Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

lördag 11 september 2010

Höstlig tur i oturen

Hej på er alla rara bloggisar!
Tack för alla snälla kommentarer och gratulationer! Ni är bara så sköna! Jag är fortfarande mycket tagen av Awarden!
Jag hade tänkt att göra en inlägg om helt nånting annat idag men ibland det händer saker som man inte har räknad med och allt går inte som man har tänkt. Jag hade verkligen turen i oturen imorse! Jag snubblade på datasladden, ramlade bakåt, tog mot med handen och hörde bara ett otäck ljud. Jag trodde att min handled hade gått av! Det gjorde ont men som tur hade den inte gjort det! Men min dataslad gick sönder! Den lilla metalbiten satt kvar i datan och från sladden kom ut bara två pinnar. Jag gissade att det var kört! Jag satt sladdarna i en påse, tog en promenad upp till stan.

På promenaden upp till stan började jag titta lite omkring mig och tänkte "Aah, jag måste erkänna att HÖSTEN är här!" Jag är ju 110% sommarmänniska och ville inte att sommaren ska ta slut! Men på hösten naturen erbjuder oss mycket fina färger, varma färget oftast. Allt som är rött på bilderna var mycket stark rödfärg i verkligheten men jag har bara min mobil att fota med och då blir inte färgerna alltid som man skulle vilja.



Jag tog en sväng i en dataaffär, gissade rätt, pinnarna hade gått av. Köpte en ny sladd, inte nån rolig köp för den var inte direkt billig :( Men som plåster på såren var det en LOPPIS idag på granngården och gissa vem tog en runda där! Det var roligt att gå runt och titta vad människorna hade att sälja. Jag hittade bara en lite större ram som behöver ta en visit på Sirpas måleri.

Just nu knackar innom mig nån litten pysseltroll som skulle vilja börja skapa saker. Vem vet det kanske blir nån pyssel idag :)

Jag vill önska alla en skön lördag!

Kramizar Sirpa

15 kommentarer:

  1. Vilken tur att du inte blev skadad utan bara sladden även om den var dyr. Vilka fina höstbilder du visar idag..här har inte hösten kommit så långt ännu men visst ser man att snart börjar vissa träd skifta färg. Idag är det 21 grader varmt men mulet..inte höstligt precis. Har rensat lite ute i trädgården och njutit ute en stund.
    Hoppas du får en fin pyssel eftermiddag, här blev det inget sytt huvudvärken känns ännu..så jobbigt att sitta vid symaskinen. Men en ny dag i morgon så då kanske?
    Ha en mysig eftermiddag och kväll..
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Men gumman, vilken tur att det bara var sladden! Å tänk vad dyra alla såna grejer är, det är ju tur att man inte köper dom för ofta!
    Å visst är det härligt ute, jag är ju som dig, sommarmänniska...men har lärt mig att uppskatta alla årstider på sitt sätt! Å jag ska säga att det är tur att jag har hundarna annars skulle jag aldrig komma ut, hihi!
    Bor du i Tybble?...där bodde jag i 2 år på det glada 80-talet...hmm det var en upplevelse!

    Ha en bra dag vännen!
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du hade....nu kan du måla din fin ram. Ha en underbar lördag!
    Kram Anna Inreder

    SvaraRadera
  4. Hej Sirpa!
    Grattis till awarden!! :)
    Tur att det bara var sladden som gick sönder och inte du!
    Vilka fina höstbilder! Äntligen är det höst!!! Jag har letat som en tok efter ett gulbrunrött löv idag... hittade bara gröna. Pyssel jag gjorde blev inte som det var tänkt med ett grönt blad, men men...
    Hoppas du haft en fin pysseldag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Grattis till awarden!
    vilken tur att det inte var handleden som gick av utan datorsladden (även om den var dyr).
    Hoppas du hittade något att pyssla med, kanske måla ramen.
    Kram:)

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att du inte slog dig! Men tråkigt med sladden, de är inte billiga, jag vet för min hund har tuggat sönder en för mig :(

    Jag snodde listan från dig och har svarat på alla frågor nu. Så kanske du lär känna mig lite bättre :)
    Hoppas du har en bra helg!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Vilken tur du hade, en sladd är snabbt utbytt men inte en handled!
    Jag börjar känna mig i pysseltagen jag med, men börjar med att pyssla med färgburkar och skåp.
    Ska bli kul att se vad du pysslat ihop!
    Ha en skön söndag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  8. Vilken tur att du inte gjorde dig riktigt illa...Kramis semlan

    SvaraRadera
  9. Hej kika in till mig du har vunnit burken..Grattis kram från Fare

    SvaraRadera
  10. Ibland har man turen på sin sida, det var väl bra att det bara var sladden som gick sönder!
    Ett bra alternativ till bruten handled.
    Eller ont i huvudet.
    Ska bli kul att se om det blir pyssel av!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Så godt at det bare var kabelen som ble ødelagt og at det gikk bra med håndleddet ditt.
    Så kjekt at du har lyst til å være med på min Give Away. Lykke til.
    Ønsker deg en flott søndag.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  12. Trevligt hade vi igår ... nu är vädret "stanna-hemma" väder!
    :)

    SvaraRadera
  13. Roligt att få gå på loppis. Det är inte så ofta jag gör det. Men i grannbyn här, så finns det en riktigt fin loppis.:-) kram Stina

    SvaraRadera
  14. Sån tur att din handled inte var bryten, tänk vad fort det går när en olycka är framme.
    Jag känner mig oxå pysselsugen , det kanske är hösten som framkallar pysselkänslorna.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  15. En sladd kan man ju byta ut men en skadad handled är inte så roligt.
    Tur i oturen hade du.
    Grattis till den välförtjänta awarden också.

    Kram Maidi

    SvaraRadera