Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

torsdag 30 september 2010

Nu har jag smycket kul igen

Hej på er alla goa! Otroligt, sol och blå himmel igen! Det här är helt underbart! Sista dagen i september, 1/3 av hösten har gott och jag bara hoppas att det här vädret fortsätter!
På förmiddagen var jag på mammografin på USÖ och efter det hade jag tänkt att ta en ordentligt runda på loppisar och inredninfsaffärer. Efter jag hade varit på två loppisar och på en inredningsaffär så kände jag mig jätte trött och ville bara åka hem. Mina muskler blev lite "misshandlade" på mammografin och sen har jag ju lekt med Anabelle några dagar och hostan, så min kropp har fått lite stryk :)
Men men, till nått helt annat. Igår kväll och idag har jag fortsatt min lilla kurs på smyckestillverkningen och det blev några smycken utanför den också.
Jag fick lära mig att göra ett lås till ihålig gummilänk och öronkrokar. Så det blev ett par örhängen med mörkgråa pärlor.



Sen lekte jag lite med fantasin och gjorde ett par olika former som halssmycke. Det finns ju hur mycket som helst olika varianter som man kan göra.



Den där lilla hjärtan var bara en liten experiment hur den skulle bli. Och till blomman ville jag göra alla blad olika stora och där mitten är liten pärla. Och nu har jag använd till alla smycken lite tjockare metalltråd.



Den här hjärtan med ängeln på är inte med i kursen heller men jag hade en model att titta efter.

En till utanför kursen. Ängeln! Marika med bloggen Mitas hantverksblogg Shabby Chic och Smycken har gjort sin variant om den, "Sprallig ängel" och Anneli med bloggen andelinnshandverk har sin Skyddängel. Jag vet inte vad min ska heta men jag tycker att den blev ganska söt.

Sen ville jag utmana lite mig själv och prova göra en ring till! Förra gången hade jag ju liten lista med olika ord när jag gjorde de men jag måste säga att det gick lite lättare den här gången. En ring blev det och jag vet inte varför men när jag titta på den så tänker ja på liljekonvalj.

Så några smycken blev det igen, roligt och man kan ju bara bli bättre med övningen.
Ungefär 60% av kursen har jag avklarat nu.

Jag har igen fått så många fina kommentarer! Jag är så glad! Ni är bara så gulliga! TACK! Nu har jag igen så många saker som jag skulle vilja göra samtidigt men om jag bara får nån ordning i huvudet så allt går bra igen!

Har nu alla så fin torsdagkväll, oj, fredag imorn...igen! Vart dagarna går?! Men har det bra nu!

Kramizar Sirpa

15 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Oj, ännu mer fina härliga smycken. Du är otroligt duktig på att göra smycken. Kanske något du ska jobba med ? tillverka och sälja smycken. Jag har gjort några tavlor idag, la precis in dem på min blogg.
    Önskar dig en solig morgondag.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Gud så fina!!! Duktiga du. Du ska börja sälja tycker jag. tack för din kommentar. Å ja hinner ingenting nu för tiden o blir så frustrerad. Ja det har varit mycket och nu kommer det mera igen inte bara beställningar utan reportaget också =). Ja jag klarar det får jobba nätter nu hihi. BRA med en massa idéer fram med dom bara. Tack för den så fina kommentaren om reportaget vännen. Den första tidningen går nog inte att få men jag har mailat dig lite bilder o så. NU har jag eld i baken hahah. HA en fin kväll kram

    SvaraRadera
  3. Du är jätteduktig på smyckestillverkning. Jag skulle aldrig kunna tro att du är nybörjare. Smyckena med änglar på var verkligen fina!
    Kram/Annie :)

    SvaraRadera
  4. Åh, Så fina smycken du gör, vad duktig du är!
    Kul att du vill delta i min lilla utlottning också!

    Önskar dig en fin o skön hösthelg!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Du er så flink, jeg er så imponert hvor dyktig du er.
    Du tryller frem de vakreste smykker og ringer.
    Ønsker deg en fortsatt fin torsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  6. Hej Sirpa!!

    Å wow vad många fina hängen.. Vad kul med kurs!
    Gick silversmide för ett par år sedan.. Var så kul..

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Halloj! Ahh synd att det inte gick vägen, men inget att göra!
    Fin ring! :-)
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  8. WOW vilka fina smycken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja solen har lyst i 2 dagar, härligt!! Hos er oxå?
    Kram Git

    SvaraRadera
  9. Så snygga smycken,jag blir jättesugen på att göra själv. Det får väl bli i helgen för nu måste jag åka och jobba. Ha en riktigt skön fredag!/Anneli

    SvaraRadera
  10. Vad fina smycken du gör.Jättefina.Önskar dej en mysig fredag rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  11. men gud va duktig du är ...jätte fina skulle inte ha tålamodet att sitta o pilla med så små grejer ..he he
    önskar dig en skön helg
    kram

    SvaraRadera
  12. Oj, vilka fina smycken du har knåpat ihop! Vad duktig du är... och vilket tålamod du måste ha!
    Hoppas du får en fin fredag!
    Planer för helgen?
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  13. Riktigt jättefina...inget att ändra, ringarna får du till väldigt snyggt och din ängel är ju jättecharmig. Kram från Mitas Hantverk

    SvaraRadera
  14. Åh vad mycket fint du gjort Sirpa. Du kanske kan bli en leverantör av berlocker till mig :O)
    vad är det för material du jobbar i?
    ha en underbar helg
    kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Åh så mycket fint du gjort!
    Ses i morgon!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera