Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

söndag 5 september 2010

BloggMarknad

Hej alla bloggisar!
Igår var jag på bloggmarknaden utanför Örebro hos en härlig tjej som har liten presentbutik Min Skattkammare där.
Värdet var helt underbar och när jag kom dit så var det mycket folk där, det var roligt att se.

Man kunde sitta ute och fika och njuta av vädret!

Det var många utställare där med sina mycket fina grejer!

Annica från Home No. 1 var där med sin dotter. Och jag vill tacka henne för hon var så snäll och hämtade mig från bussen när jag kom dit!

Ditten och Datten Annika var där och sålde sina egen sydda grejer. Tack Annika att du skjutsade hem mig efteråt! Det var mycket snällt gjort!

Mitt på gården var ett långt bord och där stog Lena med sin Mamma som hade sina stickade saker med sig oah på Lenas bord stog också tavlor som hennes dotter hade gjord, mycket fina!

Carina hade tydligen mycket grejer med sig som hon sålde nästan direkt när de öppnade och jag missade de för jag kom dit lite senare. Det var synd!

Där var också två sköna tjejer från Kristinehamn Susanne och Lena. Mycket fina handgjorda pyssel grejer och smycken.

Nära ingången till gården stog två glada tjejer Malin och Gittan bl. a med änglar och möbler.

Katarina, Maria, Cajsa och Britt var där också och sålde sina saker men jag lyckades inte fånga de på bild!

Här kunde man köpa lite go fika!

Här har vi dagens värdinna Kicki som har Presentbutiken Min Skattkammare! Ett stort TACK för en mycket rolig dag!

Det här var en SÅ rolig dag inte bara att man såg mycket fina grejer utan att man fick träffa så många härliga människor och bloggisar som man har "träffats" bakom rutan. Härligt att få ansikten till all skrivande på nätet! Jag träffade också och fick en liten pratstund med Regina som hade kört dit ända från Eskilstuna, mycket skön tjej!
Själv köpte jag några små saker som ni får se senare!

Dagen som man vill inte glömma och jag är mycket glad att jag åkte dit!

Hoppas ni alla andra hade också en härlig lördag och jag vill önska alla en trevlig söndag!

Kramizar Sirpa

29 kommentarer:

  1. Hej Sirpa!
    Vad kul det var att träffa dig och vad snabb du var att göra ett så fint inlägg från marknaden. Jag lägger till dig i min lista.
    Ha en skön söndag i solen:-)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Sirpa!
    Ohhhh, så fint och positivt du skriver om marknaden! Så glad jag blev att du kom och att du trivdes här!
    Jättekul att få ett ansikte på dig också!
    Nästa gång kanske du är med!? ;o)
    Ha en fin söndag!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad roligt det låter med bloggmarknad :). Ha en riktigt fin söndag.
    Kram L

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Ja det var verkligen en mysig dag. Hoppas att det blir fler så´na. Jag tänker på hur kul det var att träffa alla dessa bloggare....
    Kram på dej fina tjej!
    Vi ses
    annika

    SvaraRadera
  5. Jo jag glömde säga att du har gjort ett jättefint inlägg om marknaden. Bilderna blev ju också bra. Jag har inte hunnit med att titta på mina ännu. Fick mer än 30 liter kantareller då jag kom hem och så var jag på hopptävlingar i Kumla i morse.
    kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag du haft, kul med alla bloggmänniskor! Ska bli spännande att se vad du köpte sen. Hoppas du får en bra vecka!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Så kjekt med Blogg Marknad.
    Skal bli spennende å se hva du har kjøpt.
    Håper du har hatt en fin søndag.
    Her bare nyter vi det flotte været.
    Ønsker deg en fin søndagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  8. Halloj Sirpa!

    Ja, visst var det en härlig dag. Jättekul att du kom och pratade. Nu har jag ett rart ansikte bakom Änglar och Pärlor = )

    Vilken fin bildkavalkad du har gjort om oss.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  9. Hej Sirpa!
    Åh, vad synd att jag inte fick träffa dig, jag var också där igår.

    Visst var det trevligt, verkligen en lyckad marknad med alla trevliga bloggerskor!

    Hoppas att du får en fin vecka! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Jag kan tänka mig att ni haft det trevligt där borta hos Kicki. Kram Stina

    SvaraRadera
  11. ojojoj Sirpa vilken dag du har varit med om. Jag blir riktigt avundsjuk på allt roligt. Vilka härliga bloggisar som var där och vad mycket fina saker det var till salu. Där kunde man nog ha köpt mycket. Två av tjejerna var ju kristinehamnare oxå, så kul.
    Kan se att våra två böcker såldes där oxå hihi. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  12. Ja visst är Kicki på min skattkammare jätterar och hennes butik så fin och där kan man hitta mycket fint. Vad roligt att du kunde åka till bloggmarknaden. Hoppas att jag kan hänga på nästa gång.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  13. Vad kul med marknad där man möter bloggare som man bara "ser" på internet. Kul idé! Jag har en flatcoated retriever, en ras som är pigg o glad o gillar full aktivitet! rasbeskrivningen stämmer till fullo, men så är hon en väldigt mysgo teje också som gillar att buffa in huvet i duntäcken o kuddar o vill bara gosa. Hundkursen idag var toppen! Alla övningar var som gjorda för oss o vi övar för fullt här nu!

    Kram/Mira

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Låter riktigt roligt med bloggmarknad.

    Ha det bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Men va roligt! Ser ju verkligenut som att du haft en toppenhelg.
    Hoppas att du får en lika bra vecka.
    Kram Dessie

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Det var verkligen roligt att träffas=) Precis som du säger är det roligt att ha ett ansikte på den person man "pratar" med.

    Vilket fint inlägg du har gjort om marknaden. Jättefina bilder, du har verkligen fångat allt mysigt. Vilka jätteduktiga och kreativa tjejer vi träffade och Kicki är verkligen jättego.

    Ha en fin kväll och en underbar kommande vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  17. hej Sirpa! Vilket fint inlägg om marknaden :-)
    Haha o ja kom med på bild*fniss*, du vi hörs!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig bloggträff du varit på. Kul att man får se ansikten på de som man bloggar med.
    De finns så många som gör fina alster och säljer. Det svåraste är att gå på sådana där marknader att man inte köper allt man ser, för man vill ju ha så mycket, men det är kul.
    Själv har jag jobbat hela helgen och snart skall jag iväg till dagens jobb.
    Önskar dig en härlig vecka.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  19. Åh vilken underbar dag ni ser ut att ha haft!!
    Och du sååå skoj att du ska med på resan! Jag vet tyvärr inte avgångstiderna utan det är bäst att du ringer vänerbuss-
    Åh längtar sååå! Kram Petra

    SvaraRadera
  20. Sånn et flott blogg marknad! Det var ein god ide! Her hos meg er det jo god plass! Til sommeren kanskje.

    Nyter finværet nå. I helga var det 40-50 som såg på "våre runer og gravhauger".

    For ein spennende blogg du har!
    Takk for at du vil være med på min lille give away, og følge meg.

    Ønsker deg ein fin høst! Klem fra Mira.

    SvaraRadera
  21. Så härligt du verkar haft de...fint o bra inlägg du gjort de är ju så kul att få träffas så där bloggare emellan =) ska bli kul att se vad du handlade ...
    kram pia

    SvaraRadera
  22. Så mysigt detta ser ut. Hur samordnades det? Kram från Mita

    SvaraRadera
  23. Vad mysigt!!! Å jag skulle ju åkt, har så nära men kom annat emellan!!!!
    Ha en fin dag/Agnetha

    SvaraRadera
  24. åhh, där hade jag velat vara! vilken otroligt mysig idé att ordna en sådan!
    mukavaa syysviikkoa sinnepäin täältä aurinkoisesta mustasaaresta.
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  25. Hej vännen!
    Va avis jag bli..låter ju hur kul som helst att träffa härliga bloggare på riktigt. kanske ordnar de sådana i mina trakter någon gång också.
    Själv hade jag en underbar dag på västkusten med sol och värme..Underbar utsikt från Kullen och några loppisbesök också.
    Ska lägga in nya bilder idag..
    Hoppas du haft en skön måndag, bra här och snart nya dag igen.
    Ha en trevlig kväll..
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  26. Men vilken dag!! Så mycket fina grejer och va kul att träffa alla bloggkollegor: )

    Hörde "bakvägen" att du ev skulle med på shoppingresa till Falun. Jag försöker sprida ut med hälsning fr butik Gruvgatan 13 att alla som länkar till deras blogg får 15 % rabatt lördagen den 2 oktober!

    http://gruvgatan13.blogspot.com/

    Så meddela gärna mej el direkt till ev bloggvänner om detta. Välkommen till Falun! Mari.

    SvaraRadera
  27. Men hej va' roligt att få komma in på en trevlig blogg som jag inte sett innan! Tack för att du delar med dig av den underbara dagen! ♥

    SvaraRadera
  28. Hej Sirpa!
    Hjärtat köpte jag hos Vackra Hem i Sundsvall.Dom har en hemsida med jag vet inte om man kan beställa därifrån. (www.vackrahem.nu)
    Jag jobbar som undersköterska inom äldreomsorgen.
    Åh, vad kul med en bloggmarknad!!! :)
    Hittade du något på IKEA?

    SvaraRadera