Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

fredag 3 september 2010

Olja, stenar och ljus

Hej alla goa! Jag vill tacka o bocka, ni lämnar så snälla kommentarer. De betyder mycket för mig! Så ett stort TACK!
Min dag började vid klockan sex, kaffe och en smörgås. Sen var det dags att utöva ett nytt yrke igen, cykelreparatör! Före klockan sju var jag redan alldeles svart i händerna...kedjeolja. Kedjan hade hoppat av igår morse när Leyla skulle cykla till skolan. Den hade fastnat lite men det gick bra slutligen.

Tidigare idag tog jag det ganska så lungt. Det blev inte så mycket sömn inatt så jag har varit lite trött. Men i eftermiddags fick jag en inspiration att börja städa i köket. Jag gick igenom alla skåpen och lådorna. Och titta vad allt man kan hitta längst bak i skåpen som man inte brukar gå igenom så ofta. Stenar - blanka, vanliga, vita och bitar av lerkrukor...

...härliga hjärtan av glas, rosa och röda och många snäckor! Jag visste att jag hade nånting
där men inte direkt vad. Nu är de i ordning och det blir många härliga pysselstunder. Men jag tycker att jag skulle behöva ha lite bättre förvaring till mina pysselgrejer. Nån hade en sån där förvaringslåda med hjul i sin blogg. En sån stor skulle jag kunna ha under sängen...har inte Ikea en sån? Tänk, alla pyssel grejer i en och samma plats, härligt!


Efter att jag hade städat färdigt så började jag pyssla lite. Jag kan säga att det där loppisfyndet inte ligger i Sirpas måleri längre, den är färdig men nu ska jag pyssla lite grejer till den.
Det blev ett glas rött och lite pyssel med ljus.

Jag har haft en ganska så behagli början av kvällen, varit själv och lite musik. Leyla kommer snart hem med en kompis, Helena, som ska sova över hos oss. Men nu ska jag fortsätta lite med pyssel.

Hoppas alla har en mysig fredagkväll!

Kramizar Sirpa

15 kommentarer:

  1. Hej Sirpa!
    Japp, min Mia är en Golden Retriever! Det är en underbar ras!!
    Min Alma är en blandning mellan schäfer, bordercolli och lajka. Lika underbar hon som Mia.
    Det låter som du haft en underbar dag. Ett glas rött och lite pyssel låter inte helt fel. :) Nyfikenheten över loppisfyndet bara ökar!! :)
    Det blir en lugn helg.Symaskinen ska få jobba lite i morgon samt att det ev blir en loppis i morgon och så går jag ut å jobbar natt på söndag.
    Själv då? Några planer?
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Sirpa! Pyssel låter skoj! Gott med vin oxå :-) ! Önskar dig en skön helg o hoppas på sol i morgon! Kram kram/Mira

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vad kul när man fyndar i sina egna skåp !
    Vad mkt fint du kan göra av allt detta =)
    kramkram

    SvaraRadera
  4. Ja du, ibland glömmer man vad man har i skåp och lådor. Det var ju fina pysselsaker du hade där.:-) kram Stina

    SvaraRadera
  5. Hei,
    Herlig med litt rydding og et glass rødt.
    Utrolig hva man finner i skuffer og skap.
    Høres ut som du har hatt en fin dag.
    Her skinner solen og vi har herlige høstdager.
    Ønsker deg en kjempefin helg, nyt den og kos deg masse.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  6. Hej Sirpa!
    Härliga fynd du gjorde i dina skåp..då blir det mycket fina pyssel av dem kan jag tro..Man har en del i sina gömmor som man glömt bort. Jag fick också Pandurokatalogen här om dagen..oj så mycket jag vill göra..ska beställa hem lite pysselgrejer så jag kan pyssla i vinter...göra lite julklappar också.
    Önskar dig en skön lördag..här ska det slipas...
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Iväg på bjudning skall vi idag, denna soliga dag.
    :)

    SvaraRadera
  8. Hej Där :)
    Vanlig snövit ros är väl typ Schneewithcen eller Iceberg
    Men jag rek Austinrosen Claire Austin :)
    Ha det gott
    Håkan

    SvaraRadera
  9. Halloj där min vän!♥
    Vad härligt att hitta sina gömda skatter!♥ Å gosh vad vackra stenar och snäckor, älskar stenar och snäckor!♥ Härligt att sitta och pyssla!!;) Vi är i en härlig tid nu på hösten, mysa, pysla och man har mera tid för varann .. Oj, vad jag drömmer *fniss* ;)
    Jag tackar för dina gulliga ord, tror faktiskt det blir en Wilma hos mig.. ♥
    Nu MÅSTE jag gå ut i solen, jag blir ju sittande du vet ;)
    Ha nu en fantastiskt skön dag gumman!♥
    Kramar din vän Anki

    SvaraRadera
  10. hej tack detsamma, det var så kul! Ja jag är också rätt så trött :-) Då blir det inget vin för dig i kväll då? ;-) Kram Annica.

    SvaraRadera
  11. Tack för hälsningen i min blogg. Har kikat runt här och det är ju så fint. Kulatt hitta pyssel i skåpen//Britt

    SvaraRadera
  12. Det är verklige pysseltider vi går mot. Kul när man hittar gamla fynd hemma som legat gömda *Ler*

    Ska själv pyssla lite imorgon - ska bli lite ljusstakar..

    kram Cattis

    SvaraRadera
  13. Hej Sirpa
    Vad mysigt, med pyssel. Vi får väl snart se vad det blev... Det är så kul att börja med pyssel igen, efter sommaruppehållet.
    IKEA har fina förvaringslådor.

    Önskar dej sköna dagar
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Så kul att träffa dig och alla andra i dag. Vilken härlig dag!
    Maila mig på a.klockberg@gmail.com
    så hörs vi där

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  15. Det är ju underbart när man kan hitta bortglömda skatter i sina egna skåp!
    Så passande också nu när höstmörkret smyger sig på :-)
    Ha en mysig fortsättning på helgen
    Kram, Maria

    SvaraRadera