Om mig

Mitt foto
Örebro, Sweden
Hej! Vad roligt att du tittar in! Jag skriver här i min blogg om allt mellan himmel och jord, om min familj - har två underbara döttrar och två barnbarn, inredning, fixa och pyssla, film och musik, vanlig vardag!

torsdag 2 september 2010

Butiker och kataloger

Go kväll alla sköna!
Idag har jag njutit av det underbara vädret. Hösten kanske är här men idag kändes det som sommar! Jag tog först bussen upp till stan, gick runt lite på olika affärer bl. a. Gallerix och köpte en födelsedagskort till min svägerska som snart fyller 40 år. Snabb visit på H&M och sen gick jag till Indiska och tittade priset på en grej som jag har planerat att köpa till hallen.
Jag bestämde att ta en promenad hem. På vägen hemåt tittade jag först in till en optik som fick justera lite mina glasögon efter liten behadling av Anabelle.
Sen liten runda på Kalejboskåpet, de hade några små, intresantta saker men jag köpte inget därifrån idag. Efter det tittade jag in till en affär vart jag har aldrig tidigare varit, den ligger på Nygatan och heter collage interiör. Jag hade en trevlig pratstund med ägaren, Susanne och hennes danska väninna. Hon säljer fina och lite elegantare grejer tycker jag.
Har varit också lite och plockat med mig nya kataloger.

Panduro har kommit ut med en ny häftig katalog till alla oss som älskar att pyssla!


Villages ny katalog har inslag om julen och det nya året och det känns lite så där...Fina bilder i katalogen men haloo, det är ju nästa sommar fortfarande:)



Sist men inte minst tittade jag in hos Lisa på Else´s Bod. En underbar liten affär med smått o gott.
Jag tittade runt lite, pratade med Lisa och köpte ett par små saker. En trätags och mycket fina näsdukar men jag vet inte om jag törs att snyta mig på de för de är ju så fina :)

Jag tog en härlig, långsam promenad hem och verkligen njöt av solen.

Har haft en myskväll med Leyla, gott mat och en film, "Remember Me". Just nu tog vi liten paus men snart ska vi forsätta med lite efterrätt och en film till, "The Bounty Hunter".

Önskar alla en trevlig kväll!


Kramizar Sirpa

15 kommentarer:

  1. Hej Sirpa.
    Låter som du haft en behaglig promenad och besök i många trevliga affärer.
    Jag har precis beställt Nya Pandurokatalogen,är så pysselsugen :)
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittar mycket inspiration i
    Pandurokatalogen!
    Ha en fin helg!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Hej Sirpa!
    Ja, min hall börjar bli klar... eller det går åt rätt håll om man säger så. ;)Tack för din gulliga kommentar!! :)
    Vad då för grej på Indiska till hallen? Lite nyfiken nu!:) På tal om nyfiken så är jag grymt nyfiken på ditt loppisfynd!!!
    Ja, usch... Panduros katalogen har kommit.Usch... vad mycket saker jag vill köpa och göra. Det bara kliar i pysselfingrarna mina. Den katalogen är inte (bland många andra) bra för min ekonomi! :)
    Hoppas du får en bra dag!!!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Kul att du hittat till mig. Nu ska jag kolla in din blogg, och det blir säkert toppen eftersom du oxå gillar ( älskar ) loppis.
    Ha en bra Fredag du oxå.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du får en bra dag du gulliga Sirpa.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  6. ilken mysig och härlig dag du har haft.Ja det är bara så gott när solen skiner och man kan vara ute och njuta.Var filmerna bra har inte hört talas om dom??????Önskar dej en mysig dag rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Härligt med inspirerande utflykter =) önskar dig en skön kreativ helg
    kram pia

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig dag:) Alla dessa kataloger kan man verkligen aldrig få nog av, love it..Ja här har man ont i magen över ett hus, men det blir nog bra:) Ha det gott/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  9. For en herlig dag du har hatt.
    Har funnet mye fint i Panduro katalogen.
    Ønsker deg en kjempefin fredag.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  10. Det lät som en mysig runda....Jag gillar också dessa butiker i Örebro.

    Hoppas att du får en fin hösthelg! Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Låter som en skön promenad, med många fina stopp. Och en riktig myskväll. Jag varvar soffan med datorn, har åkt på en dunderförkylning och feber.
    Ha en skön helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Hej Sirpa min fina :) tack underbara du för alla dina uppmuntrande ord hos mig trots att jag varit så dålig på att svara. Bättring ska ske jag lovar. Visst är det typiskt pysselväder nu och man blir inspirirerad av alla nya kataloger som kommer ut nu med nya kollektioner.

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  13. Bara ordet "lökmjölk" får mig att klökas lite ;)
    Här knapras det panodil o dricks lite bailey´s emellanåt..lät ju som en skitbra kombo (not) men jag gurglar mig lite med det så bedövar det halsen finfint :)
    Nu ska jag motvilligt åka att handla mjölk...
    Kram!!/Git

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig dag du hade. Fina näsdukar du köpte hade behövt sådana vackra den här veckan då kanske min förkylning kännts lite bättre om jag haft sådana att snyta mig i. Fick hålla till godo med näsdukar från Färg och Form.
    Hoppas du får en bra och pysslig helg.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera