Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

söndag 19 september 2010

Shopping med fjärde växel

Då var det söndagkväll igen! Började inte den här helgen just?
Vilket underbar väder vi har haft idag! Jag hade lite beslutsångest imorse. Jag ville stanna hemma och pyssla men sen tanken att gå ut till det fina vädret vann. Jag tog bussen och åkte till Ikea. Jag hade tänkt att ta en lung runda där och sen promenera och besöka många andra affärer i Marieberg. Men när jag hade just kommit in till Ikea så fick jag ett sms från Leyla att hon hade vaknat med 39 grades feber och var helt energilös! "Mamma, kom hem!" Jag ringde till henne och hennes röst var som hon hade suttit i brunnbotten.
Även Leyla är stor nog att klara sig själv så när jag hörde henne så kom en sån där "mammagrej" upp att jag ville snabbt hem! Jag tror alla mammor fattar vad jag menar!?
Det var bara att sätta i det fjärde växel och snabba sig! Jag plockade på Ikea det vad jag hade tänkt att köpa, tre underlakan - jag ska sy nått av de. Och äntligen en förvaringslåda vart jag får alla mina pysselgrejer! Snabb visit på Jysk, de hade inte det vad jag letade efter. Nästa affär var Calletex och där köpte jag nästan sex meter finband, spets liknande. Sen var det dags att ta den första bussen hem.

Hemma låg en mycket sjuk tjej. Som tur var hennes kompis här fortfarande. Hoppas bara att hon blir inte sjuk nu också! Leyla har blivit smittat av Sanna :( Den här viruksen är ganska kraftig den tar all energi och osakar huvudvärk. Sanna ville bara sova tre dygn när hon hade det.
Jag ville fortsätta med mitt pysslande men jag behövde hamra lite och det gick ju inte för Leyla har huvudvärk. Så jag har bara småpysslat. Jag skrev på det här hjärtat som jag fick från min moster "Love". Tanken där var att jag känner stor kärlek för henne nästan som syskonkärlek för vi är ju lika gamla och uppväxt tillsammans.

På mitt andra hjärta, som jag har köpt från Ide & Hobby, skrev jag "Faith", ett ord som betyder mycket för mig!

Just nu har jag huvudet fullt med idéer och vill göra tio saker sammtidigt! Idag har jag ändå kommit på att laga mat, vi åt kyckling och ris, gott! Liten stund sedan tittade vi på "Mamma Mia". Jag provade pyssla samtidigt och Leyla svävade nånstas mellan sömn och medvetandet.
Jag hade ju gjort liten lista till mig själv vilka planer jag hade till den här helgen. Pyssel har jag gjort, jag har varit på loppis, Ikea och Jysk. Jag kan inte måla innan jag har varit på Rusta och jag kan inte (det här låter konstigt) virka innan jag har varit i källaren och nu kan jag sy för jag har varit på Ikea. Så alla mina planer hållde ihop på nått vis.
Och nu ska jag göra fruktsallad!

Hoppas alla har haft en fin helg och jag önskar en trevlig söndagkväll!

Kramizar Sirpa

17 kommentarer:

  1. Hej!
    Oj vad stora barn kan bli små när de är sjuka :) Som mamma är det klart att man rusar hem till en sån ynklig stackare..jag hade gjort detsamma!
    Vad fint du pysslar..avis! jag hinner/orkar inte pyssla så mkt just nu.

    Kram på dig vännen min!
    /Git

    SvaraRadera
  2. Självklart att man vill ha sin mamma hemma när man är sjuk oavsett ålder. Hoppas hon kryar på sig snart. Själv har jag fortfarande halsont, men tänkte försöka jobba i morgon iaf.
    Jättefin spets.
    Ha en fortsatt fin kväll.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  3. Barnen går före allt annat! Det är ju självklart. Men du har hunnit med mycket idag ändå verkar det som. Verkar som om du har en massa pysselprojekt på gång.

    Hoppas sjuklingen kryar på sig snart!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Oj vad du har varit aktiv i helgen. Synd att jag inte var hemma så vi hade kunnat tagit sällskap till IKEA. Jag ska dit någon dag i veckan så då kan vi höras.
    Hoppas att Leyla mår bättre i kväll. Klart att hon ville ha sin mamma där hemma då hon var så sjuk.
    Spännande att se vad du ska sy!
    VI hörs
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Vad nöjd du ska vara över dej själv.Du har ju nått det du hade planerat och ville.Klart att man släpper allt och åkerhem till sina barn som är ens allt.Hoppas att Leyla mår bättre i kväll .Söta hjärtan du textat på.Ha nu en skön kväll och en go start på nya veckan rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Thank you for nice comment on my blog!:)

    Big kisses from Croatia.

    SvaraRadera
  7. Helt enig, klart man reiser hjem til sine barn.
    De er jo det gjeveste vi har.
    Håper det går bedre med henne.
    Så mye flott du har kjøpt, blir spennende å se hva du lager. Så fine hjertene ble med tekst på.
    Ønsker deg en fin ny uke.

    SvaraRadera
  8. I hope that today Leyla is well and that it no longer has a fever.
    All mom run when children are sick, even if they are adults.
    A big kiss Gilda

    SvaraRadera
  9. Oj vad du är snäll och duktig! Vackra, fina hjärt har du gjort. Tecknar du med vanlig penna eller färg med pensel? Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  10. Hej Sirpa! Det var så kul att läsa de där sista meningarna där du skrev att du inte kunde virka förrän du varit i källare etc.. Jag känner verkligen igen mig på pricken!! Det är mycket som ska klaffa och fixas i hop innan man väl kan sätta sig ned och börja pyssla och skapa.=)

    Hoppas att Leyla piggnar till snart. Ge henne en *krya på dig kram* från mig.♥

    Kram, Matilda

    SvaraRadera
  11. Ja, usch vad det är många som är sjuka nu. hoppas hon piggnar på sig snabbt.
    Härligt när man är på sådant pyssel-humör!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  12. Tack för din uppmuntran Sirpa!

    Kram Len

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Hoppas Leyla piggnar på sig snart!
    Dina hjärtan var jättefina! Superfint textat!
    Vad har Sirpa haft för sig i dag då?
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  14. Åh jag vet allt hur det är med barna, vad gör man inte för dom! Jotack jag vet hur det här viruset är, det har gått 1,5 vecka nu och jag känner mig fortf lika risig! Hoppas tjejen kryar på sig snart!
    Jag hade tänkt mig en tur till Ikea jag med, men det får allt vänta! Tur iaf att du hann få med dig nåt innan det var dags att rusa hemåt!

    Ha det gott!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  15. Vad tråkigt att hon blivit så sjuk!
    Det är riktiga "förskylningstider" nu...

    Hoppas att hon kryar på sig och att du får hålla dig frisk!

    Kram,Kram T

    SvaraRadera
  16. Hej Vännen!'Oj, vad aktiv du varit denna helgen..många fina inköp du gjort ..igen :-) Gillar dina fina trähjärtan med vacker text på..önskar jag kunde texta så snyggt.
    Hoppas Leyla mår lite bättre idag och att du inte blivit sjuk.
    Hit har inte förkylningarna nått ännu så hoppas klara mig, har ju som du mycket ideer i huvudet..men som sagt nu är det bilen först..tråkigt men, men.
    Önskar dig en skön kväll och en fin morgondag..
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  17. Kram till dig duktiga gumman.:-) Stina

    SvaraRadera