Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

onsdag 1 september 2010

Sirpas måleri

Hej alla goa! Tack för alla snälla kommentarer!
Så var hösten här! Det märks, mycket kallare på morgonen när Leyla ska till skolan och kvällarna är kalla också. Jag fryser och väntar bara att hyresvärden ska sätta på elementen!
Jag tog en promenad idag med min "rullator" halvvägs till stan, handlade lite och sprang nästan tillbaks hem för det såg ut att bli regn men den kom aldrig. Just nu skiner kvälls solen.
Jag ville ju egentligen börja pyssla direkt men tänkte att jag måste göra lite hemmafix innan. Så jag tvättade två maskiner tvätt. Javisst, den funkar bra:) Jag tog också en vals med damsugaren, lagade lite mat och plockade lite här och där.
Och då var det dags att öppna Sirpas måleri igen! Kunde inte öppna det i hallen den här gången för lilla Anabelle är här och är mycket nyfiken på allt just nu. Så köksbordet fick duga den här gången. Och ni kan bara gissa vad jag skulle pyssla med!

Och attans vad de gamla skruvarna kan sitta hård! Eller var det bara dålig batteri i min skruvmejsel :/

Sista tiden har jag pysslat mycket med små saker så det är jätte roligt att få måla något lite större den här gången. Hih, inte titta bara kika lite!

Huhuu, det är är mörkt och trångt här!

Jaha, ska jag ta en omgång till i köket att få nått färdigt gjort kanske!
Senare om jag slockar inte på soffan så tänkte jag ta en runda hos er alla rara!
Har nu en skön kväll!


Kramizar
Sirpa

11 kommentarer:

  1. Jaha då är det målar yrket som fått komma fram. SKA svara på ditt mail, ska bara duscha först. Hoppas du mår bra? Kram hörs snart via mailen kram

    SvaraRadera
  2. God kväll där, oj vad spännande!!♥
    Vad härligt att se att flere fixar och donar på den här tiden om året hi hi;)
    Tack snälla för dina gulliga hälsningar gumman, jag blir så glad ska du veta ;)
    Ja, det märks att hösten är här, solen kikade förbi här, men nu är det mulet och kallt..
    Önskar dig en skön kväll min vän!♥
    Kram från mig, Anki

    SvaraRadera
  3. Ja, visst har det varit en underbar kvällssol!
    Vad ÄR det du håller på att målar?
    Förstår att fortsättning följer...
    Ha det bra!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. vad spännande, vad är det du målar.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Synes også det blir spennende å se hva du maler.
    Ønsker deg en fin onsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  6. Vad spännande det låter....Ett stort Lycka till!
    Nu ska jag kika vidare på din fina blogg! Kram Therese

    SvaraRadera
  7. `Åh vad spännande!!!!!
    Hoppas du visar det!
    ha en fin dag!
    kram Kathrine

    SvaraRadera
  8. Tack sirpa de tar jag som en komplimnag att du trodde nyckeln va riktig =) vad spännande saker du pysslar me då ..
    kram

    SvaraRadera
  9. Hej Sirpa,
    Tack för att du tittade in hos mig! Jag blev så glad och så hittade jag ju på så vis till din jättemysiga och pyssliga blogg. Pysslig vill jag gärna bli så har kan jag nog hitta mycket inspiration:)
    Ha det gott,
    Charlotta
    Cesars trädgård

    SvaraRadera
  10. Oj, vad du har energi...mycket som händer hos dig nu. Har själv haft internetavbrott..så inga inlägg förrän idag. Fast det har inte hänt så mycket heller..har ju njutit av det fina vädret. vet ju inte när kylan slår till. Fick Pandurokatalogen igår..oj vad mycket jag vill pyssla med i vinter. Ska bli kul att se vad det är du målar denna gången..
    Ha en underbar fredag..
    Kram Anneli

    SvaraRadera