Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

tisdag 14 september 2010

Där uppe

God dagens alla rara!
Tusen tackar för alla snälla kommentarer! De betyder SÅ mycket för mig!
Idag är det ganska så grå och blött vädret! Jag gick till affären och hade jätte bråttom hem igen för jag tyckte att det blåste kallt, hrrr!
Ja, vad kan det här vara? Jag kan säga att jag fick göra lite eljobb igår kväll att få den funka.

Den glittrar...



Ja visst, jag har ju en taklampa i mitt rum också. Inte nån riktig kristallkrona men en kopia
som jag tycker om.

Jag fotade den igår kväll men när jag hade alla fem lampor på så var det bara en stor ljusboll och syndes ingenting. Så jag fick släcka de andra fyra och har bara en lampa tänd. Och sen tog jag lite bilder idag att ni ser hur den ser ut i dagsljuset.


Så det är en sån här som hänger där uppe i mitt rum!

Idag har jag gått lite runt här i lägenheten och tänkt "Vad ska jag göra?" Efter att jag hade diskat, plockat, dammsugit och hängt tvätten. I vardagsrummet kan jag inte göra så mycket för allt som behövs dit är nått som ska köpas, kan inte göra släjv. Till sovrummet har jag ett par pysslandet kvar som får vänta tills helgen. En sak skulle jag kunna förbereda men det är verkligen ett experiment för jag har alldrig tidigare gjort nått sånt och vet inte ens om det går. Nyfiken? Hallen...sakta sakta, köket...mycket planer och badrummet får vänta...iallafall tror jag det :)
Nu får jag lämna över den här datan till Leyla för hon ska göra en nyhetsläxa och behöver data till det. Våran gamla burk är så långsam att det hinner börja snöa innan hon skulle vara färdig med den läxan.

Önskar alla en fin tisdagkväll!

Kramizar Sirpa

15 kommentarer:

  1. Ja idag har det varit grått och trist och regnat lite grann.Inget roligt väer alls.ad fin din lampa var.Ha nu en skön kväll rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Även här är det regnigt och trist.

    Om en lampa är äkta eller inte spelar väl ingen roll, huvudsaken är väl att den är fin?
    Ska bli intressant att se vad du nu har för pyssel på gång.
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Vacker lampa du har i ditt sovrum, passar ju bra till det nya fina du gjort där inne. Lite sämre väder här också men inte så kallt ännu. Jag behöver nog snart åka till doktorn med min onda tå..har nog fått en tagg i den som inte vill komma ut. Det gör jätteont så jag kan inte ha skor på mig utan får gå i sandaler ett tag till, så hoppas inte det regnar i morgon. Tänk att en lite tå kan göra så ont.
    Ha en trevlig mysig kväll..här blir det väldigt lugnt.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej PysselSirpa!
    Du fixar där hemma så du får det så fint. Klart att du ska vara nöjd med den lampan. Det är ju du som bestämmer vad som är fint för dig.
    Jag hann med lite shopping i regnvädret på hemvägen i dag. Jag cyklade till andra sidan av vår stad...till norra delen där jag jobbade på en skola.
    Ha en fin tisdagskväll...det verkar som om solen snart bryter igenom molnen.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Vackert när det gnistrar och glimmar =)
    Ha en bra afton

    SvaraRadera
  6. Halloj där min vän!♥
    Härligt att fixa till i hemmet ;)
    Jättevacker lampa du har i ditt sovrum, jag tror kanske vi har likadana... jag också har en kopia av en kristallkrona.
    Tackar för alla dina goa hälsningar, dom värmer i mitt bloggarhjärta ska du veta!♥
    Nu måste jag kolla potatisen här - fisk till middag *mums* ;)
    Ta hand om dig!♥
    Goa kramar Anki

    SvaraRadera
  7. Halloj Sirpa!

    En sån där " kristallkrona " har jag oxå haft men den sålde jag till min svägerska för hon hade lampetter i samma stil....ångrar mig lite kan jag säga hihi.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Lustigt. Läste först: det hänger en ängel på mitt sovrumstak" ... hur kunde jag läsa så tokigt? *ler*

    SvaraRadera
  9. Synes lampen din var kjempefin.
    Her har vi også hatt grått og trist vær, men da er det herlig å kose seg inne.
    Ønsker deg en fin tirsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  10. Vackert! Som du säkert sett på min blogg så gillar jag kristall lampor av alla de sorter. Gamla som nya spelar ingen roll...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Hej.

    Hoppas allt är bra med dig, jag har varit så dålig på bloggandet sista tiden, hinner ju inte med allt i denna vardag, hur gör man? Jag har en likadan lampa, i sovrummet....men min ska bort då jag vill ersätta med något annat, vill du ha en till :) he he

    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Hej Sirpa!
    Det är så vackert, romantiskt med kristall kronor!
    Hmmm... ett experiment... det tror jag säkert att du fixar! Ja, det är klart att jag är nyfiken! *ler*
    Ta hand om dig!!!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  13. Hej Sirpa så roligt att du kikade in till mig.Så fin lampa du har, vet att det är inte lätt att fota lampor på kvällen och tända nästan omöjligt. Hoppas du får en bra dag.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  14. Den är fin den där lampan. Jag har haft en likadan. Efter ett tag köpte jag små veckade vita skärmar och satte på den. Det var också fint.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  15. Åh vad vacker den är!
    Ha en riktigt fin dag!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera