skön helg
    kram pia

    SvaraRadera
  9. Jättefint blev dokumentet...ser gammalt, snyggt.
    Du har fått till det snyggt i sovrummet.
    Hoppas du kryar på dej snart.
    Önskar dej en underbar helg.,
    Kram Britt

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Det ser verkligen ut som ett gammalt dokument!!
    Superduper snyggt!!
    En liten amatör fråga... la du hela papperet i kaffe?
    Krya på er!!!!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  11. SÅ fint du gjort i sovrummet vännen! Dokumentet är super snyggt. Ja du här springer man fortfarande mellan övervåningen och undervåningen och försöker att leta plats åt saker hihi. NU är det ju rätt tomt på väggarna när man har fått större så jag måste göra mera tavlor. Jag pluggar i minst 10 veckor, hela kursen och ev förlängning om jag inte känner mig klar. Usch låter inte bra det där med din hosta. Kunde inte låta bli att göra lite kort också. Hoppas du kryar på dig! NU börjar jag bli hungrig så jag måste nog laga mat nu! Ha en fin helg kram

    SvaraRadera
  12. Hejsan! Kul att du är med i min utlottning. Kikar nu in hos dej och kan konstatera att det är så snyggt , vitt och rosa...
    Ha en riktigt underbar helg,
    Lotta

    SvaraRadera
  13. VAd skoj att du tittade in till mig. Tack vare det så hitatde ju till dig och din fina blogg. Lycka till i tävlingen. Kram så länge.
    Återkommer...

    SvaraRadera
  14. Anklagar du oss för att vara gamla?! ;) Ja det händer saker med kroppen som man knappt tror är sant.... Men JISSES vad fint ditt papper blev, inte funderat på att göra fler o lägga ut till försäljning på bloggen??????????????
    Kram Git o ha en skön kväll.
    Ps. Krya på er...

    SvaraRadera
  15. Hej Sirpa!
    Gud vad du har jobbat med ditt fina
    sovrum! Förstår att du älskar det!
    Jättesnyggt dokument!
    Ha en underbar helg!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  16. Vilket fräscht sovrum du har inrett !! Det är roligt att ändra och förnya. Allting får nytt liv då.
    Jag vet inte riktigt vad du menar med ""gammal"stämpel. Det finns ju stämplar som ser gammeldags ut, vintage. Du får förklara mer så ska jag fundera sen.
    Ha en skön helg och krya på er !! Kram Eva

    SvaraRadera
  17. Halloj Sirpa.
    Jasså,ni är också sjuklingar,det är vi med.
    Vad fint i sovrummet och det gamla dokumentet har du lyckats bra med.
    Trevlig helg
    Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Vad jobbigt att ni är sjuka .Är ju bara så jobbigt helst med hosta.Vad fint och romantiskt ditt sovrum blev.Kanon.Ååååå vad fina dokument du har gjort.Ha det bäst gulliga du och krya på dej.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  19. Hei Sirpa!

    Kauniita kuvia. Toivottavasti et tule kipeäksi!
    Mukavaa viikonloppua:)

    SvaraRadera
  20. Ojoj, vad du jobbat med ditt sovrum och vilket resultat. Såå jättefint du nu har i varje liten vrå.
    Där måste du drömma ljuvliga drömmar.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  21. Hej!!

    Är så fint!
    Hoppas ni kryar på er snart där hemma.. Är ju såå tråkigt att vara sjuk.. Men, det är det många som är nu har man märkt.. Höstförkylningar..

    Ha det gott!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  22. Härlig morgon.

    Va fint du har fått till det i sovrummet

    Kram

    SvaraRadera
  23. Ihana makuuhuone.Toivottavasti et tule kipeeksi.
    Mukavaa viikonloppua!
    Tee ihmeessä se kysely käyn sit kurkkimassa uusia paljastuksia sinusta.hih

    SvaraRadera
  24. Hej vännen! tack för dina fina ord hos mig, är bara kul att fått följa din fina blogg och allt vackert du hittat på..så jag kommer att följa den så länge den finns :-)
    Här är det också sjukt, feber, hosta och ont i hela kroppen..så för min del blir det inget pyssel idag utan bara vila. tråkigt att höra att ni fortfarande är sjuka men hoppas ni mår lite bättre idag.
    Nu måste jag bli tjatig...så jättefint det blev med ditt "gamla" brev...den iden tänkte jag "låna" från dig.. Härligt att du äntligen fått ditt vackra sovrum, här håller jag på men får inte riktigt till det, men det kommer väl så småningom.
    Önskar dig en dina kära en skön lördag....
    Varma kramar Anneli

    SvaraRadera
  25. hei! ruotsin kielentaitoni heikko,mutta onhan sulla kääntäjä avuksi.halein

    SvaraRadera
  26. Hej,

    Kul att du hittade till oss!

    Smart idé med pappret och att använda google-översättning hade jag inte kunnat komma på.

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera