Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

lördag 18 september 2010

Blödande Loppis

Hej alla goa!
Idag har jag varit på loppis! När jag gick imorse hemmifrån så spöregnade det men som tur hade jag bussen nästan från dörr till dörr. Olykligtvis råkade jag glämma min tumme nånstans där mellan när jag skakade min paraply och det blödde SÅ och ville inte sluta!
Jag var alltså på en jätte stor loppis som är på Örebro golfhall varje lördag!
Jag lånade den här bilden från deras hemsida att ni ska se hur stort det är.

Den här gången tycker jag att det var inte så mycket som skulle ha intresserat mig men ett par saker som gjorde det fick stanna där för jag tycker att han ville ha för mycket av de. Med mig hem fick följa två gamla böcker. Den andras blad kommer jag nog använda som dekorationspapper men den andra var intressant. En svensk-engelsk ordbok, skolupplaga från 1924, tillhört nångång till Aktiebolaget Bofors centralbiblioteket. Jag gav en tia för den. Allt sånt där gammal fascinerar mig.


Jag kom till ett bord som hade mycket fint t. ex vitage bilder mm. Så som jag är så frågade jag henne direkt om hon bloggar och det gör hon. Vi bydde bloggadresser och jag köpte från hennes bord en eller rättade sagt tre lavendelkuddar de är ihopsatta med en snöre. Den är söt! Hon var så snäll också och gav en plåster till min tumme. Så ett tack till dig tjejen från Västerås!

Annars har lördagen gått lungt. Leylas väninna, gamla klasskompis är här fortfarande och sover över tills imorn. Själv visste jag inte om jag skulle har tagit mig till Ikea idag men sen bestämde jag att jag går dit imorn och pysslar idag. Så jag har pysslat lite idag och har en stor lust att fortsätta med det. Vad jag har gjort så vill jag inte berätta än. Men jag kan säga att jag har inte behövt ta fram sågen eller borrmaskinen :) Men så inne var jag i mitt pysslande att jag gömde laga mat så vi fick bestella pizza! Men det var gott!

Hoppas ni alla har haft en trevlig lördag och jag önskar en fortsatt skön kväll!

Kramizar Sirpa

16 kommentarer:

  1. Den loppisen var stor..vad folk. Hade gärna hängt med dig om jag bott närmre...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket folk! Det var längesen jag var på loppis, kanske dags för det igen.

    Ibland får man glömma bort tiden, tur att det finns pizzerior då! *blink*
    Ha en skön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Oj den loppisen var stor!!!!Ja ibland måste det bli lite guldkant på tillvaron och äta pizza och bara sätta sej och njuta.Ha en skön kväll rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. For en stor loppis.
    Av og til er det jo bare sånn at en glemmer tiden, da er det bra en kan få kjøpt ferdig pizza.
    Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld.
    Gleder meg til å se hva du lager.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  5. Vilket ställe, där skulle man vilja vara och botanisera..vilken osis med tummen..låter inte allas skönt, ha en skön söndag, KRAM

    SvaraRadera
  6. Hej Sirpa
    Tack för dina gulliga rader hos mig.

    Låter intressant med den stora loppisen. Kanske man skulle besöka nån lördag.

    Må så gott! Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej Sirpa!
    Men vad konstigt det blev! Naturligtvis var kommentaren menad till dig :)
    Jag måste ha tryckt på någon länk och hamnat fel.Kul att du tyckte lavendelpåsarna var söta
    Och hoppas ditt finger är bättre idag...

    Och ja...vi står nu hela hösten i Örebro Golfhall.....dit kommer det ju alltid mycket folk och man får mycket sålt.Sen möter man ju alltid så myckter trevligt folk där ;)

    Ha nu en skön söndag så ses vi till helgen
    Men passa tummen :)

    Kram/angela

    SvaraRadera
  8. Eg liker best små loppiser, De store plukker ut de fineste tinga og har de på auksjon, og da blir de dyrere. Stakkars deg som hadde vondt i tommelen, har ikkje tid til sånt på loppis. Fine gamle bøker du fant.

    Er spent på hva du pyssler med.

    Eg var på et lite loppemarked på et hestesenter, igår. Ikkje så mye folk, og lav pris på tinga.

    Ha ein fin søndag! Klem,

    SvaraRadera
  9. Det var STORT!Jag skulle få en sådan känsla jag får : virrar runt och blir exalterad av allt eller tycker det är bäst att lämna lokalen för det blir för mkt! *ler*

    SvaraRadera
  10. Oj vilken stor loppis!
    Så mycket folk!
    Fin bok du hittate!
    Ha en fin Söndag!
    Kramis Kathrine

    SvaraRadera
  11. Låter roligt med en så stor loppis regelbundet. Hoppas din tumme mår bra nu! Ha en fin söndagskväll.
    Kram L

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig loppis kul när den återkommer så regelbundet.
    Hoppas att tummen mår bra nu och att du har det skönt med ditt pysslande.
    Härlig när man försjunker så i något man gör att man glömmer tid och rum-
    Kramar:)

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Oj, vilket stort loppis!!!! Gamla böcker och biblar är roliga att dekorera med.
    Ja, det är alltför lätt att glömma bort tiden när man håller på med något roligt.
    Ang gardintyg så är jag lite ambivalent. Tur att jag har någon vecka på mig att bestämma mig. *ler*
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  14. ajdå stackars lilla dig. fingrar över huvudtaget har en tendens att blöda riktigt mycket. Vilken jätte loppis man skulle kunna tro att där fanns massvis att fynda . Men det är ju så olika gång till gång. Fina böcker i alla fall du fyndat håller helt med det gamla det fascinerar en

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  15. Jag önskar att jag hade tiden att få gå på loppis. Tack för kommentaren om bilderna ang lavendel.Oj vad har du då hittat på när du behöver så många armar och ben? Tack också för alla fina ord om mitt badrum och sovrummet. Hoppas du haft en bra helg. Kram

    SvaraRadera
  16. Oj vilken jätteloppis. Tyvärr så blir det nästan bara på sommartid som jag går på loppisar. Hoppas du hittade något kul på IKEA jag var där i veckan med några arbetskamrater och handlade till jobbet men lite saker till mig själv kom med också.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera